Hoe voeren jullie? (Voer/tijd)

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
2Fat2Walk
Hamsters: Ezio Auditore da Almere

Hoe voeren jullie? (Voer/tijd)

Bericht door 2Fat2Walk » 19 nov 2014, 21:18

Tot nu toe heb ik m'n rus iedere ochtend een halve eetlepel voer gegeven en om de zoveel dagen wat overbleef weggegooid.
Ik vroeg me af hoe jullie je hamster te eten geven en wat misschien een zuinigere of betere manier is. Hoeveel voer per hoeveel tijd geven jullie dus bijvoerbeeld?

melson

Re: Hoe voeren jullie? (Voer/tijd)

Bericht door melson » 19 nov 2014, 21:35

ik geef eigenlijk elke avond een schepje/lepel voer wat ik over het zaagsel strooi. dan kan de hamster natuurlijk gedrag vertonen en alles zoeken en verzamelen . soms geef ik ook niets, dan mag hij uit zijn voorraad eten ;) ik vind hamstervoer niet zo duur, dus zuinig vind ik niet nodig en de hamster stelt het volgens mij wel gerust als hij een lekkere voorraad aan kan leggen ;)
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/

2Fat2Walk

Bericht door 2Fat2Walk » 19 nov 2014, 21:47

Ik denk dat ik dat strooien ook ga doen. Hamstervoer is ook helemaal niet duur.
Maar ookal heeft hij z'n vorige voer nog lang niet op kun je gewoon bijvoeren?

melson

Bericht door melson » 19 nov 2014, 21:51

ja, waarom niet? of de rest blijft liggen of hij gaat hamsteren. bij een goed gevarieerd voer is dit geen probleem.
groetjes
Melanie

http://mel-s-wereld.webnode.nl/

_Lily_

Bericht door _Lily_ » 20 nov 2014, 09:57

Ik geef iedere avond nadat ik alle cavia's eten heb gegeven de hamsters eten (19.00). Ik weet zelf welke van de 12 voorraden hebben en welke niet. Sommige krijgen ook nog extra mais en dikmakertjes omdat die al op leeftijd zijn (1,5 - 2 jaar). De syren krijgen een heel klein handje per dag en de rusjes 1/3 tot 1/2 voerbakje.
Kleindierenopvang Whoopie http://www.kleindierenopvang-whoopie.nl

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 23

Bericht door xAnnick » 20 nov 2014, 12:14

Mijn rusje krijgt altijd 's avonds voor ik naar bed ga, zo rond 22.00 te eten. Hij krijgt dan een bodempje en 's ochtends is alles netjes opgegeten, tot op de vieze zaadjes en brokjes na, maar die zou ik als hamster ook niet eten.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

xxa.
Hamsters: Toby, Olaf & Mickey

Bericht door xxa. » 21 nov 2014, 14:44

Ik geef mijn rusjes elke avond rond 19:30 ieder 15 brokjes care+ en een theelepel vital menu van vitacraft (is met verschillende zaden en weekdiertjes)
En in de middag krijgen ze ieder 2 zonnepitten of iets anders lekkers :D
Ik heb een zwak voor bange hamstertjes

Mirkku
Leeftijd: 28

Bericht door Mirkku » 21 nov 2014, 15:07

Ik probeer een beetje gevarieerd te voeren. Dus ik wissel het voer af met fruit en vooral groente, af en toe wat lekkers. Soms ook een dagje geen nieuw voer als ik zie dat er nog in het etensbakje zit. Natuurlijk zorg ik wel dat ze altijd genoeg heeft, en dat blijkt ook wel uit de voorraad die ik vind als ik hokken schoon maak !
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.

Rij
Leeftijd: 33

Bericht door Rij » 21 nov 2014, 15:18

Ik vul een vak vol voer en dat wordt dan in één keer zo'n beetje leeggehamstert. Dan houd ik de voorraad in de gaten en als die een beetje slinkt krijgen ze weer een bak. Al met al gooi ik nog steeds voer weg als ik schoonmaak, haha. En over het algemeen gaat er iedere avond groentes of fruit in de kooi. Meestal wat wij zelf ook eten, maar ik koop ook specifiek voor de knagers. En dan krijgen ze nog lekkers in de vorm van gedroogde banaantjes (zonder honing) of ander gedroogd fruit en groenten als ze uit de kooi zijn voor knuffels en loslopen.

