Bounty's tumor .. *update pag 4.. Rust in vrede schatj*

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

Sylvia.

Re: Bounty's bult op de neus / gewicht *Help!!* :(

Bericht door Sylvia. » 13 feb 2012, 17:13

Jammer dat het dan toch een tumor zal zijn, maar fijn dat je haar toch nog even mee naar huis kon nemen :D

Ik weet niet wat een Mary is, maar een grote kooi is alleen maar fijn. Ik heb mijn rusje Basje ook in een Savic Rody Bunny met afmeting van zo'n 95x45 cm. Ik vind altijd hoe groter hoe beter, kunnen ze lekker de beentjes strekken :-)
Alleen mijn kooi is dus een dichte, een duna zeg maar. Ik dacht dat de Mary een open kooi is, dus dan moet je even kijken of ze er niet uit kan ontsnappen.
Ik zou wel zo veel mogelijk vertrouwde dingetjes in de nieuwe kooi zetten, als huisje en dingetjes waar ze verder aan gewend is. Want voor haar is het wellicht toch een hele stap om ineens in een vreemde omgeving te zitten, ik weet het niet.

Wat eten betreft, zou ik haar gewoon een beetje verwennen. Kijk wat ze lekker vindt en geeft dat dan.
Het kan toch goed dat haar neusje toch pijn doet en ze daardoor bepaald eten vermijdt.
Anders misschien toch zo af en toe een beetje brinta geven.
Kijk gewoon even wat goed met eten lukt.

En verder...gewoon nog heel veel van haar genieten en haar lekker knuffelen en hopen dat het dan nog een poosje gaat.
Maar hou het wel goed in de gaten dat ze wel actief en vrolijk blijft.
Nou, het beste met je meisje hoor!
Het is echt een schatje :+:
Zelf denk ik er juist aan om als Basje er niet meer is 2 robbies te nemen, ik vind het wel leuk dat ze met z'n tweetjes in een hok kunnen.
Maar een Syrtje is wel leuk groot.
Haha, eigenlijk wil ik een rusje ter grootte van een syrtje en dan dat ze met zijn tweeen in een hok kunnen ;)

Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

xRJx
Leeftijd: 29

Bericht door xRJx » 13 feb 2012, 17:44

Haha ja vaak willen mensen dingen die helaas niet haalbaar zijn hihi ;) Alles heeft voor en nadelen. Ik heb de mary expres zo ingericht dat er minder mogelijkheden zijn dat ze eruit kan (al is de tralie afstand wederom 10 mm net als in haar vorige kooi maar toch) Ik heb bewust alles op de bodem ingericht en dus geen verdieping oid. Heb net even gekeken naar hoe het ging, maar Bounty leek de grote ruimte juist wel leuk te vinden. Ze ging gelijk alles onderzoeken en ondernemen. Ze heeft bijna alles wat ook in haar vorige kooi stond, dus lekker bekend.

Meteen wat foto's gemaakt :+:

Bounty meteen looprad weer even testen :lol:
Afbeelding

De kooi, kun je meteen de indeling zien;
Afbeelding

Afbeelding

Wat het voer betreft, heb vandaar even ander basis voer gekocht. Ze heeft er al van gegeten, dus ze lijkt het gemengde voer toch lekkerder te vinden. En op dit moment mag ze lekker hebben wat ze wilt ;)
Greetz Rosaliee..

* mi Estrella; Speedy, Bandit, Boefje, Angel, Bounty, Twinkle'Star 'nd Teigetje! <3 *

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 13 feb 2012, 18:47

He wat jammer dat het waarschijnlijk toch een tumor is.Zolang ze er niet teveel last van heeft,ze ziet er verder nog goed uit.
Lekker verwennen zou ik zeggen en nog meer van d'r genieten!
De kooi ziet er leuk en gevarieerd uit. :-)

silent_force89
Hamsters: Nimf
Leeftijd: 30

Bericht door silent_force89 » 13 feb 2012, 20:06

Aww wat jammer dat het toch een tumor is, dat moet vast wel heel heftig zijn om te horen. :(
Arme kleine Bountje!

Ik hoop dat ze zich nog een hele tijd goed blijft voelen, en dat je ondanks haar bult nog een tijdje van dr kunt blijven genieten! Aan de verzorging zal het zeker niet liggen ;) !!

En wat mooi gedaan met de nieuwe kooi, zo heeft Bounty lekker de ruimte om te rekken en te strekken in haar nieuwe veilige speeltuin haha.

Nou geef Bounty maar een knuffel van mij en Sid, verwen haar maar goed en positief blijven hea...!
Sid rust zacht lief vriendje 31-05-2013
Zen rust zacht mijn lieve meisje † 28-12-2012

Filmpje van Sid snachts http://www.youtube.com/watch?v=g3rsLp1NLLk

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 13 feb 2012, 21:01

Ja, leuk hoor, de kooi zo :D
Weet je, ik vind het zelf ook gewoon veel leuker om naar ze te kijken als ze in een grote kooi zitten.
Elke keer weer verrassend wat ze aan het doen zijn.

Nou, ben blij voor je dat je je kleine schatje toch nog lekker thuis hebt :D
Geniet maar lekker van haar en knuffel haar maar flink.
En ach, als ze gelijk weer in haar Silent Spinner zit, gaat het best nog wel met haar, lijkt me ;)
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

xRJx

Bericht door xRJx » 14 feb 2012, 08:42

Ja was wel even balen dat er niks meer aan te doen is.. De kooi is wel echt mega groot voor haar :lol: echt leuk om te zien! (ik heb de kooi eigenlijk aangeschaft voor een volgende hamster en dat zal namelijk weer een syrtje worden, maar vind dat Bounty het dubbel en dwars verdiend om lekker de rest van haar leventje in door te brengen!)

Fijn dat er zoveel mensen zijn die meedenken/meepraten/meevoelen.

Even wel iets raars, bij de imac fantasy die ze voorheen had, was de tralieafstand als het goed is 1 cm en bij de ferplast mary die ze nu heeft ook. Toch vind ik dat er wel degelijk iets wat verschil in zit.. van de mary lijken wel net iets meer uitelkaar (of zou het dan toch zo zijn dat de imac fantasy 9 mm is, mss toch anders even opmeten haha) Maar heb daarom bewust geen verdieping gemaakt (ook ivm veiligheid maar extra ivm geen ontsnappings mogelijkheden, al had ze hier in de imac ook niet echt interesse in, als ze maar lekker bezig kon zijn) en alleen alles op de bodem ingedeeld, wel heeft ze alles uit de imac kooi nu in de mary kooi staan :D op de 2 lange houten bruggen na die als verbindingen naar boven diende.
Moet wel toegeven dat bij de mary de gekleurde bodembedekking wel erg druk staat haha! Dus mss toch voor die de natuurlijke kleur halen (is ook nog eens iets goedkoper) en dan kan ik mooi de gekleurde voor Twinkel blijven gebruiken :mrgreen:
Greetz Rosaliee..

* mi Estrella; Speedy, Bandit, Boefje, Angel, Bounty, Twinkle'Star 'nd Teigetje! <3 *

silent_force89
Hamsters: Nimf
Leeftijd: 30

Bericht door silent_force89 » 17 feb 2012, 18:14

En hoe is het met Bounty nu? Gaat het nog allemaal goed met haar, en is ze al gewend in haar nieuwe onderkomen ?

Die confetti had ik eerst ook, nu heb ik de bodembedekking in het knalroze voor mijn stoere kerel... :D !!!
Sid rust zacht lief vriendje 31-05-2013
Zen rust zacht mijn lieve meisje † 28-12-2012

Filmpje van Sid snachts http://www.youtube.com/watch?v=g3rsLp1NLLk

xRJx

Bericht door xRJx » 18 feb 2012, 14:05

Bounty is tot nu toe nog actiever als in haar vorige kooi! :D ze is nog lekker haarzelf en lijkt er gelukkig weinig tot geen last van te hebben..

