Warmte UKKJES

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
anoniempje3000

Warmte UKKJES

Bericht door anoniempje3000 » 23 jul 2019, 13:29

Hoi allemaal,

Er zijn veel forums over hoe je je hamster moet afkoelen met het warme weer. Leg wat koels in de kooi, bijvoorbeeld een koude mok oid en de hamster gaat er vanzelf tegenaan leggen als hij het warm heeft. Top.

Maaaar... mijn hamster is zwanger en moet vandaag of morgen bevallen.. Het word hier 36 graden.. Hoe moet ik mijn ukkjes die net geboren zijn en ik absoluut niet mag aanraken, afkoelen???? Ze kunnen niet zelfstandig tegen iets kouds aan gaan liggen.. Ik kan ook niet zomaar iets kouds in het nestje schuiven want dan krijgt mama stress...

iemand tips?

Saskia1982
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: Warmte UKKJES

Bericht door Saskia1982 » 23 jul 2019, 15:13

Hok op de grond in de badkamer zetten, dat is vaak de koelste plek in huis ;) Eventueel een grote fles water invriezen en dat op het hok leggen, de koele lucht zakt dan vanzelf naar beneden.

hamsterpowerrr
Hamsters: Pinda & Penotti jr. & Pepper
Leeftijd: 17

Bericht door hamsterpowerrr » 23 jul 2019, 16:50

Heyy

Misschien een natte koude doek onder de kooi leggen.

anoniempje3000

Bericht door anoniempje3000 » 23 jul 2019, 22:29

De kooi is een dubbeldekker kast, dus er iets opleggen is helaas geen optie. ze zit wel in de onderste kast, dus iets eronder kan zeker wel! maar als ik bv een ijspack onder de kast leg, krijgen ze het dan niet té koud?

TalithaR

Bericht door TalithaR » 24 jul 2019, 00:14

Ik zelf doe niets speciaals voor de ukken. Ook hier wordt het dik 36 graden, maar ik zie dat de hamsters zelf het koelste plekje opzoeken. De moeder van het jongste nestje heeft het nest op de koele ondergrond gelegd, helemaal open.

Je zou eventueel iets van een ingevroren fles water of een koele handdoek onder het hok kunnen leggen.
Hamstery Casanova

Hobbyfokster van Roborovski dwerghamsters.

Groetjes van mij en de hamsters! :zwaai:

Plaats reactie