Vreemd gepiep hamster

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
LunaEilena
Hamsters: Nibbit

Vreemd gepiep hamster

Bericht door LunaEilena » 25 jan 2019, 08:18

Hey,
Ik begin mij wat zorgen te maken om mijn hamster. Sinds twee dagen maakt mijn hamster een vreemd piepent geluid. Het klinkt een beetje alsof je met je hand over een ballon heen wrijft. Ze doet dit een paar keer per dag. Als ze piept, dan piept ze voor een aantal seconden, daarna is ze even stil en dan begint ze weer te piepen.
Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Sylvia.
Hamsters: Kody

Re: Vreemd gepiep hamster

Bericht door Sylvia. » 25 jan 2019, 10:34

Het klinkt alsof je hamster een luchtweginfektie heeft. Het beste ga je zsm naar de dierenarts. Die kan even naar de longetjes luisteren en een AB kuur voorschrijven.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

LunaEilena

Bericht door LunaEilena » 25 jan 2019, 19:12

Ik dacht hier eerst ook aan, maar mij lijkt dat als er inderdaad iets aan de luchtwegen is de hamster de hele dag door zou piepen. Maar ze piept alleen in de ochtend en in de avond een tijdje. Als ze slaapt maakt ze helemaal geen geluid. Ik haal haar ook regelmatig uit de kooi en dan lijkt ze gewoon helemaal fit (ze gaat meteen op onderzoek uit en rent vrolijk rond).
Ze is trouwens ook nog best jong (Nu ongeveer 2,5/3 maandjes oud). Misschien dat het daar iets mee te maken heeft?

LunaEilena

Bericht door LunaEilena » 26 jan 2019, 20:43

Heeft iemand dit gepiep ook ooit meegemaakt?

Sylvia.
Hamsters: Kody

Bericht door Sylvia. » 27 jan 2019, 11:32

Als het niet met regelmaat is, dan zal het inderdaad geen luchtweginfektie zijn. Is het een Syrtje? Die maken wel in sommige omstandigheden duidelijke geluidjes. Ik meen dat daar wel een aantal topics op het forum van zijn. Ik heb daar wel eens video's van gezien/gehoord.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

LunaEilena

Bericht door LunaEilena » 27 jan 2019, 16:15

Het is inderdaad een syr. Dan ga ik die topics eens opzoeken, bedankt!

xmereltjeexo
Hamsters: -
Leeftijd: 17

Bericht door xmereltjeexo » 29 jan 2019, 20:53

Ik heb 5 syrtjes gehad en die maakten inderdaad ook vaak piepende geluidjes, schrok er soms heel erg van. Deze geluidjes maakten ze niet met regelmaat en maar heel af en toe, meestal als ze nieuwsgierig waren naar iets of ze net wakker werden. Ik zou het geluid meer beschrijven als korte niesjes die zich een paar seconden aanhouden, als jouw hamstertje dit echt vaker per dag heeft zal ik even langs de da gaan.

Dededieren
Hamsters: Snuitje

Bericht door Dededieren » 28 mei 2019, 20:08

Hoiii,
Mijn hamster heeft dat ook maar hij heeft ook soms een nat neusje van snot en als hij niets ook snot en nat spul maar dat is verkouden maar die korte niesjes heeft de mijne ook als hij wakker wordt of als hij nieuw eten krijgt t lijkt me iets van bedankt ofzo of k ben nieuwscierig miss is het zijn taal ofzo

Plaats reactie