Oud hamstertje met veel complicaties

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Oud hamstertje met veel complicaties

Bericht door Goudhamster Hammie » 25 aug 2019, 11:14

Hallo allemaal,

Het is inmiddels al weer lang geleden sinds ik hier op het forum actief ben geweest. Helaas ditmaal met minder goed nieuws. Een van onze syrtjes is inmiddels anderhalf jaar oud en ze ziet er vreselijk slecht uit.

Ze zit niet meer lekker in haar vacht. Haar vacht zit vol met plooien. Haar oogjes zitten soms dicht en soms zelfs tegelijk. Deze gaan dan vanzelf weer wat open. Ook hyperventileert ze enorm erg. Dit kan niet door de hitte komen, aangezien ze op een zeer koele plek staat. Ze eet geloof ik nog wel(lastig te zien ivm hamsteren) maar drinken doet ze niet echt meer. Het opvallendste is dat haar achterhand ineens heel erg dik is geworden.

Mijn vraag was of iemand ervaring heeft met deze symptomen. We weten dat ze oud is en we zagen het al aankomen, aangezien haar vacht steeds grauwer werd.

We hebben alle maatregelen voor oude en zieke hamster genomen. Alle obstakels zijn uit de kooi gehaald en al het eten en drinken staat dichtbij op de grond. Ook hebben we al bijgevoerd door middel van papjes (brinta ed.) We vermoeden dat ze het niet meer lang zal volhouden bij ons. We kijken het vandaag nog aan en anders gaan we morgen met haar naar de dierenarts.

Heeft iemand ervaring met deze complicaties en zijn er wellicht nog tips om haar laatste daagjes zo comfortabel mogelijk te maken?

melson

Re: Oud hamstertje met veel complicaties

Bericht door melson » 25 aug 2019, 11:51

ik zal maar gewoon naar de dierenarts gaan!
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 25 aug 2019, 13:32

Wat je beschrijft zijn geen normale ouderdomsverschijnselen. Dit diertje is gewoon heel erg ziek en moet met spoed naar een dierenarts!

De slechte vacht en dichte oogjes komen van het ziek zijn. Het hyperventileren komt van benauwdheid of van de pijn.

Er kan van alles aan de hand zijn. Ze kan bv een baarmoederontsteking hebben of een tumor. Beiden kunnen op organen drukken en voor benauwdheid zorgen en uiteraard ook voor heel veel pijn.

Ik hoop dat je zsm met haar naar een dierenarts kunt gaan en het zou fijn zijn als je nog even laat weten wat de diagnose van de dierenarts was.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 26 aug 2019, 10:29

Hallo! Het lieve beestje is helaas gistermiddag al overleden :( We vinden het enorm sneu, ze was erg geliefd. Alsnog allebei bedankt voor de reacties!

Gwen2009
Hamsters: Smokey

Bericht door Gwen2009 » 26 aug 2019, 10:37

Wat sneu sterkte met het verlies

Plaats reactie