hamster heeft een bult, wat ermee doen?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Gesloten
Limpylove
Hamsters: Limpy

hamster heeft een bult, wat ermee doen?

Bericht door Limpylove » 08 nov 2010, 15:52

Help!

mijn russische dwerg hamster heeft sinds vrijdag een dikke bult achter haar pootje, richting d'r buikje.
Ze heeft er volgens mij niet zoveel last van , want ze klimt en eet enzo nog gewoon..
Ik heb op internet gekeken, en het kan dus abces zijn, of een tumor.
De dierenarts hier is 35euro, en ik vind dit persoonlijk heel erg duur om alleen te laten kijken.

Wat kan ik het beste met mijn hamstertje doen?
Afwachten tot ze er aanzienlijk meer last van krijgt? ( minder bewegen etc.. )
of toch maar naar de dierenarts gaan?

Als het een tumor is,
wat kan een dierenarts er dan aandoen?
Zijn dit veel kosten, en heeft het ook zin om dit dan te laten doen? ( komt het niet snel terug etc.. )

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

groetjes Katja, eigenaar van Limpy

camila..
Hamsters: fenna
Leeftijd: 27

Re: hamster heeft een bult, wat ermee doen?

Bericht door camila.. » 08 nov 2010, 21:00

Beste katja,

Wat een naar verhaal zeg, het is altijd moeilijk als je merkt dat er iets aan de hand is met je beestje.
Ja ik ben het met je eens een dierenartsenbezoek is best prijzig, maar in sommige gevallen is het wel aan te raden om er naar toe te gaan.
De dierenarts kan jou vertellen of het een abses of een tumor is of misschien is het heel wat anders. en misschien is het wel heel makkelijk te verhelpen.

en of je hamster er last van heeft, dat is moeilijk te bepalen. Hamsters zijn eemaal prooidieren en die laten zo laat mogelijk, tot ze bijna echt niet meer kunnen zien dat ze echt ziek zijn, het zijn wat dat betreft echte vechters hoor.

jij kent je beestje natuurlijk als de beste en als jij het gevoel hebt dat het nog goed met hem gaat, dat zal dat ook best wel ,, maar het zou gewoon veel fijner zijn ( lijkt mij ) om je beestej na te laten kijken dan weet je ook waar je aan toe bent.

Martin Braak
Beheerder
Leeftijd: 45

Bericht door Martin Braak » 08 nov 2010, 21:13

Is het niet gewoon de geurklier? Kan je foto van maken?

I
Moderator
Hamsters: Mees, Sunny, Jax en Nina
Leeftijd: 36

Bericht door I » 09 nov 2010, 12:19

Ik heb meerdere keren een hamster met een bult gehad, maar ik ben altijd naar een dierenarts geweest. Gewoon om zeker te weten wat het is en dat is mij het geld wel waard. De ene keer was het te behandelen, de andere keer niet.

De laatste keer heb ik mijn hamster laten opereren, dat staat in dit topic: http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=7&t=82275 Alles is prima gegaan en ik ben blij dat ik het heb gedaan. Er is wel een deel van het bultje blijven zitten, maar we zijn nu twee maanden verder en ze heeft nergens last van. Alles is goed geheeld en het deel dat is blijven zitten groeit niet verder. Het was wel een duur grapje (alles bij elkaar ruim 80 euro).
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered

natazzz

Bericht door natazzz » 15 nov 2010, 19:31

Als het een tumor is op een gunstige plek kan hij wordne weggehaald je moet natuurlijk het geld er wel voor over hebben.
Een abces gaat met antibiotica al weg maar dat moet je natuurlijk ook betalen.

Je moet gewoon een afweging maken maar je kan het diertje natuurlijk ook niet laten lijden...

Qianna
Hamsters: Lumi
Leeftijd: 30

Bericht door Qianna » 18 nov 2010, 14:46

Ik heb nooit een hamster met een tumor gehad, maar ik weet niet of ze zo snel hamsters opereren bij de dierenarts (of ze de narcose overleven enzo?). Als je hamster er geen last van heeft zou ik het gewoon laten zitten. Ik had wel een keer een hamster die niet meer wilde eten en toen ik naar de dierenarts ging kreeg ik alleen antibiotica mee omdat ze niet wisten wat er was... Dus ik weet niet of naar de dierenarts gaan veel zin heeft? Als je je echt zorgen maakt dan kun je maar beter wel gaan, de dierenarts kan vast wel zien wat voor bult dat dan is.
Kijk ook op mijn deviantart:
http://mewdragon.deviantart.com/

dwerghamstertje
Hamsters: hina

Bericht door dwerghamstertje » 09 mar 2019, 17:11

mijn hamster heeft sinds kort een bultje op haar borst..

I
Moderator
Hamsters: Mees, Sunny, Jax en Nina
Leeftijd: 36

Bericht door I » 09 mar 2019, 17:13

Dit topic is 9 jaar oud en aangezien ik zag dat je ook al twee andere topics hebt lopen over hetzelfde onderwerp, doe ik deze op slot.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered

Gesloten