eetschema kleine Russische hamster

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
Paulus2021

eetschema kleine Russische hamster

Bericht door Paulus2021 »

Na goed overwegen (dus geen Corona bevlieging) heb ik een kleine Russische dwerghamster geadopteerd. Nu weet ik wat ie moet eten, maar ben wel op zoek naar een soort van dagschema wat ik kan voeren op een dag. Ik zie wel schema's voorbij komen, maar die zijn van lang geleden. Kan iemand een update geven voor een schema wat hij/zij krijgt op een dag of in een week en of de tijdstippen ook uitmaken en wanneer dan. Ik lees nl ook wel dat je ze niet elke dag voer hoeft te geven en dat er zelfs dagen kunnen zijn dat ze niks krijgen. Ik wil ze dus niet te veel maar ook niet te weinig geven, maar gezondheid vind ik het belangrijkste en dat ie niet te dik wordt of ziek. Ik heb altijd konijnen gehad en die moeten denk ik echt meer eten dan hamsters weet ik.

Graag tot horens!

Frida :zwaai:

Saskia1982
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: eetschema kleine Russische hamster

Bericht door Saskia1982 »

Ik voer gemengd hamstervoer en dan om de dag, maar wel altijd genoeg dat er wat over blijft. Een hamster moet namelijk wel altijd iets ter beschikking hebben. Verder krijgen ze bij mij onbeperkt groenvoer, meestal appel of komkommer. Maar ook peen en paprika geef ik regelmatig.
Paulus2021

Bericht door Paulus2021 »

@Saskia, heb je ook vaste momenten op een dag dat je het geeft? Ook vastendagen? En geef je ook ei of meelwormen?
Saskia1982
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 »

Ik geef gewoon wanneer het uit komt en dan wel om de dag, de ene week is de eerste dag dus maandag en de week erna is het op dinsdag. Ik geef geen ei, wel af en toe gedroogde meelwormen.
melson
Contacteer:

Bericht door melson »

ik geef onregelmatig voer, meestal teveel zodat de hamster kan hamsteren en dan krijgt hij even enkele dagen niets. de hoeveelheid (gram) is ook afhankelijk van het voer wat je geeft. dit zal wel op de verpakking moeten staan.
ik koop (gemengd) basisvoer en meng er eiwitvoer (meelwormen, zijderups enz.) doorheen. groenvoer komt hier meestal uit de tuin/weiland, het is dus vogelmuur, kruiden, gras, madeliefjes... groente en fruit geef ik bijna niet meer. in de winter heb ik gedroogd groenvoer.

voor russen (hybriden) is fruit (en granen in het droogvoer) niet zo aan te raden omdat zij gevoelig voor suikerziekte zijn.
belangrijk vind ik gewoon een afwisselend en natuurlijk voer, dus veel variatie in zaden (bij russen weinig granen), zonder bewerkte en geverfde pops en pufs of welke naam ze zoiets ook mogen geven :lol: door elke bewerking verliest het voer voedingsstoffen, dus elke gekleurde kringel is een beetje te vergelijken met fastfood voor mensen. stik lekker, maar niet bepaald gezond ;)

op een vast tijdstip voer geven kun je natuurlijk doen. met een beetje geluk wordt jou hamster dan wakker bij het geluid van het 'voeren' en komt uit zijn nestje om te eten.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
Plaats reactie