Natuur Voer Mix Maken

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
Simonevds
Hamsters: Freddie & Eevee

Natuur Voer Mix Maken

Bericht door Simonevds » 12 feb 2019, 20:07

Hi,

Ik zou graag mijn 2 hamstertjes wat meer ‘natuurlijke’ dingen willen voeren zoals gedroogde groenten, gedroogd fruit, gedroogde kruiden, insecten etc.

Wat gebruiken jullie? Maken jullie hier een soort mix van deze kruiden/groenten/fruit/insecten/etc zodat ze van alles wat krijgen? Mixen jullie het met hard voer?
Hoevaak voeren jullie het? En hoeveel?

Ik zie bij webshop Whoopies veel interessante dingen om te bestellen namelijk!

melson

Re: Natuur Voer Mix Maken

Bericht door melson » 13 feb 2019, 16:27

ik heb een basisvoer wat alleen uit zaden en enkele granen bestaat. hier meng ik eiwitten (gedroogde zijderups, meelwormen, gammarus en sojavlokken) onder. groenvoer (onkruid, kruiden, bladeren, gras, bloesem) ligt altijd in de kooi en wordt in de zomer regelmatig met vers groenvoer aangevuld of vervangen. in de winter is het dan gedroogd.
verse groente (meestal wortel of pastinaak, soms pompoen) geef ik misschien een keer per maand, gedroogd helemaal niet. fruit ook niet. Maar ik heb ook een rusje/hybride en die zijn gevoelig voor suikerziekte dus krijgen ze geen fruit of gedroogde groente. een syr kun je wel een keer per week een stukje fruit geven.

wat je ook kunt doen is de zaden uit je voer laten kiemen en deze dan na enkele dagen aanbieden. dan zitten er nog de meeste vitaminen in.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie