Hamster heeft dik teentje, wat is dit wie helpt mij?!

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Anna.x

Hamster heeft dik teentje, wat is dit wie helpt mij?!

Bericht door Anna.x » 30 mei 2019, 10:18

Hoihoi,

Mijn hamster heeft sinds een tijdje een dik teentje.
Ik heb het even aangezien maar het gaat niet weg, het is er nu al 3 a 4 weken.
Alleen heeft hij daar geen last van.
Zou ik naar de dierenarts moeten gaan en hoeveel gaat dat ongeveer kosten? Mijn ouders zijn namelijk niet zo van een dierenarts, want ze denken voor dat geld heb je een nieuwe hamster dus ja. Kan je er ook zelf wat aan doen?

Ik stuur een foto mee
Afbeelding

Sylvia.

Re: Hamster heeft dik teentje, wat is dit wie helpt mij?!

Bericht door Sylvia. » 30 mei 2019, 10:36

Het is van een foto altijd heel moeilijk om te zeggen wat iets is. Hoe voelt het aan? Is het hard of vlezig of voelt het aan alsof er vocht in zit? Hoe oud is je hamster?

Het ziet erg geel, wat dat betreft zou het een gerijpt abces kunnen zijn. Maar, het zou ook een wrat of een tumor kunnen zijn.

Wat een dierenarts kost hangt erg van de dierenarts af. De een rekent eenzelfde tarief als voor een hond, een ander houdt er rekening mee dat het om een klein dier gaat en rekent een gereduceerd tarief. Je zou even kunnen bellen om een richtprijs te vragen.

Of een dierenarts hier iets mee kan, hangt er vanaf wat het is. Als het een abces is kan het worden schoongemaakt. Een abces op die plek heeft ook goede kans op genezing en definitief wegblijven. Is het een tumor, dan hangt het er vanaf hoe die aan het pootje zit of die weg te halen is. En het ligt er natuurlijk ook aan hoe oud je hamster is, of je haar nog een operatie wil laten ondergaan.

Ik zou er niet zelf aan gaan zitten prutsen eerlijk gezegd. Dat lijkt me gewoon niet verstandig ook met het risico op infectie.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Anna.x

Re: Hamster heeft dik teentje, wat is dit wie helpt mij?!

Bericht door Anna.x » 01 jun 2019, 21:04

Sylvia. schreef:
30 mei 2019, 10:36
Het is van een foto altijd heel moeilijk om te zeggen wat iets is. Hoe voelt het aan? Is het hard of vlezig of voelt het aan alsof er vocht in zit? Hoe oud is je hamster?

Het ziet erg geel, wat dat betreft zou het een gerijpt abces kunnen zijn. Maar, het zou ook een wrat of een tumor kunnen zijn.

Wat een dierenarts kost hangt erg van de dierenarts af. De een rekent eenzelfde tarief als voor een hond, een ander houdt er rekening mee dat het om een klein dier gaat en rekent een gereduceerd tarief. Je zou even kunnen bellen om een richtprijs te vragen.

Of een dierenarts hier iets mee kan, hangt er vanaf wat het is. Als het een abces is kan het worden schoongemaakt. Een abces op die plek heeft ook goede kans op genezing en definitief wegblijven. Is het een tumor, dan hangt het er vanaf hoe die aan het pootje zit of die weg te halen is. En het ligt er natuurlijk ook aan hoe oud je hamster is, of je haar nog een operatie wil laten ondergaan.

Ik zou er niet zelf aan gaan zitten prutsen eerlijk gezegd. Dat lijkt me gewoon niet verstandig ook met het risico op infectie.
Oké dankjewel voor je reactie. Het voelt wel hard aan. Ze is de enige hamster die ik heb, en in februari is ze 1 geworden. Op internet staat dat je een abces kan spoelen met water en zout, zou dat wel eventueel kunnen? Ze heeft er verder geen last van denk ik, ze rent heel de nacht op het molentje en doet alles nog.
En als je er niks aan doet, is dat kwalijk?

Plaats reactie