Russische dwerghamster helemaal suf

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Dwergje
Hamsters: Filo
Leeftijd: 21

Russische dwerghamster helemaal suf

Bericht door Dwergje » 01 apr 2019, 19:11

Hoi

Zaterdagavond ontdekte ik een wondje bij mijn hamster Buki. Ze leek er geen last van te hebben, was actief (misschien niet echt in het radje) en alert, en at en dronk goed. Heb met DA gebeld en die zeiden dat het prima was om maandag naar de DA gegaan.

Maandag was ze niet verder achteruit gegaan. De DA gaf haar wat druppeltjes in haar vacht tegen schurft. Toen ik zojuist ging kijken hoe het met haar ging, was ze helemaal suf. Ze werd niet zo snel wakker als normaal, oogjes de hele tijd halfdicht, ze kon niet normaal lopen, slecht balans...

Ik heb direct de DA gebeld, die zei dat het niet de bedoeling was dat dat zou gebeuren. Als het morgen niet beter gaat kan ik weer bellen, nu kunnen ze niets doen.

Heeft iemand hier ervaring mee??

UPDATE: eten wil ze. Drinken nog niet, maar het zou kunnen dat ze geen dorst heeft. Ze heeft nu besloten om rond haar kooi te gaan wandelen, ook al is ze hartstikke suf en gaat dat voor geen meter.
Laatst gewijzigd door Dwergje op 01 apr 2019, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Sylvia.

Re: Russische dwerghamster helemaal suf

Bericht door Sylvia. » 01 apr 2019, 20:13

Ach, wat vervelend! Weet je welk middel ze hebben gegeven? Het klinkt alsof het een middel is waarop je hamstertje verkeerd heeft gereageerd. Het kan ook zijn dat je hamstertje een te hoge dosis heeft gekregen.

Probeer je hamstertje goed warm te houden. Let ook op dat ze wel iets eet.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Dwergje

Bericht door Dwergje » 01 apr 2019, 20:23

Ik heb haar bedding heel knus om haar heen gelegd. Ze heeft een paar meelwormpjes gegeten (haar favoriet, in brokjes heeft ze geen zin)

Dwergje

Bericht door Dwergje » 01 apr 2019, 20:27

Het middel weet ik niet

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 01 apr 2019, 20:29

Ik denk dat je op dit moment niet anders kan doen dan afwachten totdat ze zich weer beter gaat voelen. Het kan zijn dat de dierenarts een middel heeft gebruikt wat eigenlijk niet voor hamsters gebruikt mag worden. Of een te hoge dosering. Een paar druppels klinkt wel als erg veel. Gewoonlijk wordt slechts 1 kleine druppel gegeven. (van Stronghold roze althans, wat een veilig middel voor hamsters is)

Hou goed in de gaten dat ze zich weer beter gaat voelen. Als ze morgen nog zo suf is, neem dan even met de dierenarts contact op. Ik denk niet dat ze veel kunnen doen hoor. Het gif moet het lichaam weer verlaten. Maar een verkeerd middel of een overdosering is een serieuze situatie. Dus hou het goed in de gaten en hou haar inderdaad goed warm. Goed dat ze iets wilde eten!
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 02 apr 2019, 11:24

Hoe gaat het nu met je hamstertje?

M&M
Hamsters: Malteser

Bericht door M&M » 07 mei 2019, 00:14

Het klinkt inderdaad als een overdosis van medicatie.
Mijn dierenarts heeft een keer een te hoge hoeveelheid aan mijn kat gegeven. Die reageerde precies hetzelfde.
Het is dan wel een kat, maar het zou mij niet verbazen als dit jouw hamstertje ook is overkomen...
Goed laten uitrusten, in de gaten houden en help haar met eten en drinken geven. Sterkte !

Plaats reactie