Hamster niest en schokt hierbij.

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
IsabelCaresse

Hamster niest en schokt hierbij.

Bericht door IsabelCaresse » 11 aug 2019, 18:29

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, dus word aub niet boos op mij als deze vraag al een keer eerder gesteld is.😊
Ik heb vandaag mijn nieuwe hamster opgehaald, en merkte al dat hij bij zijn oude verblijf een beetje schokkerig was. Hij is ongeveer 3 maanden oud, eet goed, drinkt goed en zijn vacht en ogen zien er goed uit. Het valt me dus alleen op dat hij, soms, een beetje niest en daarbij ‘schokt’ zijn lichaampje dan ook. Ik weet niet goed waar het vandaan komt. Hier heb ik hem op hennepvezel gemengd met hooi staan en in bepaalde gedeeltes carefresh. In zijn oude verblijf stond hij alleen maar op ‘back to nature’, maar daar merkte ik het niezen ookal, dus ik denk niet dat het met een allergie te maken heeft. Zou het misschien door stress kunnen komen? Of zou er iets mis zijn met zijn luchtwegen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gabriëlle
Leeftijd: 36

Re: Hamster niest en schokt hierbij.

Bericht door Gabriëlle » 11 aug 2019, 18:37

Klinkt raar maar als het kan even de hamster aan je oor houden en luisteren naar de ademhaling, hoor je rare bijgeluiden zou ik adviseren zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan want het kan een (beginnende) luchtweg infectie zijn en daar moet je bij hamster heel snel bij zijn.
Vooral het schokken in combinatie met het niezen klinkt niet erg goed.
Misschien kun je er een filmpje van maken?

IsabelCaresse

Bericht door IsabelCaresse » 11 aug 2019, 22:07

Gabriëlle schreef:
11 aug 2019, 18:37
Klinkt raar maar als het kan even de hamster aan je oor houden en luisteren naar de ademhaling, hoor je rare bijgeluiden zou ik adviseren zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan want het kan een (beginnende) luchtweg infectie zijn en daar moet je bij hamster heel snel bij zijn.
Vooral het schokken in combinatie met het niezen klinkt niet erg goed.
Misschien kun je er een filmpje van maken?
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb hem vandaag dus pas net in huis gehaald maar desondanks toch maar even opgepakt om te kijken hoe het gaat. Heb naar zijn ademhaling geluisterd, niets geks te horen. Ook lijkt hij het nu iets minder te vertonen, maar ik zou hem sowieso in de gaten houden en als ik twijfel brengen we hem naar de arts. En ik kan volgens mij geen filmpjes uploaden op dit forum?

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie en 1 rusje
Leeftijd: 42

Bericht door Sicos » 12 aug 2019, 06:35

Je kan het filmpje op YouTube zetten en dan een link hier plaatsen.

Plaats reactie