:HELP: Mijn hamster Snowy heeft een wondjes op zijn rug

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
DeymiD

:HELP: Mijn hamster Snowy heeft een wondjes op zijn rug

Bericht door DeymiD » 09 okt 2019, 16:21

Hallo Allemaal.

Mijn hamster Snowy heeft een rode geïrriteerde huid op zijn nek/rug hij heeft daar ook korstjes en ik zie hem af en toe wel krabben daarzo. Maar ik zie geen beestjes of iets want zijn vacht heeft een makkelijke kleur haha. Ik maak de kooi om de 3/4 weken echt goed schoon met Anti vlooienspul gewoon voor de zekerheid daarna spoel ik het af met goede kooi schoonmaakspul. Er is dus zeker niet mogelijk dat hij parasieten of bloedmijten etc heeft. Heeft hij dan mogelijk schimmel? Ik wilde eerst hier even informatie voordat ik in paniek de dierenarts belt. Hij is in September 1 jaar geworden.
Dit is een foto van zijn huid dus nek/rug

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het ziet er niet echt smakelijk uit.

Ik wil graag jullie adviezen horen.

Heel erg bedankt!

Groet Dee

Dukat
Hamsters: Rugal (Russchisch blauwe syr)

Re: :HELP: Mijn hamster Snowy heeft een wondjes op zijn rug

Bericht door Dukat » 10 okt 2019, 23:28

Het kan ook mijt zijn.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

DeymiD

Bericht door DeymiD » 10 okt 2019, 23:53

Bedankt voor je reactie!

Dat is wel erg raar, hij heeft vorige maand voor zekerheid nog dat spul gehad. En ik maak zijn kooi echt goed schoon met anti vlooienspul en zijn speeltjes spuit ik soms met die anti vlooien, mijten, luizen spul. Misschien doe ik het te vaak dat hij geïrriteerd raakt aan dat spul? Ik denk persoonlijk aan een droge huid. Anders ga ik morgen naar de dierenarts! Want vertrouw het niet zo.

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 11 okt 2019, 09:37

Ik heb een paar jaar geleden een rusje gehad die dit had. Het is Hyperkeratose, een woekering van huidcellen. Mijn rusje is destijds met diverse zalven behandeld, niets hielp en het werd erger en erger. Uiteindelijk bleek Hydrocortiderem te helpen. Je zou kunnen vragen of de dierenarts dat wil voorschrijven. Het is cortisonenzalf, dus mag slechts spaarzaam en zo dun mogelijk worden gebruikt. Alleen op de aangedane plekken. Ik heb nog wel het behandelprogramma wat ik nog heb aangehouden. Dat zou ik even na moeten kijken. Ik heb het sindsdien vaker bij rusjes gezien en tot nu toe heb ik elke keer te horen gekregen dat de zalf hielp.

De gerstekorrels zijn enorm groot. Een dierenarts met verstand van hamsters (het sneetje moet op de juiste manier worden gedaan) kan met een sneetje in het ooglid de gerstekorrel verwijderen. Ik heb dat ook ooit bij een rusje laten doen. Dan zijn de gerstekorrels snel helemaal weg. Dat gebeurt onder gasnarcose.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

DeymiD

Bericht door DeymiD » 11 okt 2019, 17:21

Bedankt Sylvia!

Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest want ik vertrouwde het niet en ik vond het niet echt lekker uit zien.

Ik heb hem helemaal meteen na laten kijken.
Ze konden geen beestjes vinden, maar ik heb voor zekerheid stronghold gekregen. En die moest ik dan gaan druppelen. Maar ik ga daar nog mee wachten want zijn huid is open en dat gaat heel veel pijn doen. Daarbij heb ik die zalf gekregen wat u al zei Hydrocortiderm die moet ik dan drie keer per dag dun aansmeren. Voor zijn ogen weten ze nog niet wat het is, een ontstoken talgklier of gerstekorrels. Maar ik heb voor nu zalf gekregen voor zijn ogen. Het heet caf-oogdruppels en dat zou hem misschien wel helpen. Maar ik sta wel open voor een operatie zodat hij er totaal geen last meer van heeft. Maar dat ga ik nog even aanzien hoe alles loopt.

Plaats reactie