Ja leuke bodembedekking he! Heb voor die kooi nu ook naturel besteld, vond confetti net iets te druk op zo'n groot oppervlak :lol: (mss dat ik confetti nog wel beetje erdoor meng, maar lijkt waarschijnlijk al stuk beter hihi)
Greetz Rosaliee..

shadé
Hamsters: Navy & Pip rust zacht
Leeftijd: 27

Bericht door shadé » 18 feb 2012, 21:09

Wat fijn dat ze zich zo ontzettend vermaakt!
is ook wel een heerlijke luxe voor dr! zo'n grote kooi!

Hopen dat de tumor blijft zoals die is en niet kwaadaardig is.
en dat je nog heel lang van dr kan blijven genieten!

xRJx

Re: Bounty's bult op de neus (tumor) *update!!..hulp!*

Bericht door xRJx » 23 feb 2012, 23:05

Voor een week lang is de bult van Bounty hetzelfde gebleven en gelukkig haar gedrag enzo ook (wat nu nog zo is :+: )!

Maar nu sinds max 3 dagen is het echt ineens flink gegroeid :(
Ik weet natuurlijk al dat het een tumor is en dat er dus vrij weinig aan te doen is. Ik heb zoiets van zolang ze er geen last van lijkt te hebben en nog fit/actief is en goed eet/drinkt dan wil ik haar graag een goed leventje geven. Maar vind het steeds moeilijker in te schatten in hoeverre het haar hindert..
Op het moment doet ze alles nog hetzelfde, gelukkig blijft haar hoofdje ook in dezelfde houding.. kan me voorstellen dat het zwaar is en ze met haar hoofdje gaat hangen, als het op dat punt komt dan weet ik eigenlijk zoiezo wat me te doen staat :cry: , maar goed op dit punt vind ik het echt zoooo moeilijk, aangezien ze verder er geen hinder van te lijkt ondervinden.

Hellleeeppppp,,, nooit zoiets moeilijk gevonden, kan het niet over mijn hart verkrijgen om het beestje zo actief en zo levendig in te laten slapen, maar anderzijds is het ondertussen toch wel een flink ding voor zo'n klein beestje :( ...

Goed wat is jullie mening/gevoel hierover?!

Hier wat foto's van mijn lieve schatje!! :+:

Afbeelding

Afbeelding
(kijk nou hoe lief ze dat pootje op mijn duim heeft liggen :+: )

Afbeelding

Afbeelding

en even ter vergelijking met hoe de bult eerst was (zelfde foto's als op pagina 1)..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijn lief schatje toch :(
Greetz Rosaliee..

Sylvia.

Re: Bounty's bult op de neus (tumor) .. *update pag 3!!.. hu

Bericht door Sylvia. » 23 feb 2012, 23:24

Wat een dilemma :(
Als ik naar die bult kijk, moet ik zeggen dat ik vind dat het wel erg groot is nu.
Maar ik begrijp wat je bedoelt...het is zoooo moeilijk als ze nog zo actief zijn.
Dus objectief gezien zou ik zeggen "nee, dit kan niet meer"
Maar subjectief, zou ik het ook heeeeel moeilijk vinden.
Overleg anders ook even met je dierenarts!
Sterkte met het nemen van je beslissing!