Niet heel zuinig dus, gezien ik voer weggooi. Qua vers geef ik meer gepast of ga ik de dag erna even zoeken of er nog ligt. Geen zin in rottende groenten en fruit. :P
Alles op een Rijtje.
De Syrische hamster : Senri.
Het vlinderhondje : Robin en de dikstaartgerbil : Kip.

kimmy
Hamsters: Pluis, Pluk, Amber en Nienor
Leeftijd: 30

Bericht door kimmy » 21 nov 2014, 18:21

Ik voer mijn 5 syren als de bakjes leeg zijn of nog maar bodempje hebben. Verder krijgen ze bijna iedere dag groen zo gevarieerd mogelijk en als dit niet op is en het er niet vers meer uit ziet gaat het weg. Verder heb ik een aantal jonge dieren die ong 1x in de week een lepeltje pap krijgen omdat die het nog goed ku nen gebruiken
if you keep louking over your shoulder you miss whats right in front of you

2Fat2Walk

Bericht door 2Fat2Walk » 21 nov 2014, 20:18

Wat een hoop reacties :o
Bedankt! Ik zie dat veel ook groen geven, wat geven jullie het liefst?
Zelf heb ik tot nu toe dus geen vers groen gegeven. Wel om de zoveel dagen een wortelvlokje van VitaPol en een nachtje een groenten knaagstick, ook van VitaPol, zonder honing.
Bij mij krijgt hij nu iedere dag een halve eetlepel XtraVital Dwerghamster 2 of 3 zonneboelmpitjes en een meelworm.
@xxa. zou je me een link kunnen sturen naar dat vitakraft menu? Ik zou graag iets willen om te mengen met Beaphar XtraVital dwerghamster voor wat meer variatie.

Rij
Leeftijd: 33

Bericht door Rij » 21 nov 2014, 22:02

Ik geef aan groenten en fruit meestal wat ik zelf eet. Bijvoorbeeld witlof (mijn lievelingsgroente), dan haal ik de buitenste blaadjes af en zonder dieren zou ik die weggooien, maar nu gaat het naar de knagers. Of broccoli, de roosjes voor ons eten en de stammetjes voor de knagers. Pompoen, de pitten (en dat spul waar ze in zitten) naar de hams, de rest voor onze soep. Eet ik een appel of kiwi, dan gaat er een stuk naar de knagers. En zo krijgen ze zo'n beetje iedere dag wel iets. :) Als ik iets niet zeker weet dan check ik de groenten/fruit lijst in het sticky topic.
Alles op een Rijtje.
De Syrische hamster : Senri.
Het vlinderhondje : Robin en de dikstaartgerbil : Kip.

Femijn
Hamsters: Shenna
Leeftijd: 32

Bericht door Femijn » 23 feb 2015, 02:59

Ik voer vrij wisselend maar het uit gangs punt is dat ze er voor moet werken.
Eten word begraven in een dik deel bodum bedekking
in dicht gevouwe wc rolletjes met hooi gedaan
in keukenpapier met hooi gedaan en dan opgehangen als een soort knapzakken
Of op een moeilijke plek aan een touw op gehangen.

Ik geef haar om de dag nieuw voer uitdagingen, als ik haast heb begraaf ik het gewoon zo niet doe ik meer de uitdagende dingen.
Dit is wel allemaal droogvoer.

Groenvoer krijgt ze bijna elke dag, als ze nog heeft liggen sla ik een dagje over, maar het is bijna altijd wel op.
Aangezien ik alegische ben voor granen, maïs en rijst eet ik heel veel sla en gebakken groenten, elken keer dat ik iets voor me zelf maak zet ik daar van wat apart voor de hamster.
Aan het eind van de dag krijgt ze dat dan, meestal is het vrij snel weg!
Groenten krijgt ze wel in een bakje, ook dingen zo al ei en vlees krijgt ze dan.

Mila
Hamsters: Newton

Bericht door Mila » 23 feb 2015, 22:31

Ik voer 2x per week een vol bakje hardvoer en meelwormen. En elke avond een stuk groente of fruit.

LindaB
Leeftijd: 38

Bericht door LindaB » 24 feb 2015, 11:49

Penny krijgt om de dag een vers bakje voer en ik strooi wat door de kooi. 's Ochtends krijgt ze een stukje witlof en 's avonds een stukje andijvie, en vaak geef ik tussendoor nog wat gedroogde meelwormen of eens in de zoveel tijd iets van een dropje. En verder wat de pot schaft. Als ik een appel eet, krijgt ze een stukje en als ik spinazie of broccoli eet ook, en pijnboompitjes. En een hele enkele keer brood. Yoghurt en aardbei lust ze in elk geval niet. Maar het is echt een minihamstertje dus ik moet uitkijken dat ik niet te veel geef :P M'n vorige hamsters waren net vuilnisbakken, Penny niet zo. Ze doet ook rustig drie, vier dagen over een yoghurtdropje, dat hamstert ze niet maar laat ze gewoon op de verdieping liggen en elke ochtend is er weer een stukje af. O, en eens in de zoveel tijd krijgt ze van dat gele vogelvoer en wat extra zonnebloempitjes.

Plaats reactie