geschikt voer voor een syr

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

geschikt voer voor een syr

Bericht door Goudhamster Hammie » 08 okt 2018, 20:42

Hallo allemaal,

mijn syr heeft altijd al gestaan op het Discus goudhamstervoer. Ik was altijd een zeer grote voorstander van dit voer omdat er veel mineralen, eiwitten en vitaminen inzaten. Dit voer kon je alleen krijgen op de website van Discus, maar helaas ben ik erachter gekomen dat het voer niet meer verkocht wordt.

Aangezien ik toch bijna door mijn voorraad heen ben en ik maar op zoek moet gaan naar een alternatief, stel ik mijn vraag toch maar even hier. Welk voer wordt er vaak gebruikt voor syren? Het liefste ben ik op zoek naar voer waar alles al inzit, maar dat wel zeer gevarieerd is en ook vol zit met eiwitten, vitamines en mineralen.

Welk voer zouden jullie mij aanraden?

Goudhamster Hammie

Re: geschikt voer voor een syr

Bericht door Goudhamster Hammie » 09 okt 2018, 19:03

Ik kwam erachter dat vele mensen hier Witte Molen puur gebruiken voor de hamsters. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 09 okt 2018, 22:27

Ik ga zelf tegenwoordig uit van een min of meer willekeurig basisvoer, en geef daar heel veel extraatjes bij. Dagelijks groente, regelmatig ei, meelworm etc. Zo weet ik redelijk zeker dat hij van alles genoeg krijgt. Ik hou het graag een beetje natuurlijk dus geen alles-in-één-brok.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Goudhamster Hammie

Bericht door Goudhamster Hammie » 10 okt 2018, 17:50

Mirkku schreef:
09 okt 2018, 22:27
Ik ga zelf tegenwoordig uit van een min of meer willekeurig basisvoer, en geef daar heel veel extraatjes bij. Dagelijks groente, regelmatig ei, meelworm etc. Zo weet ik redelijk zeker dat hij van alles genoeg krijgt. Ik hou het graag een beetje natuurlijk dus geen alles-in-één-brok.
Nee daar houd ik ook niet heel erg van, maar ik wilde eigenlijk ook niet teveel "moeite" doen aan het voer, niet dat ik het er niet over heb, maar ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een soort voer dat zodanig gevarieerd is, dat je er niet veel meer aan hoeft te doen. Natuurlijk krijgt ze hier altijd nog een paar keer in de week een stukje fruit of wat trostgierst.

Vandaar dat ik me afvroeg wat de ervaring was met Witte Molen, of dat er misschien een ander goed merk is.

Gabriëlle
Leeftijd: 35

Bericht door Gabriëlle » 11 okt 2018, 03:05

Versele laga hamster muesli crispy word heel veel gegeven naar tevredenheid, Witte molen vind ik zelf niet meer zo goed als het was.
Ik vul ook altijd het voer aan met zaden, noten, granen, insecten enz. en naast het droge spul groente en fruit en als ik er aan denk brinta, griekse yogurt enz.. Veel variatie vind ik ook het belangrijkste, en herkenbare producten in het voer.
"complete" brokken vind ik alles behalve compleet en zeer ongezond voor de gemiddelde hamster.

Goudhamster Hammie

Bericht door Goudhamster Hammie » 11 okt 2018, 10:28

Waarom is je mening veranderd over Witte Molen? Ik vind de Versela Laga eruit zien als een alles-in -één brok en als basisvoer een beetje.

melson

Bericht door melson » Gisteren, 21:43

ik vind het voer op deze pagina best goed: https://futterparadies.de/fp-asb-mittel ... html?c=375

om een voer te kiezen zal ik in elk geval altijd de lijst van ingrediënten goed doorlezen en dan met de behoefte van je hamster vergelijken (daarom koop ik ook geen voer meer van bekende merken, daar zitten grotendeels maar afvalresten in en toevoegingen... :lol: :evil: )
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie