Hamster te dun?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
bente20

Hamster te dun?

Bericht door bente20 » 31 aug 2019, 00:36

Hey allemaal, ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb een Syrische hamster (mannelijk) "Oreo" van over 3 dagen een jaar oud.
Ik heb hem gewogen en hij weegt (maar) 97 gram, kan dit? Hij ziet er niet slecht uit, heeft een 'aquarium' van 80x40 met een dikke laag bodembedekking. Hij krijgt (volgens mij) genoeg te eten en extra meelwormen. Een nadeel is wel dat hij geen zonnebloempitten eet en een andere soort pitjes ook niet. Ik ga hem wat pinda's geven voor extra aangezien ik heb gehoord dat het goed is. Iemand verder nog tips of is hij gewoon goed op gewicht en kan ik het een beetje zo blijven doen? Kan het aan de tanden liggen?
Alvast bedankt😁
Afbeelding

Afbeelding

bente20

Re: Hamster te dun?

Bericht door bente20 » 31 aug 2019, 00:52

O kom er net achter dat ik verkeerd heb gekeken oops het is zelfs nog iets minder😕

bente20

Bericht door bente20 » 31 aug 2019, 00:54

Afbeelding

_mona_
Hamsters: 4
Leeftijd: 27

Bericht door _mona_ » 31 aug 2019, 07:19

Als eerste: dit is geen mannetje maar een vrouwtje! Mannen heb je namelijk niet in deze kleur (schildpad) :) Check het geslacht dus nog eens..

Verder: Hoe voelt de hamster aan. Ze ziet er vanaf de foto's niet slecht uit, maar de vacht (langharig, meisje, die krijgen niet zo'n lange vacht) kan vertekenen.
Voel je echt alle botjes super goed? Of voelt ze mooi stevig en vol aan?

Onder de 100g is inderdaad erg klein voor een syr, maar als ze goed aanvoelt, dus niet mager, en ze eet goed zou ik me geen zorgen maken.
Check wel voor de zekerheid even de tandjes (met je vingers de mondhoeken wat omhoog duwen, tanden horen geel te zijn maar mogen niet uit elkaar staan of erg krullen.)
Misschien is het ook handig om met iets waarvan je weet hoeveel het weegt (blik met mais ofzo in) te checken of je weegschaal zeker klopt.
Ik gebruik altijd een digitale, die zijn nauwkeuriger.
Groetjes van Mona
En van syrtjes Taran en Cardan, rusje Amberle en robo'tje Dot ♥

Dukat
Hamsters: Plato, Hekate en Rugal

Bericht door Dukat » 31 aug 2019, 14:32

Voelt hij ze gespierd aan, dan is ze gewoon klein van stuk. Voelt ze slap teer en bottig aan, dan is ze inderdaad te mager.

Het is absoluut een dame. Niet alleen de kleur schildpad is al duidelijk, maar ik zie ook geen ballen.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

bente20

Bericht door bente20 » 31 aug 2019, 15:41

Heel erg bedankt! Nu jullie het zeggen, het is inderdaad een meisje. Ik ben helemaal van de leg hahahah. Was 100% uitgegaan van wat de man van de dierenwinkel zei (Ja dierenwinkel ik weet het, was mn 1e hamster en wist niet dat je ze beter bij een hobbyfokker kan halen :lol: ). Botjes voel je zeker niet en tandjes moet ik even kijken. Ze zeiden dat hij Beige - Zwart is, dan is schildpad een veel leukere kleurnaam hahaha. De weegschaal klopt wel😁 Dan is ZE (is mega raar om te zeggen na een jaar haha) inderdaad gewoon wat klein van stuk want ze is wel gespierd. Even de tandjes bekijken en anders is het gewoon goed. Bedankt voor jullie advies!

Plaats reactie