raar oogje

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Mcdbergh
Hamsters: Dikkie Dik

raar oogje

Bericht door Mcdbergh » 08 mei 2019, 20:44

Ik heb een vraagje mbt onze hamster "Dikkie" Dik ons is vandaag opgevallen dat ze een oogje wat dicht houdt en dat de haartjes boven het oog lijken een beetje nat. maar dat kan ook verbeelding zijn.
Zo ze iets aan haar oogje hebben ?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dikkie is naar mijn idee wel levendig..

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie en 1 rusje
Leeftijd: 42

Re: raar oogje

Bericht door Sicos » 09 mei 2019, 06:34

Ik vind het er niet erg ernstig uit zien. Heeft ze misschien iets in haar oog gehad? Je kan het even aankijken maar als het niet weg gaat kan je beter even langs de dierenarts gaan (ook al is het misschien voor niks).

Sylvia.
Hamsters: Kody

Re: raar oogje

Bericht door Sylvia. » 09 mei 2019, 13:27

Ik vind het er ook niet ernstig uitzien. Het oogje zelf ziet er goed uit.

Het kan inderdaad zijn dat ze iets in haar oog heeft gekregen. Je zou even wat water kunnen koken en af laten koelen en dan met een bv wattenschijfje het oog met ruimschoots water schoonmaken. Kijk even of je iets raars ziet aan de huid boven het oog, waar het zo nat is.

Hou het verder even in de gaten. Gaat het oogje dichtzitten of rood worden of erg tranen, of wordt het ooglid dik of gaat de huid boven het oog er vreemd uitzien, dan zou je even naar de dierenarts kunnen gaan om er naar te laten kijken. Meestal krijg je dan een zalfje.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Plaats reactie