Voer dat makkelijk uit wang te halen is?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
RamsaySnow
Leeftijd: 24

Voer dat makkelijk uit wang te halen is?

Bericht door RamsaySnow » 07 feb 2019, 11:30

Hallo allemaal,

Eén van mijn hamsters mist haar linkervoorpootje en heeft daardoor moeite om al het voer uit haar wangzak te halen. Ik ben al een keer met haar naar de dierenarts geweest om het eruit te laten halen, maar dat kan natuurlijk niet elke maand ofzo... (meer omdat de verdoving best zwaar kan zijn voor zo'n klein lichaampje, qua geld zou ik er gek genoeg voor zijn).
Ze laat het ook bijna nooit toe dat ik haar help met het laatste beetje eruit duwen, dus ik ben nu hard op zoek naar een bepaald soort voer wat misschien wat grotere stukken heeft, maar het liefst dus ook niet van die brokjes die heel makkelijk aan elkaar gaan plakken als ze eenmaal in de wang zitten. Op het moment probeer ik al de juiste pitjes, korreltjes, e.d. te sorteren, maar ik weet ook niet of ze zo wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt?

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Trots baasje van rusjes Kruimel en Pepijn.

Dag lieve Pietertje... 01/2018 - 30/01/2019
en Ramsay, mijn mooie, lieve mannetje, ik mis je zo... 02/2017 - 12/04/2019

www.instagram.com/ahamsteraday

melson

Re: Voer dat makkelijk uit wang te halen is? (Moet misschien bij 'Gezondheid')

Bericht door melson » 07 feb 2019, 17:44

Ik heb er geen ervaring mee , maar kan mij voorstellen dat vooral de bewerkte/geplofte / kunstmatige dingen vooral aan elkaar plakken. Dus ik zal voor zo natuurlijk voer als mogelijk gaan.
Ik bestel mijn voer bij futterparadies.de , daar heb je ook een basismix van alleen zaden en moet je groenvoer en eiwitten zelf toevoegen als je dat fijner vind.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie