Bounty's tumor .. *update pag 4.. Rust in vrede schatj*

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

xRJx
Leeftijd: 29

Bounty's tumor .. *update pag 4.. Rust in vrede schatj*

Bericht door xRJx » 06 feb 2012, 19:07

Ben net met Bounty bij de dierenarts geweest omdat ze een bult op haar neus had zitten..
De dierenarts kon niet echt zeggen of het een abces is of een tumor, aangezien het nog te hard is voor een abces (dus leeg prikken wat ze dan ook weleens doen kan ook nog niet mocht het een abces zijn) en de bult zat verder wel los van de huid, de dierenarts kon namelijk de bult gewoon vastpakken en lichtjes op en neer bewegen.
Nou heb ik antibiotica meegekregen en dit moet ik dagelijks toedienen, 0,02ml dmv een spuitje in de mond toedienen (dat wordt dus nog een leuke klus om precies 0,02 toe te dienen :-| )

Hier een paar foto's van lieve Bounty :( ;;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden/denken jullie ervan?!

Verder hadden we dus Bounty gewogen bij de dierenarts.. nou had ik wel het idee dat ze ietsje lichter was geworden, maar niet echt opvallend ofzo, blijkt ze maar 20 gram te wegen :shock: of is dit normaal voor een roborovski?! Meen dus dat ik hier steeds lees tussen de 30 en de 40 gram etc..
Nou weet ik wel dat het verschilt per hamster, en ik heb het idee dat Bounty zelfs voor een roborovski echt erg klein is maar toch. Wat is jullie mening hierover?

Hier nog een paar foto's zodat je een beetje een idee van de grootte en postuur krijgt..
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door xRJx op 02 mar 2012, 18:16, 5 keer totaal gewijzigd.

Greetz Rosaliee..

* mi Estrella; Speedy, Bandit, Boefje, Angel, Bounty, Twinkle'Star 'nd Teigetje! <3 *

silent_force89
Hamsters: Nimf
Leeftijd: 30

Re: Bounty's bult op de neus / gewicht

Bericht door silent_force89 » 06 feb 2012, 21:32

Wat vervelend dat ze nog niet zeker weten wat het is, hopelijk gaat de antibiotica goed aanslaan!
Het is al wel een goed teken dat de bult los zit, want als het vastzit is meestal nog erger.

Hoe reageerde Bounty trouwens op al dat gefrummel aan zijn lijfje ? Hij ziet er wel echt heel lief uit zeg ;) !
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met roborovski's, dus of hij nou klein is voor zijn soort weet ik eerlijk gezegd niet :bloos: !!

Veel succes met het toedienen van de a.b ! En hopelijk gaat het allemaal goedkomen!

Ik ben vandaag dus ook bij de dierenarts geweest, bij Sid was het een abces :( !
Sid rust zacht lief vriendje 31-05-2013
Zen rust zacht mijn lieve meisje † 28-12-2012

Filmpje van Sid snachts http://www.youtube.com/watch?v=g3rsLp1NLLk

xRJx

Bericht door xRJx » 06 feb 2012, 21:42

Bounty reageerd eigenlijk best goed, je kunt wel aan haar merken dat ze het niet echt prettig vindt (ook erg logisch :lol: ) maar ze staat het prima toe :)
Ben ook blij dat het Bounty is die ik ab moet toedienen, zij staat het goed toe als ik haar bij haar nekvelletje vastpak , dit staat mijn rusje twinkel nog niet echt toe haha.

vanavond de eerste keer ab ben erg benieuwd. de komende dagen is het gewoon goed in de gaten houden en afwachten.

Erg vervelend dat het bij Sid een abces was, maar denk maar zo het lijkt mij beter dan een tumor :O
Greetz Rosaliee..

* mi Estrella; Speedy, Bandit, Boefje, Angel, Bounty, Twinkle'Star 'nd Teigetje! <3 *

MissMiniver
Hamsters: Brownie en Biscuit
Leeftijd: 27

Bericht door MissMiniver » 06 feb 2012, 21:49

Ach, arm boefje :( Fijn dat ze het toedienen toestaat. Ik weet niet of 20 gram te weinig is voor Bounty, zover ik het op de foto kan zien ziet ze er niet bijzonder mager uit ofzo. Mijn kleinste robo weegt rond de 27g, maar dat is een mannetje en Bounty ziet er kleiner uit dan hem dus ik zou je er niet te druk om maken. Veel succes met alles en ik hoop dat Bounty gauw beter wordt!
Liefs Jessica en een pootje van de robbies en rus ♥

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 07 feb 2012, 07:50

Jeetje,dat beestje.20 gram is eigenlijk best licht voor een robbie.Mijn opaatjes (ja,ik heb er nu officieel twee) zijn allebei rond de 27/29 gram en dat probeer ik zo te houden met extra pijnboompitjes (een paar per dag) te geven anders worden ze nog lichter!
De andere drie zijn een jaar jonger en wegen tussen de 33 en 38 gram.Wat dus normaal is.
Ik weet natuurlijk niet of Bounty een ''grote'' robbie is en hoeveel hij een tijdje geleden woog.

