Het Grote "Zelfgemaakte hamstermaal" topic!

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Corine*Kiwie*
Hamsters: Cinna, Floff en Mous
Leeftijd: 25

Re: Het Grote "Zelfgemaakte hamstermaal" topic!

Bericht door Corine*Kiwie* » 15 jan 2014, 22:13

ickyvicky schreef:De cupcakes waren helaas helemaal niks geworden en zijn direct in de prullenbak beland, achja
Ik vraag me af, zijn ze niet in de smaak gevallen bij je hamsters of waren ze gewoon niet oke? Ik kan me namelijk voorstellen dat de verhouding tussen de ingredienten misschien niet helemaal oke was ofzo. Als dat zo is ga ik als ik tijd heb is aan het recept sleutelen.

Hamsterkoekjes bevielen allebei goed. De noten wel meer dan de fruit variant. Ze zijn nog niet bedorven ondanks dat we 5 dagen verder zijn maar voor de zekerheid heb ik vandaag de overblijfselen maar weggegooit.

Groetjes van Corine en alle beestjes:
Syr Cinna
Bellies Floff en Mous
Katten Floris en Lizzy

†Ukkie, Mini, Kiwie, Lychee, Mokka, Finn en Sid†
~Net toen de rups dacht dat zijn leven voorbij was, werd hij een vlinder~

ickyvicky
Hamsters: 5 Syrtjes en Paco (robo)
Leeftijd: 29

Bericht door ickyvicky » 15 jan 2014, 23:51

Nee kon ze niet geven aan mijn boefjes. Er mistte denk ik iets in het deeg. Het deeg werd een soort van kauwgum in de oven en het leek me gewoon helemaal niet smakelijk..
Vond het wel jammer, maar ach..
Misschien een ei door het deeg, wilde ik nog gaan proberen
Syrtjes Beau, Buddha, Gigi, Bella, Diego & Robo mannetje Paco.. r.i.p. Chippie

Sannah.
Leeftijd: 23

Bericht door Sannah. » 21 jan 2014, 13:34

Ik heb net een klein koud taartje gemaakt voor mijn oude lieverdje!
Ik wilde er geen dingen zoals bloem, boter, ei etc doorheen doen. Wilde het gezond houden, en dat is goed gelukt!

Benodigdheden:
- klein rond bakje, ik heb het kleine aluminium bakje gebruikt waar een waxinelichtje in zit. Wel even in de vaatwasser gedaan voordat ik het gebruikte
- Verschillende soorten pitten en nootjes (ongezout!)
- Een stuk fruit wat je makkelijk in een heel dun plakje kan snijden en waar je sap uit kunt halen. Ik heb peer gebruikt. Appel kan ook bijv.
- Ter "versiering" nog wat havervlokken

Eerst pak je je nootjes, ik had een halve walnoot, wat pijnboompitten en een paar amandelvlokken. Dit prak je met een vorkje tot kleine korreltjes. Het is wel leuk als er nog brokjes tussen zitten, dan hebben ze nog wat te knagen.
Als het geprakt is, pak je het stuk fruit en druk je er een paar druppels sap uit, niet te veel! Het moet niet een drapje gaan worden. Gewoon een beetje vochtig.
Daarna kan je het notenmengseltje in het kleine bakje doen. Maak een dun laagje over de bodem en druk het goed aan.
Vervolgens pak je weer het stuk fruit, en hier snij (of knip, zoals ik :lol: ) je een heel dun plakje vanaf dat precies in het kleine bakje past. Het dunne plakje even droogdeppen met wat keukenpapier, zodat er niet teveel sap tussen de nootjes/pitjes komt. Dan kan je het in het bakje leggen en goed aandrukken, dan wordt de bodem ook weer wat steviger.
Als versiering kan je nog wat havervlokken of iets anders lekkers over het plakje fruit strooien.

Nu moet je het bakje in de vriezer zetten voor 2 uur. Door het kleine beetje sap door de pitjes en nootjes zal de bodem mooi aan elkaar vriezen. Als je het er nu uithaalt kan je het als het goed is heel makkelijk uit het bakje drukken of pielen met een mesje. Ik kon het bakje openscheuren, dus ging heel makkelijk!
Nu nog even in de koelkast zetten zodat het ontdooit, en dan kan je het aan je hamster geven!

Ik heb er helaas geen foto van maar het was heel goed gelukt en Sokje heeft enorm zitten smullen! En omdat je maar een dunne bodem en een dun plakje maakt is het ook niet te veel voor ze! Sokje heeft net ongeveer de helft op, de andere krijgt ze morgen!
Liefs Sannah
&
katten Jip&Janneke en paardje Kamillo

Rust zacht m'n kleine lieve Sokje♥

Mirkku
Leeftijd: 28

Bericht door Mirkku » 21 jan 2014, 14:26

ooh dat klinkt lekker! mag ik een hapje?
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.

Sannah.

