Mijn hamster is verkouden

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Dededieren
Hamsters: Snuitje

Mijn hamster is verkouden

Bericht door Dededieren » 28 mei 2019, 19:48

Heyy,
M’n hamster is verkouden hij heeft af en toe een nat neusje met snot en Hij niest ook vaak dan komt er ook snot/nat spul uit zn neusje
Ik had eerst zaagsel maar daar lag het niet aan ik gebruik nu care fresh niks mis mee toch?? Ik vind het heel zielig voor mijn hamster k wil hem graag helpen maar mijn moeder vind het een beetje onzin om voor zo’n klein beestje naar de DA te gaan heeft iemand tips?

Chipsandnoodles
Hamsters: Chip

Re: Mijn hamster is verkouden

Bericht door Chipsandnoodles » 28 mei 2019, 20:21

Als hij snot op zn neusje heeft dan zou ik toch wel even langs de DA gaan, ze hebben daar meestal wel antibiotica voor hem. Denk niet dat dat zomaar weg gaat. Tocht het in de plek waar je hamster staat? Of is je kooi vies? Misschien kan het ook daar aan liggen

Mirkku
Leeftijd: 27

Bericht door Mirkku » 29 mei 2019, 11:57

Toch langs de dierenarts gaan! Je bent verplicht om goed voor een beestje te zorgen, en daar hoort soms de dierenarts gewoon bij. Waarschijnlijk is het met antibiotica goed te verhelpen.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Dededieren
Hamsters: Snuitje

Bericht door Dededieren » 29 mei 2019, 21:10

Chipsandnoodles schreef:
28 mei 2019, 20:21
Als hij snot op zn neusje heeft dan zou ik toch wel even langs de DA gaan, ze hebben daar meestal wel antibiotica voor hem. Denk niet dat dat zomaar weg gaat. Tocht het in de plek waar je hamster staat? Of is je kooi vies? Misschien kan het ook daar aan liggen
als mijn raam open staat dan zet ik hem altijd op een andere kamer misschien is dat niet echt handig voor de temaratuur maar ik denk dat het daar niet aan ligt het zou trwns wel kunnen ik verschoon 1 keer in de 2 weken mijn kooi en 1 x in de week zijn huisje is het handiger als ik 1 x in de week zijn Hok verschoon?? Want iemand zei tegen mij dat hij het fijn vond om zolang mogelijk in zn eigen terriotorium wou blijven💗 groetjes van Debora en snuitje🐹

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 30 mei 2019, 12:42

Hoe vaak je moet verschonen hangt van de grootte van het hok af.

Hoe dan ook, het hamstertje voelt zich duidelijk niet lekker, dus een bezoek aan de dierenarts is zeker nodig.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Plaats reactie