Hamster wordt standbeeld na het strelen

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Biscuitje
Hamsters: Biscuit

Hamster wordt standbeeld na het strelen

Bericht door Biscuitje » 07 jun 2019, 22:20

Hallo,

Mijn goudhamster Biscuit is nu bijna een weekje bij mij, ik heb het vermoeden dat ze al tam was, maar ik merk nu iets vreemds op.
Ik kan Biscuit dus aaien over haar rug, en ze beweegt dan absoluut niet, als zij obijvoorbeeld aan het knagen is aan de tralie en ik haar vervolgens ga aaien, dan staat ze dus stil met haar bek aan de tralie , maar ze bijt er niet in. ik weet nu niet of dit normaal is aangezien dit de eerste keer is dat ik een tamme hamster heb. kan iemand mij hier een opgelucht antwoord op geven? ;)

Nora

Gabriëlle
Leeftijd: 36

Re: Hamster wordt standbeeld na het strelen

Bericht door Gabriëlle » 07 jun 2019, 23:06

Vrouwelijke syrische hamsters zijn ongeveer 1x in de 4 dagen willig, dan gaan ze klaar staan voor een leuke hamstervent, nouja bloemetjes en bijtjes verhaal ;)

RocKal
Leeftijd: 29

Bericht door RocKal » 07 jun 2019, 23:08

Vrouwelijke goudhamsters zijn elke 4 dagen 'willig' en dat kan je testen door over hun ruggetje te strelen ... dan blijven ze stokstijf staan.
Dus ik denk dat het dat is. Willig betekend dat ze klaar is om te paren. Om het even heel simpel uit te leggen.

Biscuitje
Hamsters: Biscuit

Bericht door Biscuitje » 08 jun 2019, 01:24

Ochja, dat zou best kunnen haar staartje gaat dan ook zo naar omhoog, ik begon me even zorgen te maken maar helaas biscuitje zal niet meteen moeder worden ;P

Plaats reactie