gaat niet goed met humty

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Titia

gaat niet goed met humty

Bericht door Titia » 29 sep 2003, 07:58

vanmorgen werd ik wakker van een raar geluid. Alsof een van mijn beestjes ademhalingsmoeilijkheden heeft. Dus ik kijken, maar met mijn slaperige kop zag ik niets bijzonders.
Later ging ik ze eten geven, en toen zag ik dat humty een bloedneusje had. Ik praatte even tegen haar, en ze zat in de onderbak van de kooi, waar ze normaal eigenlijk niet komt. Toen zag ik dat haar achterpootjes het niet meer deden. Ze sleept ze achter zich aan. Ik heb het voerbakje en waterflesje naar beneden verplaatst. Toen ik de computer aan zette om even een berichtje op het forum te posten, kroop ze nar me toe, dus ik heb haar nu op mijn hand zitten, terwijl ik zit te tikken. Haar onderlijfje voelt helemaal koud aan, en ze wil eigenlijk niks. Geen lekkere zonnepitten, niks drinken. En ze heeft nog nooit zo stil gezeten.
Nu begint ze een beetje te sputteren, ze wil weer terug naar haar hok. Ze maakt nog steeds rare geluidjes en ze probeert nu een verdiepingkje op te klimmen. Ik haal het trappetje er maar even uit.
De dierenarts is nu niet bereikbaar, en ik kan er ook vanmorgen niet naar toe, dus ik zal ze vanmiddag maar even bellen, want dit is zielig, en kan ik Hum niet aan doen. Ik hoop eigenlijk dat ze vanzelf dood gaat (o wat klinkt dit rot), en dat ik haar niet bij de da hoef te laten inslapen, want dat vind ik eigenlijk ook niets. Ze is bij mij geboren, daar zal ze ook dood gaan, als het even kan. Maar dit mag niet lang duren, want dat vind ik echt niet kunnen.
Jongens, hebben jullie nog tips? Ik denk het niet, maar wat kan er gebeurd zijn? Gevallen, hersenbloeding, ik weet het niet.
Ik heb echt de neiging om hum mee te nemen naar mijn werk, maar dat is ook niks, ik moet op de fiets, hobbel de bobbel, nee, geen goed idee.
Nou ja, ik stop maar met tikken, en ga wat aandacht aan het hummeltje besteden.

Doeg

Groetjes van Titia, Smirnov, Buzz, Boevie en Punkie

valentijn101

Bericht door valentijn101 » 29 sep 2003, 12:13

Ik heb helaas geen bijzondere tips. Hou haar lekker warm en zorg dat ze goed bij haar eten en drinken kan. Heel veel sterkte en ik hoop dat ze er weer bovenop komt.

Titia

Bericht door Titia » 29 sep 2003, 13:03

Ik heb voor vanmiddag een afspraak met de da gemaakt, ik vind het te zielig voor hum om dit lang te laten duren. Voor ik vanmorgen de deur uit ging, probeerde ze via de tralies om hoog te klimmen, zo sneu. Toen viel ze op haar rug, en kon ze zich nauwelijks omdraaien. Echt, met tranen in mijn ogen zitten kijken, maar ik kan niks doen. Haar kontje is helemaal dik geworden, en ook koud, en haar poepgaatje is een beetje viezig, als of er wat klem zit. Lijkt net of dat ook niet meer werkt. In haar huisje en daar buiten heb ik nog wel poepjes gevonden, dus het is niet zo dat dit al lang duurt. Hoewel ze daar ook wel wat problemen mee gehad heeft. Ze heeft een tijdje af en toe wat diaree gehad, maar niet ernstig, en steeds maar een dagje of zo, en dan was het weer over. Nou ja, ik hou jullie op de hoogte. Vanmiddag om 14.00 uur kan ik bij de da terecht, duimen jullie voor me?

Thanx
Groetjes van Titia, Smirnov, Buzz, Boevie en Punkie

Linda

Bericht door Linda » 29 sep 2003, 13:17

We zullen voor je duimen en vooral voor Humpty!
Wat zielig dat hamstertjes zoiets moeten meemaken he...
en dat ze dan toch nog zo sterk zijn om de trap op te willen en in de tralies te klimmen, knap hoor!

Ik heb wel eens iets gelezen over een gebroken ruggetje, dan slepen ze ook hun achterlijfje erachteraan, omdat dit dan verlamd is. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zou het dit kunnen zijn?

