Bounty's tumor .. *update pag 4.. Rust in vrede schatj*

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: I

shadé
Hamsters: Navy & Pip rust zacht
Leeftijd: 28

Re: Bounty's bult op de neus (tumor) .. *update pag 3!!.. hu

Bericht door shadé » 26 feb 2012, 23:24

Hey Rosalie,

Wat vervelend dat de tumor zo snel zo veel gegroeid is.
Het is een ontzettend lastige beslissing.
Maar ik denk dat je niet aan jezelf moet twijfelen als baasje zijnde.
Jij bent elke dag bij haar en ziet hoe ze is.
Jij zal zien wanneer het tijd is om je beslissing door te zetten.

ik zou zeggen: Laat haar genieten zolang dat kan zonder dat ze last heeft van de tumor.
Mocht er ook maar enige negatieve verandering optreden in haar doen en laten zou ik dr laten gaan.

sterkte in deze tijd.

xRJx
Leeftijd: 29

Bericht door xRJx » 27 feb 2012, 20:51

Weer bedankt voor jullie lieve reactie's! Echt fijn dat jullie allemaal zo meeleven en meedenken! _/-o_ :oke:

Ik heb gister wat lekkers in haar kooi gelegd en vanochtend was eraan gegeten, nog regelmatig als ik op mijn kamer kom zie ik haar in haar loopradje rennen. Dus tot nu toe nog geen veranderingen gelukkig. Ze lijkt het allemaal prima te vinden en ik betrap haar nog geregeld op een wasje en neemt dat het neusje gewoon mee alsof ze niet beter weet. Mijn lieve clowntje nu :+:

Ik heb besloten het nu nog voorlopig even aan te kijken, want het lijkt op de foto en het filmpje inderdaad erg groot en het is voor zo'n klein beestje ook best groot, maar mijn gevoel zegt dat het nu nog kan en ze het nog prima vindt.
Heb daarnaast wel besloten dat als het nog groter wordt en het meer lijden voor haar wordt dan leven, dan weet ik me wat te doen staat natuurlijk. Ook als ze zelf enig gedragsverandering toont, dan weet ik genoeg.
Maar zolang mijn schatje nog vecht en er niet onder lijdt, zal ik met haar meevechten :+:

Soms hoopte ik dat ik haar eigenlijk stil in haar nestje vindt, zodat ik de moeilijke keuze niet zou hoeven te maken :roll: :cry: .
Maaarr na lang nadenken, denk ik dat dit toch de beste keuze is. Zolang ik nog het gevoel heb dat zij het aan kan zullen we samen vechten!
En als het echt te gek wordt dan gaan we samen haar einde tegemoet, maar hopelijk duurt dit nog even...
Greetz Rosaliee..

* mi Estrella; Speedy, Bandit, Boefje, Angel, Bounty, Twinkle'Star 'nd Teigetje! <3 *

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 27 feb 2012, 21:16

Ik schrik er inderdaad van hoe groot de tumor is geworden.
Maar jij bent degene die haar dagelijks ziet en kan beoordelen hoe ze zich gedraagt.
En als je zelf het gevoel hebt dat het nog wel gaat, moet je je gevoel volgen.
Maar als de tumor blijft doorgroeien, denk ik dat je op een gegeven moment wel de beslissing moet nemen.
Ik blijf het trouwens raar vinden dat het zo snel is gegaan :-?
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

xRJx

Bericht door xRJx » 27 feb 2012, 21:22

Ja ik snap het ook niet goed.. echt tot 2x toe van de ene op de andere dag lijkt het wel en dan is het weer rustig.
Dus hopelijk blijft het nu rustig, maar als het over een week weer gegroeid is, dan maar ik de keuze voor Bounty om haar niet langer te laten lijden!
maar op dit moment zegt mijn gevoel dat we het nog even moeten proberen samen, ze is nog net zo actief tot nu toe.. en eet nog, dus vindt het nog niet haar tijd :(
maarja je kijkt toch naar wat het beste voor het beestje is.. het is ook echt moeilijk om te beslissen voor haar.. maar op dit moment voel het goed dat ik haar nog wat tijd gun. Maar houdt haar natuurlijk wel dagelijks in de gaten en let goed op of er niks veranderd, dat is nu vooral het belangrijkste.

