Help wat moet ik doen

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

xxamyooxx
Hamsters: Nugget, Sammy

Help wat moet ik doen

Bericht door xxamyooxx » 02 apr 2020, 21:28

Hoi hoi,
Mijn hamster syrische goudhamster nugget maakt al een tijdje een knorrend/slikkend geluid als ze door haar hok of door mijn kamer loopt. Ook tijdens het slapen. Ik heb haar niets verkeerd eten gegeven of haar laten vallen.
Weet iemand wat het is en wat ik eraan kan doen? Ik maak me namelijk heel erg veel zorgen om haar?
Groetjes

Sylvia.
Hamsters: Kody

Re: Help wat moet ik doen

Bericht door Sylvia. » 02 apr 2020, 23:33

Is het mogelijk een filmpje te maken, zodat we het geluid kunnen horen? Dan is duidelijker wat je precies bedoelt.

Hoe oud is ze? Hoe ziet ze er verder uit? Zie je geen vieze neus of oogjes?
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Hendrikje, Jozefje, Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

xxamyooxx

Bericht door xxamyooxx » 03 apr 2020, 20:56

Het is moeilijk een filmpje te maken want als ze het geluid maakt en ik het op wil nemen en haar dan zeg maar aandacht geeft is het heel onregelmatig. Nugget is nu een half jaar en is gezond. Was een paar weken geleden naar de dierenarts gegaan voor een dikke teen maar de dierenarts wist ook niet wat het geluid was. Ze maakte het geluid al wel voor haar teen pijn ging doen.
Laatst gewijzigd door xxamyooxx op 03 apr 2020, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

xxamyooxx

Bericht door xxamyooxx » 03 apr 2020, 21:14

Ik probeerde het net nog op te nemen maar als ik dacht dat ik het net had opgenomen hoorde je het niet op de film. Als ze het vaak doet is ze aan de andere kant van mijn kamer. Ik ga kijken of ik vanavond of morgen het nog kan opnemen als ze in haar hok zit. Ik heb ook nergens een video kunnen vinden van het geluid.

Ik heb een filmpje van nugget maar je moet goed luisteren ik ga voor de zekerheid nog een keer proberen op te nemen.

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 03 apr 2020, 23:49

Kijk ook eens of je er achter kunt komen wat ze aan het doen is als ze het geluid maakt. Je had wel al verteld dat ze het ook doet als ze slaapt.

Op zich vind ik het wel een goed teken dat de dierenarts niets heeft geconstateerd verder. Ik bedoel, geen luchtweginfektie bv.
Rust zacht, mijn liefste Hendrikje, Jozefje, Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

xxamyooxx

Bericht door xxamyooxx » 04 apr 2020, 10:12

Ja bij de dierenarts had ze inderdaad niets aan haar longen gelukkig. Ze maakt het geluid als ze gewoon slaapt of normaal door haar hok loopt. Nugget mag ook door mijn kamer lopen en maakt dan heel random een knorrend geluid. Ze is niet specifiek iets aan het doen op dat moment. Ze loopt soms als ze knort en soms zit ze stil en waar ze zich. Maar bij de dierenarts knorde ze ineens niet meer.

_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 28

Bericht door _mona_ » 04 apr 2020, 10:56

Is het een soort van 'ief' geluid? want dat is heel normaal. Dat doen ze als ze wat opgewonden/oplettend zijn.
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥

xxamyooxx

Bericht door xxamyooxx » 04 apr 2020, 11:29

Hoe bedoel je 'ief' geluid. Maar ze maakt het ook als ze slaapt... dus weet niet of ze dan echt opgewonden of oplettend is.

Wolfje-lobita
Hamsters: Wolfje RIP, Casper
Leeftijd: 21

Bericht door Wolfje-lobita » 04 apr 2020, 15:23

Van wat ik kan horen op je filmpje is het geen opgewonden geluid. Door mijn koptelefoon klinkt het haast als een spinnende kat, lijkt het daar een beetje op? Het klinkt naar mijn mening wel als iets met de longen, maar als het bij de dierenarts niet zo is lijkt me dat niet logisch. Misschien is het een reactie op je bodembedekking, dat die te stoffig is? Of wellicht een allergie? Dat is waar ik aan moet denken, maar zo veel ervaring heb ik niet met rare hamstergeluiden...

xxamyooxx

Bericht door xxamyooxx » 04 apr 2020, 18:54

Ja je kan het wel een beetje vergelijken met het geluid van een spinnende kat. Ik ga wel proberen een andere bodem te gebruiken misschien werkt dat wel.

xxamyooxx

Bericht door xxamyooxx » 08 apr 2020, 22:26

Zou iemand nog weten wat het zou kunnen zijn? Ander zaagsel is niet de oplossing...

Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 28

Bericht door Nona » 08 apr 2020, 23:27

Zaagsel is ook niet echt een goede keuze voor mogelijke allergie, een ander soort/merk zal dat niet oplossen. Je zult dan echt iets als Carefresh of Cotton Comfort moeten proberen om te zien of het helpt. Bovendien kan het een paar dagen duren voor je effect ziet. Andere opties dan bedding testen en tanden + longen laten controleren bij de dierenarts zijn er niet echt..

xxamyooxx

Bericht door xxamyooxx » 09 apr 2020, 09:51

Ja ik ben laatst bij de dierenarts geweest ze is daar meteen nagekeken en alles was goed. Toch heel erg bedankt voor alle reacties. Ik heb hemp dat is als goed is geen zaagsel.

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 09 apr 2020, 10:22

Ik zou ook geen hemp geven. Dat kan ook tot allergie leiden. Ik zou echt Carefresh proberen en kijken of dat verbetering geeft.

Had de dierenarts naar de tanden gekeken? De tanden moeten ook worden gecontroleerd.

xxamyooxx

Bericht door xxamyooxx » 09 apr 2020, 13:11

Ja de dierenarts had naar haar tanden gekeken en ze zei dat het er goed uitzag. Ik ga dan even kijken voor andere bodem hopen dat dat werkt.

Plaats reactie