Sterkte bij de dierenarts vanmiddag... in ieder geval hoop ik dat je hammie geen pijn heeft en dat als ie dood zal gaan, dat jij erbij mag zijn om hem gerust te stellen.
Groetjes van Linda

en natuurlijk van Jori en Romi

[url]http://hammieonline.dk3.com[/url]

Eveline
Leeftijd: 42

Bericht door Eveline » 29 sep 2003, 13:22

Heel veel succes bij de dierenarts!
Het klinkt zo eng allemaal...
Groetjes van Eveline

bloem

Bericht door bloem » 29 sep 2003, 13:28

hoi hoi

ten eerste veel succes,

ik heb wel eens een muis gehad die verlamd was aan beide achterpootjes. geen idee waarom maar hij ging er niet dood aan.

op een moment was hij zo sterk dat die nog zeker een jaar heeft geleefd zonder pijn.

ik hoop dat bij jou ook alles goed komt.

kissme4life
Leeftijd: 40

Bericht door kissme4life » 29 sep 2003, 13:41

veel sterkte

kusss
Ik ben op 26-09-2006 om 17:19 Tante geworden van een nichtje
Haar naam is Jeahley Jahliya

Lous

Bericht door Lous » 29 sep 2003, 15:30

Sterkte :(
[color=indigo][size=75]Lous en de hamsters: Meneer Jansen en Gaia[/color][/size]

Yvonne W.
Leeftijd: 56

Bericht door Yvonne W. » 29 sep 2003, 16:05

:( Veel sterkte vanmiddag met Humpty.We denken aan jullie.

Titia

Bericht door Titia » 29 sep 2003, 16:18

Hallo allemaal,

Humpty is er niet meer.
Ging met haar naar de da, die wilde nog wel proberen om haar op te lappen, maar ze zag er zo slecht uit dat ze me weinig kans gaf. Ze had een grote bult in haar buik, waarschijnlijk een ontstoken baarmoeder of blaas. Haar buik was ook relatief dik, had ik vanmorgen ook al gezien.

Toen heeft ze haar laten inslapen, maar dat ging niet geweldig. Humpty was er blijkbaar niet klaar voor, de da heeft haar 4x de normale dosis moeten geven! Sterk beestje! Het was wel superzielig om te zien, op een bepaald moment haalde ze geen adem meer, en gaf ik haar aan de da om nog even te kijken of ze wel echt dood was, en hoppa, dat lijfje haalde weer adem. extra shot dus! En dat drie keer. Was geen succes.

Hum, ik zal je heel erg missen. We hebben een leuke tijd gehad, en ik heb heel veel steun aan je gehad toen het met mij wat minder ging. Ik ben blij dat je niet echt lang ziek bent geweest en hoop dat je geen pijn hebt gehad. Wees gelukkig in de hamsterhemel en ik hoop dat je je moeder daar ook weer tegen komt. Dag hum!

Lous

Bericht door Lous » 29 sep 2003, 17:29

Ik zit met tranen in mijn ogen...

Veel sterke toegewenst van mij en mijn diertjes...
[color=indigo][size=75]Lous en de hamsters: Meneer Jansen en Gaia[/color][/size]

kissme4life
Leeftijd: 40

Bericht door kissme4life » 29 sep 2003, 17:32

veel sterkte met het velies en denk maar zo je hamster heeft het nu goed
Ik ben op 26-09-2006 om 17:19 Tante geworden van een nichtje
Haar naam is Jeahley Jahliya

Yvonne W.
Leeftijd: 56

Bericht door Yvonne W. » 29 sep 2003, 19:21

:( Ook ik zit met waterige ogen.Wat kan je dan nog meer zeggen dan Sterkte....

Plumeau
Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
Leeftijd: 43

Bericht door Plumeau » 29 sep 2003, 19:45

Wat rot dat ze zo ineens ziek geworden is :( Daar was ze nog helemaal niet aan toe! Maar ik denk wel dat je een goed besluit hebt genomen: liever iets eerder naar de Regenboogbrug toe dan lijden om iets langer hiet te mogen zijn...

Heel veel sterkte Titia!!!
Lara

PS. Misschien kan je wat troost vinden in de gedichten op deze site: http://www.xs4all.nl/~abrown/MGedichten.htm
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!

Daniela
Leeftijd: 29

Bericht door Daniela » 29 sep 2003, 20:12

Wat erg! :"( raar dat het ineens zo snel kan gaan,heel veel sterkte!

Liefs Daniela en Hammie

Plaats reactie