Gewond

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Vlek
Hamsters: Vlekkie

Gewond

Bericht door Vlek » 16 apr 2019, 22:37

Bij het verschonen van zijn hok, had ik hem in een omheining van gaas gezet.. Zo eentje ook voor cavia en konijnen... Dit was voor het eerst voor vlekkie.. Heb hem nog maar 3 weken.. Opeens schoot hij weg en overal bloed bij zijn snuit... Hij is inmiddels iets kalmer maar zie nu dat zijn oog dicht zit... Denk dat hij is blijven haken of zo...

Vlek

Re: Gewond

Bericht door Vlek » 16 apr 2019, 22:39

Afbeelding

Afbeelding

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie
Leeftijd: 42

Bericht door Sicos » 17 apr 2019, 06:35

Je kan het beste even zijn/haar snuitje even schoon maken met wat lauw water en dan kijken of ze ergens een wondje heeft. En ook hier geldt bij twijfel even langs de dierenarts gaan.

Vlek

Bericht door Vlek » 17 apr 2019, 07:47

Hij heeft een sneetje onder zijn neusje...en zijn oog zit dicht,heeft ook nog niet veel gegeten...Hij is wel wat rustiger,ik kijk het vandaag even aan,aangezien hij nu ligt te slapen!
Schrik zat er goed in gisteren!

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 17 apr 2019, 08:51

Een hamster moet regelmatig eten anders komen de darmen stil te liggen en dat is fataal! Als hij niet zeer spoedig eet, zou ik naar de dierenarts gaan.

Ik vraag me af of je sowieso niet beter een pijnstiller/onstekingsremmer geeft. Een neus is zeer gevoelig en wie weet hoe pijnlijk het is en hoeveel stress het geeft. Wellicht is ook een wondzalf nodig.

Ook kan een dierenarts het oogje even bekijken of er beschadigingen zijn ontstaan.

Ik zou toch even heel voorzichtig omgaan met zoiets als dit bij zo'n jong diertje.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Plaats reactie