_mona_
Hamsters: 4
Leeftijd: 27

Bericht door _mona_ » 24 feb 2012, 09:27

Phoe, dat vind ik er toch echt niet fijn uit zien... Dit is inderdaad altijd erg lastig, maar aanzien je weet dat het niet beter zal worden zou ik hem laten gaan.
De tumor zal alleen nog groeien, en hij zal er alleen meer last van krijgen...
Erg veel sterkte, dit soort beslissingen zijn altijd echt verschrikkelijk.
Groetjes van Mona
En van syrtjes Taran en Cardan, rusje Amberle en robo'tje Dot ♥

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 24 feb 2012, 12:33

De tranen springen in mijn ogen als ik zie hoe groot de bult nu bij Bounty is.Arm kleintje. :(
Hij zal er nu echt wel last van hebben denk ik,ondanks dat hij nog fit is.
Ikzelf zou het nog een paar dagen aankijken en goed nadenken of dit nog wel kan,zo doorleven met een bult die waarschijnlijk toch verder gaat groeien.Ik zou toch wel de moeilijke beslissing nemen om hem in te laten slapen,voordat hij écht gaat lijden.
Veel sterkte met beslissen!

xRJx

Bericht door xRJx » 24 feb 2012, 17:26

Pfff lastig allemaal zeg.. bedankt voor de berichtjes!

Weet het echt even niet :( Heb weleens eerder een beestje in moeten laten slapen omdat die ziek was of net wat, maar dit maakt het toch wel even net wat moeilijker :(
Ik moet toch wel even zeggen dat ze naar mijn idee laatste dagen wel iets minder actief is.. maar ik wil ook weer niet te snel oordelen..
Ik denk dat ik het zoiezo nog eventjes aankijk tot maandag.. en misschien dan toch maar nogmaals naar de da voor haar oordeel over mijn schatje :cry:

ik zal vanavond als het lukt ook even een filmpje maken en goede foto's met mijn camera (andere waren met mobiel), dit geeft misschien een nog beter beeld en wat beter te beoordelen..

Wil mijn schatje nog niet missen :cry: :( :muur: wat een dilemma zeg.. :???:

-- 24 feb 2012 20:27 --

Hier het beloofde filmpje, sorry als Bounty niet altijd in beeld is of het wat onduidelijk is, maar het was niet makkelijk haar goed te filmen :lol:

http://s897.photobucket.com/albums/ac17 ... M_0366.mp4

Verder nog betere foto's gemaakt met mijn camera;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sorry voor vele foto's , maar tis ook zo'n schatje :+: .. is jullie oordeel nu nog hetzelfde nu je het filmpje hebt gezien/betere foto's of niet?! :roll:
Greetz Rosaliee..

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 26 feb 2012, 14:53

Ja, moeilijk he!
Ik heb vanmorgen je foto's en filmpje bekeken en wilde er even over nadenken voordat ik reageerde.
Maar, ik blijf toch bij mijn bovenstaande reactie.

Weet je, als het je eigen hamstertje is gaan je gevoelens heel erg meespelen.
En zeker als ze nog zo actief is, ben je toch geneigd om te denken "ja maar, ze wil nog zo graag!".
Maar...haar hele gezichtje is vervormd door die bult!
En als het zo snel gegroeid is, wat staat haar dan nog te wachten?

Wat ik me nog wel afvraag, omdat het zo snel gegroeid is:
Kan het zijn dat er een onsteking bij is gekomen, omdat de dierenarts er in geprikt heeft?
Dus, is er pus in de bult opgesloten?
Wellicht dat de dierenarts dat er dan uit kan laten lopen.
Maar dan heb je er wel weer een complicatie er bij, want dan zou je toch antibiotica moeten gaan geven om de infectie tegen te gaan.
Ik denk dat je het toch het beste even met je dierenarts kan overleggen.

Sorry, dat ik je niet beter kan helpen, maar ik vind dit soort beslissingen ook heel erg moeilijk.
En al kan ik op basis van de foto's wel zeggen, dat ik het inmiddels te erg vind.
Als ik haar in mijn handen zou hebben, zou ik het ook bijna niet over mijn hart kunnen krijgen.
Dus ik begrijp je dillemma heel goed!
Ik heb zelf een aantal jaren geleden ook een (jong) Rusje in moeten laten slapen, omdat de tumor in verhouding te groot was geworden. Dus ik begrijp echt wel hoe moeilijk het is!

Plaats reactie