Ik hoop dat Bounty weer opknapt!

xRJx

Bericht door xRJx » 07 feb 2012, 10:28

Heb Bounty eigelijk nooit eerder gewogen :bloos: dus moeilijk te vergelijken. Pijnboompitten zou ik weleens kunnen proberen, denk dat wat grammetjes erbij geen kwaad kan :lol:

Gister avond ab toegediend. Kwam eerst een lading voer uit haar wangen :lol: maargoed ze laat het kei goed toestaan. Ben écht trots op mijn schatje :+:

-- 07 feb 2012 22:14 --

HELP :( ik schoot uit met dat r*t spuitje en nu heeft Bounty even 3x meer gehad dan mag :-x

Iemand enig idee of ik hier nu schade mee heb aangericht? :(
Greetz Rosaliee..

silent_force89

Re: Bounty's bult op de neus / gewicht *Help!!* :(

Bericht door silent_force89 » 07 feb 2012, 23:56

Alles goed met Bounty ?

Om aan te komen zou je ook hondenbrokjes kunnen proberen (voor de dierlijke eiwitten).
Al zijn sommige wel wat zout, want mijn hamster dronk daarna wel ietsje mee. Maar daar komt ie als het goed is wel van aan ;) !! Maar zonnebloempitten doen het zeker ook heel goed.

Wat lief dat Bounty alles zo goed toestaat. Daar heb je wel geluk meer, want het kan ook een hels karwei zijn dat de helft niet binnenkomt en over zn hele lijfje terecht komt als je pech hebt ;) ! Hoelang mag je het eigenlijk gebruiken van je dierenarts? Hopelijk gaat de bult nu kleiner worden...positief blijven!!
HELP ik schoot uit met dat r*t spuitje en nu heeft Bounty even 3x meer gehad dan mag

Iemand enig idee of ik hier nu schade mee heb aangericht?
Ja altijd een gemier met die spuitjes :(...

Ik heb geen idee of dat echt veel kwaad kan, ik weet wel dat hamsters een iets gevoeligere darmstelsel hebben voor a.b.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat daar probiotica bij kan geven (bijv. een beetje Yakult) om de darmen te beschermen.
Is zijn ontlasting verder nog wel normaal ?

Anders voor de zekerheid morgen even da bellen, dat je dan misschien een dosis moet overslaan ofzo...
Maar dat weet ik niet zeker hoor.

Sterkte met het snoesje <3 !!!

xRJx

Bericht door xRJx » 08 feb 2012, 07:28

Tot nu toe nog wel *houdt vingers gekruisd* ze zat vanochtend in haar radje te rennen en leek vrij weinig aan de hand te zijn (naast de ongelooflijke bult op haar neusje, het lijkt wel nog groter :( .. zal vanmiddag wel even foto's maken misschien kun je dan eventjes mee oordelen aan de hand van de eerste foto's)

Heb gisteren speciaal pitjes gehaald bij de dierenwinkel, dus die zal ze straks ook een paar van me krijgen :) Wat betreft de hondenbrokken, geld dit ook voor kattenbrokken? Heb namelijk nog kattensnoepjes, van die snoepjes die in een kattenhoofd zitten, de verpakking :lol:

De ab mag ik van de da 5-7a8 dagen gebruiken en dan zou de bult toch echt zichtbaar minder moeten zijn, tot eigenlijk zekerrr de helft minder.. bij twijfel mag ik dan de da ook nog bellen als ik het nog niet vertrouw en dan mag ze het max 10-12 dagen krijgen in totaal dan moet het toch echt over zijn..
als het groeit of ik zie te weinig vooruitgang (dus geen vooruitgang maar hetzelfde) dan ook even terug komen en dan kijken we naar verdere opties.

