Hamsters dood aan stress?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Assiehamsters
Hamsters: Belle

Hamsters dood aan stress?

Bericht door Assiehamsters » 16 mar 2019, 08:21

Ik heb sinds december 3 hamsers gehad, 2 dwergjes en 1 syrische. Al deze 3 hamsters zijn overleden binnen een maand en ik heb geen idee wat ik fout doe... ze leven in een ikea detolf met heel veel bodembeddeking en heel veel speelgoed. Ze krijgen of tiny friends farm eten of van de witte molen. Hun drink fles werkt ook altijd. Het hok staat op mijn kamer waar het rustig is.

De eerste week gaat altijd heel goed alleen hierna beginnen ze alleen te klimmen en knagen aan de tralies en gewoon over het algmeen heel gestresst eruit zien. Ik geef ze altijd 3 tot 4 dagen om te wennen aan hun hok.

Ik durf nadat het 3 keer fout is gegaan geen hamster meer te nemen maar wil wel heel graag weten wat ik fout doe.. o ja de hamsters zijn ook niet oud. Kan iemamd me alsjeblieft helpen.

Sylvia.

Re: Hamsters dood aan stress?

Bericht door Sylvia. » 16 mar 2019, 10:25

Een hamster kan dood gaan aan stress, maar dan moet die stress wel uitzonderlijk zijn. Wennen aan een nieuw hok zou niet tot dusdanige stress horen leiden en zeker niet bij 3 hamsters. Je voeding is ook niet slecht. Tenzij je andere dingen erbij gaf die tot gasvorming of verstopping oid zou kunnen leiden. Zeker jonge dieren hebben erg gevoelige darmen.

-Heb je iets bijzonders aan de dode dieren gezien? Of zagen ze er gewoon schoon en gezond uit. Ik bedoel, zag je diarree of kale plekken of andere vreemde dingen.
-Waren ze tot het laatst gewoon actief?
-Heb je andere dieren in huis? Hebben die gezondheidsproblemen of last (gehad) van parasieten? (mijt, vlo, wormen etc).
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

melson

Bericht door melson » 16 mar 2019, 11:48

nog een vraag: wat voor speelgoed / welk materiaal heb je in de kooi?
heb je de inrichting / kooi tussen de hamsters verschoond of gedesinfecteerd?
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Assiehamsters

Bericht door Assiehamsters » 17 mar 2019, 09:58

melson schreef:
16 mar 2019, 11:48
nog een vraag: wat voor speelgoed / welk materiaal heb je in de kooi?
heb je de inrichting / kooi tussen de hamsters verschoond of gedesinfecteerd?
Al het speelgoed is gemaakt van hout behalve het wiel dat is een wodent wheel, na elke hamster heb ik het hok em het speelgoed gedesinfecteerd met alcohol en dit een week laten luchten, het speelgoed is ook nog in de vriezer gegaan.

Assiehamsters

Bericht door Assiehamsters » 17 mar 2019, 10:00

Sylvia. schreef:
16 mar 2019, 10:25
Een hamster kan dood gaan aan stress, maar dan moet die stress wel uitzonderlijk zijn. Wennen aan een nieuw hok zou niet tot dusdanige stress horen leiden en zeker niet bij 3 hamsters. Je voeding is ook niet slecht. Tenzij je andere dingen erbij gaf die tot gasvorming of verstopping oid zou kunnen leiden. Zeker jonge dieren hebben erg gevoelige darmen.

-Heb je iets bijzonders aan de dode dieren gezien? Of zagen ze er gewoon schoon en gezond uit. Ik bedoel, zag je diarree of kale plekken of andere vreemde dingen.
-Waren ze tot het laatst gewoon actief?
-Heb je andere dieren in huis? Hebben die gezondheidsproblemen of last (gehad) van parasieten? (mijt, vlo, wormen etc).
Al mijn andere dieren zijn gezond, en heb niks vreemds gezien aan de hamsters en ze waren tot het laatst dus wel actief maar wel op een hele gestresste manier bijvoorbeeld 1 hamster (die al wel beet) begon me opeens echt aan te vallen en de hele nacht te klimmen aan tralies.

Plaats reactie