vochtige vacht

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Plaats reactie
Mir82
Hamsters: Marvel

vochtige vacht

Bericht door Mir82 »

Goedemorgen allemaal

Wij hebben sinds dit weekend een mega schattige Russische dwerghamster. Nu heeft hij sinds gisteren een vochtig uitziende vacht op zijn rug. Het is niet zo dat dit komt omdat hij onder zijn drinkbakje is gaan hangen. De eerste 2 dagen had hij dit niet en was zijn vacht gewoon normaal.
Hij heeft een plastic huisje waar hij zich volledig in ingraaft. Hij haalt zoveel mogelijk nestmateriaal in zijn huisje, zodat het tot aan het dak vol zit. Zou het kunnen dat hij het dan te warm krijgt?

groetjes Mir

xDenies
Leeftijd: 27
Contacteer:

Re: vochtige vacht

Bericht door xDenies »

Is het niet vettig? Heeft je hamstertje een zandbad? Heb je er wellicht een foto van? :)
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
Hamstery Pure Colour
https://HamsteryPureColour.com
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster »

Hoezo is het niet omdat hij onder zijn waterflesje hangt? Anders zou het kunnen dan hij bijv. Parasieten heeft en daardoor zichzelf overmatig likt. En hamsters kunnen niet zweten. Dus misschien dat hij zichzelf in zijn eigen plas ingraaft, maar ik zou gewoon even controleren of hij/zij zichzelf niet overmatig krabt. Of Ruik er even aan. Ruikt het naar hamster of ruikt het heel erg raar.
layla
Hamsters: 3
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door layla »

Volgens mij komt het door het plastic huisje... Ik heb die zelf ook gehad en door de warmte onstaat er condens en worden die huisjes helemaal nat vanbinnen en je hamstertje dus ook. Er gaat vaak ook vanalles beschimmelen en je hamstertje heeft dan ook een speciale geur. Daarmee dat ik tegenwoordig altijd houten huisjes gebruik met voldoende ventilatie.
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.
Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster »

Mij hamster heeft dat nooit. En die heeft ook een plastic huisje.
Romy S

Bericht door Romy S »

Zoals xDenies zegt, hebben rusjes chinchilla zand nodig voor vachtverzorging. Hij zal er dankbaar voor zijn en het is leuk om te zien hoe ze zich daar mee vermaken ;)
Plaats reactie