Blijft een lastige en moeilijke tijd zo, maar het doet me dan altijd weer goed als Bounty heerlijk rent in haar looprad en oogt dan net alsof er niks aan de hand is, mijn taai schatje :+:
Maar inderdaad als de bult vanaf nu nog meer groeit, dan is dit de 3e keer en dan is het geen 3x scheepsrecht voor Bounty helaas :( ... maargoed voor nu geniet ik nog elke dag met haar samen :+:
Greetz Rosaliee..

* mi Estrella; Speedy, Bandit, Boefje, Angel, Bounty, Twinkle'Star 'nd Teigetje! <3 *

silent_force89
Hamsters: Nimf
Leeftijd: 30

Bericht door silent_force89 » 29 feb 2012, 18:04

Oneee!!! Ik lees dit nu pas =O !!

Wat erg zeg dat de bult opeens zo snel is gaan groeien. Echt heel moeilijk om nu een beslissing te maken.
Als Bounty inderdaad nog goed eet en zelfs rent in haar radje, dan is de keus natuurlijk helemaal moeilijk om te maken.

In dit geval kun je eigenlijk niets anders doen dan je gevoel volgen, en als je tot een besluit komt dat je er in ieder geval helemaal achter staat.

Heelveel Sterkte met kleine Bountje! Ik zal aan jullie denken!
Sid rust zacht lief vriendje 31-05-2013
Zen rust zacht mijn lieve meisje † 28-12-2012

Filmpje van Sid snachts http://www.youtube.com/watch?v=g3rsLp1NLLk

xRJx

Bericht door xRJx » 01 mar 2012, 21:32

@silent_force89; geeft niet, kunt niet alles bij houden he ;)

Ja pff vertel mij wat, elke dag gaat er door mijn hoofd wat moet ik toch doen. Want elke keer als ze wakker is kijkt ze me echt zo lief aan en denk ik nee schatje wat erg toch voor je :(

Daarom na veel nadenken toch besloten morgenmiddag naar de dierenarts te gaan met Bounty... Dit omdat ik denk dat het nu toch wel op een punt is gekomen dat het voort bijna 1/4e is wat ze extra aan haar lijfje heeft hangen in verhouding met haar eigen lijfje :( .. dus ga morgen overleggen met de dierenarts wat verstandig is..
En ik denk eigenlijk al dat ik weet wat ik moet doen :cry:

Dus geniet vanavond en morgenvroeg nog even van mijn schatje :+:

pff wat is dit raar zeg.. eigenlijk wetend dat ik morgen met haar naar de dierenarts ga en dan ''zonder'' terug kom waarschijnlijk ... :cry:

zal morgen nog wat foto's maken van mijn schatje en deze hier nog posten natuurlijk
Greetz Rosaliee..

Sannah.
Leeftijd: 22

Re: Bounty's bult op de neus (tumor) .. *update pag 4.. :(*

Bericht door Sannah. » 01 mar 2012, 22:34

Heel veel sterkte morgen!
Bounty heeft vast een prachtig leven gehad, en daar mag je trots op zijn!
Liefs Sannah
&
katten Jip&Janneke en paardje Kamillo

