Hamster met hik?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
BrabantHamster
Hamsters: Ari, Paddy

Hamster met hik?

Bericht door BrabantHamster » 13 okt 2019, 10:46

Ik schrok me bijna dood toen ik net mijn rus Paddy wilde oppakken. Hij moet vandaag naar de vakantie opvang dus heb ik een minuut of drie geprobeerd hem wakker te maken. Hij kwam een beetje uit zijn huisje maar toen ik hem wilde oppakken voelde hij opeens slap bijna dood in mijn hand. Een paar seconden later begon hij rare geluiden te maken. Het leek op een hik of een "tsirp" en hij begon ook een beetje ongecoördineerd te springen.
Ik heb hem terug in de kooi gelegd en na +/- 1minuut was Paddy weer normaal.
Ik ben écht geschrokken. Weet iemand wat er zou kunnen zijn gebeurd? Was Paddy gewoon toch nog niet wakker en was dit een soort angstkreet? Of een hamsterhik?

Boazdehamster

Re: Hamster met hik?

Bericht door Boazdehamster » 14 okt 2019, 17:25

Ik weet alleen dat mijn hamster ook altijd een beetje hangerig aanvoelt. En zou het tsjirpen geen geknaag kunnen zijn? Ik vind het lastig te beoordelen. Als hij dit verder nog nooit heeft gedaan zou ik zijn kooi even verschonen en hem goed in de gaten houden. Ik heb hier verder geen ervaring mee maar het klinkt niet als normaal hamstergedrag

BrabantHamster
Hamsters: Ari, Paddy

Bericht door BrabantHamster » 14 okt 2019, 21:24

Bedankt voor de tip. Ik zal hem goed in de gaten houden. Hij had dit nooit eerder gedaan en de rest van de dag ook niet. In de vakantie opvang heeft hij nu een schone koi en als hij terugkomt heb ik alle spullen afgespoeld en 1/3 van het zaagsel vernieuwd

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 15 okt 2019, 20:47

Gaat hij niet in zijn eigen kooi? Het lijkt mij namelijk erg stressvol voor je hamster als hij zich niet lekker voelt en hij ook nog in een nieuw ekooi in een nieuwe omgeving zit.

Plaats reactie