Zwarte huid Russische dwerghamster.

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
anoniempje3000

Zwarte huid Russische dwerghamster.

Bericht door anoniempje3000 » 03 jul 2019, 22:55

Hoi allemaal, ik heb een vraagje. Ik heb vandaag een hamster gered van een horrorhuis.... Het is daar heel vies, ze heeft ook een hond en verwaarloosde de hamster. Ik kreeg haar letterlijk in mijn handen geduwd met de woorden: veel succes met der. Maar nu heeft ze een soort zwarte huid waar ik me zorgen om maak. Ik denk misschien aan Parasieten of schurft? Heeft iemand er ervaring mee?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

anoniempje3000

Re: Zwarte huid Russische dwerghamster.

Bericht door anoniempje3000 » 03 jul 2019, 22:56

Afbeelding

Het lijkt heel erg op dit! deze foto is van iemand anders.

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 04 jul 2019, 09:13

Heeft ze zwarte plekken op haar huid? Of is haar ondervacht zwart?

Het is een mandarijntje. Een mandarijn drager zwart (simpel gezegd: dat ze ook zwarte voorouders heeft) kan met het ouder worden behoorlijk zwart worden en dat is ook aan de ondervacht te zien.
Ik zocht een foto van een mandarijn drager zwart, maar zie dat Martin Braak er een blogje over heeft. Hier kun je de zwarte ondervacht zien:
https://www.dwerghamster.nl/blog/index. ... 628-211031
En nog een blog met ook een foto van een mandarijn drager zwart.
https://www.dwerghamster.nl/blog/index. ... 810-195859

Heb je haar zelf wat nat gemaakt? Of heeft ze daar gebeten en is het daardoor nat? Als ze erg veel krabt en bijt kan het zijn dat ze mijt oid dergelijks heeft. Dan kun je kijken of je rode plekken of wondjes of korstjes ziet.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

anoniempje3000

Bericht door anoniempje3000 » 23 jul 2019, 13:26

Hoi Sylvia,

Bedankt voor de reactie!
Ik zou niet weten of ze een drager is voor zwart. Ik heb haar weggehaald in een nogal slechte situatie.
Ik heb haar absoluut niet nat gemaakt. Zo kreeg ik haar. ik weet niet of die andere mensen dat gedaan hebben of dat ze dat zelf gedaan heeft.

Ik heb haar in een schone omgeving gezet, met chanchilla zand en cotton comfort en na 3 dagen was het weg. Ze krabt en bijt ook niet. ik denk dat het puur slechte hygiene was van de vorige bewoners.

Plaats reactie