Rust zacht m'n kleine lieve Sokje♥

MissMiniver
Hamsters: Brownie en Biscuit

Bericht door MissMiniver » 01 mar 2012, 22:35

He wat naar allemaal, ik voel echt verschrikkelijk met je mee. Wat een moeilijke beslissingen allemaal :( heel veel sterkte meid.
Liefs Jessica en een pootje van de robbies en rus ♥

shadé
Hamsters: Navy & Pip rust zacht

Bericht door shadé » 02 mar 2012, 01:05

lieve Rosalie, je hebt gedaan wat je kon! ik weet hoe je je voelt om met een fit diertje naar de dierenarts te gaan met die gedachte in je hoofd.
soms werkt het lijfje gewoon niet mee :( en dat is verschrikkelijk moeilijk om dan toch die keuze te maken.
heel erg veel sterkte morgen en weet dat je goed bent geweest voor dit mooie dametje! mocht je nog wat kwijt willen staat mijn pb altijd open!

ricoentanja
Hamsters: *Bebie*Appie*Lee en *JuniorLee
Leeftijd: 46

Bericht door ricoentanja » 02 mar 2012, 11:03

he wat shit...

Ik denk aan je

Gruss Tanja
Trotse pleegouders van Appie/Bebie/Lee/Junior
Appie is ingeslapen op 22.04.2010, Bebie is ingeslapen in de nacht van 19-03-2011 op 20-03-2011.
American Cream Lee is ingeslapen in nacht van 21.11.2013 op 22.11.2013

Willemijn14
Hamsters: Dobby en Bobby ♥
Leeftijd: 24

Bericht door Willemijn14 » 02 mar 2012, 11:08

Heel veel sterkte Rosalie! :(
Je hebt gedaan wat je kon voor je lieve dametje en ze heeft vast een heel goed leventje gehad!
Hangmatjes, huisjes en mandjes van Rosita's palace!
Groetjes van mij en mijn huisdiertjes :
De cavia's: Sarah en Timmy. Konijn: Snowy. Muisjes: Mrs. Jingles en Marisa en roborovski's Dobby en Bobby.
Slaap zacht mijn lieve Rosita, Cheeko en Uk
Ik mis jullie liefjes...

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 02 mar 2012, 11:14

Ja, op een gegeven moment weet je dat je die beslissing moet maken, maar het blijft heel erg moeilijk :(
Heel erg veel sterkte hoor :(
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

xRJx

Bericht door xRJx » 02 mar 2012, 18:15

Bounty heb ik in laten slapen. Rust in vrede schatje! :+:

Ik heb gisteravond nog filmpjes gemaakt en foto's, deze komen nog in haar eigen laatste foto topic
En natuurlijk krijgt ze ook een verdiende regenboogtopic.
Nadat ik die geplaats heb zal ik hier ook nog even de links plaatsen (vanavond of morgen)

Iedereen ieder geval nogmaals heel veel bedankt voor de berichtjes en jullie medeleven!!
Greetz Rosaliee..

silent_force89
Hamsters: Nimf
Leeftijd: 30

Bericht door silent_force89 » 02 mar 2012, 18:16

Ik weet niet of je nu al bij de dierenarts bent geweest, maar heel erg veel sterkte met Bounty.
Zo te zien heeft ze een heel mooi leven bij je gehad.

Het is inderdaad moeilijk om te zien hoe je snoesje je aankijkt met dr alerte plopoogjes, en dat je dan zelf eigenlijk al een beetje voelt/weet wat er gaat gebeuren. Die momenten blijven moeilijk.

Ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is...
Al snap ik heel goed dat je er voorlopig misschien nog niet echt behoefte aan hebt om het erover te hebben.

Sterkte!
Sid rust zacht lief vriendje 31-05-2013
Zen rust zacht mijn lieve meisje † 28-12-2012

Filmpje van Sid snachts http://www.youtube.com/watch?v=g3rsLp1NLLk

aangellaaaa
Hamsters: Billy,Kleintje

Re: Bounty's tumor .. *update pag 4.. Rust in vrede schatj*

Bericht door aangellaaaa » 02 mar 2012, 18:21

heel veel sterkte en echt jammer!
het is toch altijd weer moeilijk, ook al is het een klein diertje, je raakt er zo aan gehecht!

groetjes Angela
the greatest accomplishment is not in never failing but in rising again after you fall

Billy

Plaats reactie