Hamster die op sterven lijkt te liggen

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
xmereltjeexo
Hamsters: -
Leeftijd: 16

Hamster die op sterven lijkt te liggen

Bericht door xmereltjeexo » 26 aug 2019, 23:19

Ik heb een hamster van een jaar of 2,5 die sinds een tijdje enorme ouderdomskwaaltjes toont helaas. Ik heb hem overgenomen van iemand die hem waarschijnlijk uit de dierenwinkel heeft.

Sinds ongeveer een paar weken merkte ik dat Uk niet goed meer kon lopen, hij wankelde een beetje naar zijn waterbakje en ook is hij gewicht verloren. Nu is het een tijdje later en ik dacht eigenlijk dat hij vandaag dood zou gaan.
Hij ligt gisteren en vandaag al de hele dag op een plek waar hij normaal nooit ligt, met heel onregelmatige en snelle ademhaling. Ik probeerde het radje weg te halen zodat hij beter kon liggen maar hij wilde hem er graag in houden merkte ik. Hij ligt in een hoekje van het hok en kan dus haast niet opstaan. Hij draait zijn lichaam een beetje maar als hij ook masr een stap zet valt hij weer om.
Wat het rare is is dat hij nog wel eetlust heeft en ik geef hem dus liggend havermout aangelengd met kattenmelk om ook nog wat vocht binnen te krijgen. Is die eetlust normaal voor een hamster die eigenlijk al op zijn sterfbed ligt? Ik heb nooit een dood van een hamster zo meegemaakt dus ik weet het niet zo goed. Bij vorige hamsters merkte ik namelijk dat ze dan al dagen geen eetlust hadden.

Hij zit dus al 2 dagen redelijk te lijden lijkt het dus en ik vind het heel lastig om te weten wat ik ermee aan moet. Doe ik er goed aan om het gewoon af te wachten en hem te blijven voeren of om hem in te laten slapen?

Gabriëlle
Leeftijd: 36

Re: Hamster die op sterven lijkt te liggen

Bericht door Gabriëlle » 27 aug 2019, 01:41

Ik hoop voor je dat hij uit zichzelf overlijd, maar als hij morgen nog steeds leeft zou ik hem inlaten slapen.
Je weet niet in hoe grote mate hij ongemak of pijn heeft, dus ik zou echt niet langer wachten.

Plaats reactie