Ik weet het niet

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Gesloten
anoniempje3000

Ik weet het niet

Bericht door anoniempje3000 » 06 feb 2019, 16:53

Hoi allemaal,

ik heb momenteel 7 hamsters, 3 vrouwtjes en 4 mannetjes. het zijn Russische dwerghamsters. ik heb nog nooit problemen met ze gehad! ik wilde graag nog een nestje, maar wilde hier nog even mee wachten in verband met mijn aankomende vakantie. maar nu heb ik een probleem.

ongeveer een maand terug heb ik een hamstertje gered. een dame. ze was pas 3 weken oud en de eigenaar deed het hele nest weg. ze was zwaar ondervoed en veel te klein nog. ik heb haar kracht voer gegeven en ze is goed aangesterkt en gegroeid!!! ongeveer 10 dagen terug is mijn oudste mannetjes hamster uit zijn verblijf gekropen en bij haar gaan overnachten.. ik vond ze smorgens lief tegen elkaar aan.. gelijk weer uit elkaar gehaald!

nu is mijn hamster ongeveer 4 dagen terug van een stabiele 32 gram naar 45 gram gegaan.. ze is nu al 3 dagen weer stabiel op 45. en uit het niks bijt ze ineens soms.. ze ziet er ook ineens heel dik uit en ik voel wel degelijk een soort buikje.. maar dus afgelopen 3 dagen niks aangekomen... zou ze zwanger kunnen zijn?

ze is een mandarijntje dus ik wilde haar testen op suikerziekte. ik maakte haar wakker en zette in een apart bak, na 15 min deed ze plasje. zo goed als negatief.. maar ik wist niet zeker.. heb haar 2 uur laten slapen en toen weer eruit gehaald na 5 min deed ze plasje.. positief... 15 min later deed ze nog een plasje, 100% negatief.. vandaag nog eens getest en ook weer helemaal negatief.. ik weet dat je vals-positief kan testen en eigenlijk niet vals-nagatief.. maar ik maak me toch zorgen.. ze plast veel.. ze drinkt best veel (maar niet héél veel). in vergelijking met mijn andere hamsters drinkt ze best iets meer, maar niet heel veel meer. heb wel het idee dat ze elke dag iets meer drinkt (kan dit bij zwangerschap horen? ) haar plasjes zijn dus ook vrij groot en als ik haar wakker maak en in een schone bak zet plast ze vrij snel, wel is ze duidelijk gestressed in die andere bak, dus misschien heeft dat ermee te maken.. ik heb haar waterflesje gisteravond rond 9 uur helemaal gevuld, hieronder een foto van hoe hij er nu bij staat na dus bijna een hele dag. ze kan ook gewoon meer drinken als ze wel zwanger is toch???

ik wil jullie een zo goed mogelijk beeld geven en wil graag jullie meningen..

is ze zwanger?
kan ze suikerziekte hebben? of is het 3 negatieve en 1 positieve test toch echt wel gewoon zeker dat ze negatief is?[*]Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Boazdehamster
Hamsters: Boaz

Re: Ik weet het niet

Bericht door Boazdehamster » 12 okt 2019, 15:11

Ik denk dat ze zwanger is. En maak je niet teveel zorgen. En inderdaad je kan niet negatief verkeerd testen. En als je het echt wilt weten dan kan je ook even naar de dierenarts gaan. Maar liever niet. Laat haar met rust en bezorg haar geen stress. Voor hetzelfde geld is ze zwanger en je wilt niet hebben dat ze haar jongen in haar wangzak neemt. Want hoelang zou ze nog moeten als ze zwanger is?

Gesloten