Pff lastig joh, want heb echt het idee dat de bult ietsje is gegroeid.. maarja zal vanmiddag te foto's plaatsen dan is het beter te oordelen natuurlijk.
Als het maar geen tumor is want dan heeft het beestje zo weinig kans van slagen aangezien ze al echt heel klein is voor een dwerghamster en dan ook niet echt flink gebouwd :(

Maargoed tot nu toe is haar gedrag nog hetzelfde en echt een schatje! :+:

Ik ga vanmiddag even de da bellen, zoiezo om te weten wat de naam van de ab is (kreeg het mee in een spuit van 1ml met daarin 0,5ml ab en daarvan moet ik dagelijk 0,02ml toedienen..) want dacht pas onderweg terug dat ik dus helemaal de naam niet weet en het is ook niet op de bon oid terug te vinden..

Bedankt voor de reactie altijd fijn als er mensen meedenken en meepraten! Doet me wel goed :)
Greetz Rosaliee..

Jaimz

Bericht door Jaimz » 08 feb 2012, 09:34

Ik ben geen dierenarts maar ik denk dat die bult een fikse ontsteking is anders groeit hij niet zo vlug.Ik zou maar eens vragen aan de DA of het normaal dat de bult weer is gegroeid en er niks anders aan te doen is dan AB geven.Paar dagen geleden nog niet maar misschien nu wel.
Over de AB,daar heb ik geen ervaring mee.

xRJx

Bericht door xRJx » 08 feb 2012, 11:10

Heb net de da gebeld. Het kon hoogstwss niet zoveel kwaad, even goed in de gaten houden dus. Verder viel me net op dat haar ontlasting wat minder stevig is. Ook meteen nagevraagd en dit kon de ab veroorzaken, want het was soort olie (naam vd ab is trouwens duodim ofzoiets.. Maar kan niks vinden erover op internet..) Verder gaf da aab goed laten drinken, tja flesje water heeft ze.. Iemand tips hoe ik kan zorgen dat ze voldoende vocht binnen krijgt?

Wat betreft of de bult gegroeid is, zoals ik hierboven al typte is dat ik het moeilijk vindt in te schatten. Durf niet met zekerheid te zeggen dat die groter is, maar kleiner is ie zeker nog niet..
.
Heb net wat foto's gemaakt, zal die straks even posten.
Greetz Rosaliee..

shadé
Hamsters: Navy & Pip rust zacht
Leeftijd: 27

Bericht door shadé » 08 feb 2012, 12:59

nou fijn dat het niets zo veel kwaad kan! als ze gewoon goed drinkt zal ik het zo laten.
anders kan je natuurlijk ook wat water in een spuitje doen en dat in haar mond spuiten (net als bij de AB)

succes !

xRJx

Bericht door xRJx » 08 feb 2012, 15:03

Nou hier de foto's, zou echt heel graag jullie mening willen horen van hoe het er nu uitziet, of het hetzelfde is of juist niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hoop dat het een beetje duidelijk is zo en vergelijkbaar is :)
Greetz Rosaliee..

Jaimz

Bericht door Jaimz » 08 feb 2012, 19:01

Het kan het licht liggen maar het lijkt of de bult nu lichter van kleur is.
De grootte lijkt zo te zien nog hetzelfde.

silent_force89

Bericht door silent_force89 » 08 feb 2012, 20:57

Ja kattenbrokjes zouden ook kunnen hoor, maar deze zijn wel iets zouter ;) Maar zonnebloempitten zetten zowieso goed aan.

Hoe is alles met Bounty vandaag ?
Echt fijn dat het gelukkig geen kwaad kon met de a.b dat is alweer een zorg minder!
Nou hier de foto's, zou echt heel graag jullie mening willen horen van hoe het er nu uitziet, of het hetzelfde is of juist niet.
De bult lijkt wel iets anders van vorm in de breedte en wat rozer, maar het ziet er niet echt veel groter uit volgens mij (aan de foto te zien) en je bent nu pas een paar dagen bezig, dus misschien heeft het nog even wat tijd nodig voordat het echt zijn werk goed kan doen en het kleiner gaat worden :-)

xRJx

Bericht door xRJx » 08 feb 2012, 21:01

Kan niet zggen dat het lichter is in het echt.. ze heeft net weer ab gehad. Nu de juiste hoeveelheid. Me schatje doet het gek genoeg nog kei goed :+: ze lijkt er eigenlijk zelf gelukkig weinig last van te hebben.

Ze heeft net wat zonnebloempitjes gekregen en zal haar vanavond dan nog verwennen met 1 kattensnoepje :)

En het heeft inderdaad waarschijnlijk wat tijd nodig, zal dan maar poging doen met geduldig afwachten :lol:
Greetz Rosaliee..

Plaats reactie