hamster heeft ineens 2 wondjes in nek...

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
may0910
Hamsters: Snow
Leeftijd: 15

hamster heeft ineens 2 wondjes in nek...

Bericht door may0910 » 31 mei 2019, 16:37

hallo,

alvast bedankt voor het lezen van deze lap tekst en de hulp!

( edit: we denken dat het mijt is omdat hij zich helemaal kapot aan het krabben was en zichzelf dus ook heeft lopen bijten. )

Ik ben heel lang afwezig geweest maar nu heb ik een vraag.
Gisteren aan het begin van de middag kwam ik erachter dat Snow, mijn hamster, 2 wondjes in zijn nek had.
mijn ouders vonden het niet nodig om naar de da te gaan gezien het aardig duur is.
dus we hebben heel wat sites afgespeurd en we kwamen erachter dat het waarschijnlijk mijt is.
dus naar de welkoop en spul gehaald tegen mijt wat ook gelijk wormen en luizen etc vermoord.
de man die ons hielp heeft ons de pipetjes van vogels meegegeven want die zijn voor dieren tot 50 gram.
zelfde stof dus het zal wel goed zijn ookal staat op de verpakking niet voor andere dieren.
dus ik heb ook wat vragen:
- is het goed om die van de vogels aan een hamster te geven?
- we hebben de anti parasiet 10 gegeven maar er staat op dat het voor voorkomen is en ook een soort van bestrijden.
anti schurft is echt bestrijden. is dat waar en kan het kwaad?
- wat met de kooi? de kooi is zelf in elkaar gezet van hout met wat spleten en gaatjes. perfect voor de mijten :/
mn pa heeft delen van de kooi in de vriezer gelegd omdat hij ergens had gelezen dat de mijten dan dood gaan.
in de oven kon ook.
maar de grote stukken die niet in de vriezer passen moeten we nog behandelen en mn pa zei dat het met een mengsel van bepaalde stoffen (bijv.alcohol) kan helpen maar ik weet het niet.
dus wat nu met de kooi?
moeten we van dat speciale spul halen voor de kooi?
of moeten we hem helemaal weggooien?

nu de kooi uit elkaar is hebben we helemaal niks gevonden bedenk ik me net. of waren we er vroeg bij?
hij krabde namelijk al 2 maanden ongeveer. in het begin af en toe maar de laatste tijd meer.

de plastic speeltjes hebben we in heet water gelegd en zijn schoon. wat zou ik moeten vervangen?
spullen:
- plastic voorbakje, houten wipwapje, houten bruggetje, silent spinner, houten kooi; momenteel uit elkaar etc, drinkflesje.
ik hada nog een houten tunnel maar die was helemaal af dus die hebben we al weggedaan en ik wil als hij beter word wat nieuwe speeltjes kopen.

(ik ben snel bezorgd als het over mn hamster gaat. hebben de meesten toch? )

wat info over mijn hamster:
- naam: Snow
- leeftijd: 1 jaar en bijna 4 maanden ( 2 feb. 2018 geboren. )
- waar vandaan? Dierenwinkel ( misschien niet het slimste om te doen maar mijn vorige 2 kwamen er ook vandaan en daar nooit wat mee gehad. maar alsnog niet goed, ik weet het )
- geslacht: mannetje.

groetjes,
may en Snow.
Laatst gewijzigd door may0910 op 31 mei 2019, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

may0910
Hamsters: Snow
Leeftijd: 15

Re: weet iemand wat verstandig is?

Bericht door may0910 » 31 mei 2019, 16:38

en ik wist niet zo goed in welk onderwerp dit topic moest dus ik heb het maar in gezondheid gezet.

Plaats reactie