Hamster is op vakantie geweest

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Rchl
Hamsters: Pietje

Hamster is op vakantie geweest

Bericht door Rchl » 29 aug 2019, 19:57

Hoi,
Mijn hamster is tijdens mijn vakantie 3 weken weg geweest.
Ik maak zijn hok thuis elke week volledig schoon en spoel alles af.

Nu hebben zijn oppassers zijn bodembedekker wel vaak verwisseld. Maar de rest is niet schoonmaakt.
Hij lag op de kale plastic bodem van zijn huisje. De bodem hiervan was helemaal nat.

Nu ik hem net ophaal en in zn schone hok zet merk ik dat hij zich vaak wast of krabt. Zn kontje lijkt een beetje uit te steken en ziet er vochtig uit. En hij ligt nu plat op zn buik in zn plastic loopmolentje. Ook heeft hij een kale plek bij zn neusje

Voordat ik hem wegbracht had ik heb een antiparasiet druppeltje in zn nek gedaan.. ik dacht dat hij daardoor beschermd zou worden tegen ziektes.

Weet iemand wat dit kan zijn? Overigens waren er bij zijn oppasadres ook twee honden.. mogelijk dat dit stress heeft opgeleverd?
Afbeelding

Pampiedammie
Hamsters: Spookje, Pareltje, etc.

Re: Hamster is op vakantie geweest

Bericht door Pampiedammie » 03 sep 2019, 16:31

Hallo,

Heeft je hamster trouwens een zandbadje?

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Re: Hamster is op vakantie geweest

Bericht door xAnnick » 04 sep 2019, 10:28

Hoii

Wat vervelend dat je na de vakantie merkt dat het niet zo goed gaat met je hamstertje. Als ik het zo bekijk lijkt het wel alsof hij diarree heeft. Of is het urine wat er aan zijn kontje zit? Dan zou het ook nog een blaasontsteking kunnen zijn. Het lijkt me handig om hem even op te pakken en nog eens helemaal te inspecteren. Als je echt het idee hebt dat hij niet lekker is, kun je altijd voor de zekerheid even langs de dierenarts gaan.

Mag ik je trouwens nog twee tips geven? Het rad lijkt wat aan de kleine kant voor je hamster, wellicht dat je nog iets groters kunt vinden (minimaal 20 cm zou ik aanraden). En wat is dat spul dat in het huisje op de foto ligt? Het lijkt namelijk op hamsterwatten en deze zijn helaas erg gevaarlijk voor hamsters, omdat het niet breekt wanneer ze het hamsteren of erin verstrikt raken.

Beterschap voor je hamster!

Groetjes
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Plaats reactie