Bericht door Sannah. » 21 jan 2014, 14:44

Hahaha ja natuurlijk! Had zelf ook een klein beetje geprobeerd en het was echt lekker :)
Liefs Sannah
&

JPLD

Bericht door JPLD » 28 jan 2014, 20:00

Niet echt een recept maar vond ze wel schattig! Had Brinta gemaakt met koffiemelk (mn jonge hamstertje moet een beetje aankomen) en het was veel te dik geworden, dus heb er balletjes van gerold en ze door sesamzaad gerold! :-) Best handig haha, ik weet alleen niet of je ze kunt bewaren, maar dat zie ik morgen dan wel

Afbeelding

Sofie2000doppen
Hamsters: Twister
Leeftijd: 20

Bericht door Sofie2000doppen » 29 jan 2014, 18:10

wat een leuk topic!
ik ga het zeker uitproberen!
Hou van jou Twister<3

layla
Hamsters: 3
Leeftijd: 32

Bericht door layla » 03 feb 2014, 19:50

SpookyH schreef:
Ehl schreef:Ik maak altijd superlekkerekoekjes.
Gewoon wat graan en hamstervoer en honing, dit doe je samen en je kan t in de vriezer of de oven doen.
:zwaai:
Hamsters mogen geen honing..
Honing kan geen kwaad hoor. Ik doe het soms door de pap (brinta).
Geraspte/gemalen (of hoe noem je 't) kokosnoot in de pap vinden ze ook heel lekker!
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.

I-Love-Snoopy
Hamsters: Snoopy
Leeftijd: 18

Bericht door I-Love-Snoopy » 08 feb 2014, 07:33

Sannah. schreef:Ik heb net een klein koud taartje gemaakt voor mijn oude lieverdje!
Ik wilde er geen dingen zoals bloem, boter, ei etc doorheen doen. Wilde het gezond houden, en dat is goed gelukt!

Benodigdheden:
- klein rond bakje, ik heb het kleine aluminium bakje gebruikt waar een waxinelichtje in zit. Wel even in de vaatwasser gedaan voordat ik het gebruikte
- Verschillende soorten pitten en nootjes (ongezout!)
- Een stuk fruit wat je makkelijk in een heel dun plakje kan snijden en waar je sap uit kunt halen. Ik heb peer gebruikt. Appel kan ook bijv.
- Ter "versiering" nog wat havervlokken

Eerst pak je je nootjes, ik had een halve walnoot, wat pijnboompitten en een paar amandelvlokken. Dit prak je met een vorkje tot kleine korreltjes. Het is wel leuk als er nog brokjes tussen zitten, dan hebben ze nog wat te knagen.
Als het geprakt is, pak je het stuk fruit en druk je er een paar druppels sap uit, niet te veel! Het moet niet een drapje gaan worden. Gewoon een beetje vochtig.
Daarna kan je het notenmengseltje in het kleine bakje doen. Maak een dun laagje over de bodem en druk het goed aan.
Vervolgens pak je weer het stuk fruit, en hier snij (of knip, zoals ik :lol: ) je een heel dun plakje vanaf dat precies in het kleine bakje past. Het dunne plakje even droogdeppen met wat keukenpapier, zodat er niet teveel sap tussen de nootjes/pitjes komt. Dan kan je het in het bakje leggen en goed aandrukken, dan wordt de bodem ook weer wat steviger.
Als versiering kan je nog wat havervlokken of iets anders lekkers over het plakje fruit strooien.

Nu moet je het bakje in de vriezer zetten voor 2 uur. Door het kleine beetje sap door de pitjes en nootjes zal de bodem mooi aan elkaar vriezen. Als je het er nu uithaalt kan je het als het goed is heel makkelijk uit het bakje drukken of pielen met een mesje. Ik kon het bakje openscheuren, dus ging heel makkelijk!
Nu nog even in de koelkast zetten zodat het ontdooit, en dan kan je het aan je hamster geven!

Ik heb er helaas geen foto van maar het was heel goed gelukt en Sokje heeft enorm zitten smullen! En omdat je maar een dunne bodem en een dun plakje maakt is het ook niet te veel voor ze! Sokje heeft net ongeveer de helft op, de andere krijgt ze morgen!
Leuk recept! Ik ga het uitproberen :) alleen ik heb nog wel een vraagje, hoe groot of klein moet het bakje zijn?
Groetjes Nova :D

Sannah.

Bericht door Sannah. » 08 feb 2014, 07:50

Dat maakt niet uit hoor! Ik wilde een zo klein mogelijk taartje zodat ik niet veel hoefde te bewaren ;) opzich kan alles wel, alleen is het misschien bij harde bakjes moeilijk om het taartje eruit te halen
Liefs Sannah
&

I-Love-Snoopy
Hamsters: Snoopy
Leeftijd: 18

Bericht door I-Love-Snoopy » 08 feb 2014, 19:00

Dankje :)
Groetjes Nova :D

Noastic
Hamsters: 1
Leeftijd: 21

Bericht door Noastic » 18 mar 2014, 22:57

Ik heb net in haar voerbakje eerst een beetje gekruimelde beschuit gedaan, toen in kleine stukjes gesneden appel en daarna wat normaal hamstervoer van haar, ze zit er van te smullen joh!
Rust zacht Aviva Rose ♥

Mariska1808
Leeftijd: 24

Bericht door Mariska1808 » 20 mei 2014, 20:07

Soortvan hamster brood koek achtig iets gemaakt. :lol:
Gedroogd brood met daarop brinta als "plak middel" en daarop hamstersnoepjes.

Afbeelding
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!

Mariska1808
Leeftijd: 24

Bericht door Mariska1808 » 24 mei 2014, 11:12

Hahah ze vonden het helemaal niks. Too bad. Ik ga het koude hamstertaartje wel proberen. :p
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!

Simba
Hamsters: Simba, Bambi

Bericht door Simba » 21 dec 2014, 13:42

Upje voor dit topic? Iemand nog een lekker recept? :D
Liefs Esmee en een kusje van hamsels Bambi, Simba, Jaimy en de poezen Nala en Dory <3

Rust zacht mijn schatten aan de regenboogbrug! <3

Dé Facebookpagina vol leuks voor je knaagdiertje(s)!

Plaats reactie