Welke extra voeding bij laag gewicht

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
Eva_syr
Hamsters: Grover (chinese dwerghamster)

Welke extra voeding bij laag gewicht

Bericht door Eva_syr » 27 sep 2016, 13:24

Onze nieuwe aanwinst is nu ongeveer een weekje bij ons:) ze is nu 10 weken en 3 dagen oud en weegt "maar" 68 gram. Ik had haar groter en dikker geschat vanwege de lange haren denk ik. Ik heb het idee dat ze dus eigenlijk best wel wat zou mogen aankomen. Haar ouders zijn normale syren. Gewoon gemiddeld als ik me niet vergis. Ik geef haar nu wat meer eiwitten. Is er verder nog iets waar ik op kan letten qua voeding?

Om nou weer een topic te starten is ook zo wat dus vandaar de vraag hier: hoe heet haar kleurstelling?:)

Foto voor de leuk:)
Afbeelding

Mariska1808
Leeftijd: 21

Re: Welke extra voeding bij laag gewicht

Bericht door Mariska1808 » 27 sep 2016, 14:05

Ik vind dat wel erg dun eigenlijk. In principe verhuizen hamsters rond de vijf weken mits ze 80 gram zijn. Als ik je foto's zie ziet ze er ook niet super klein uit oid. Welk voer geef je normaal? Je kan extra Brinta met koffie/kattenmelk geven. Daar kun je eventueel wat havervlokken doorheen mengen. Nootjes kun je geven maar dat is wel heel vet dus niet te veel. Euhm, gekookte kip, pasta.. Dat soort dingen. Controleer ook even haar tanden, als die te lang zijn kan dat ook hiervoor zorgen. ;)
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!

Eva_syr

Bericht door Eva_syr » 27 sep 2016, 19:34

Dankjewel! Ja ik vind haar ook vrij dun. Maar het is een dikke bos haar dus het lijkt meer dan het is haha. Tanden al gecheckt en die zien er keurig uit...

midnightflower
Leeftijd: 25

Bericht door midnightflower » 28 sep 2016, 17:15

Brinta en nootjes zijn inderdaad super! Ook olvarit vind ik wel een aanrader, en dan vooral de maaltijdpapjes (groenten+kip bv)
Belangrijk is wel dat als je papjes geeft, ze ook voldoende droge harde voeding blijft eten :)

Nimfee
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira
Leeftijd: 26

Bericht door Nimfee » 29 sep 2016, 07:50

Ik zou gedroogde appeltjes, gedroogde banaantjes, pinda's, zonnebloempitten en (evt. gedroogde) meelwormen geven. Ik heb dat toen ook gegeven aan mijn ger ik die toen ziek was en afviel en werkte toen goed.

Eva_syr

Bericht door Eva_syr » 29 sep 2016, 09:29

Dank jullie wel! Ik leg nu elke dag een lepeltje pap(brinta en water) in de bak. En een stukje eiwit (gekookt). Als we kip eten zal ik een stukje koken voor dr:) gedroogd fruit bevat wel veel suikers..is dat niet slecht voor ze? Ik ga het zo even een week proberen en kijken hoeveel ze aankomt:) ik zal dan weer even een update plaatsen!

Eva_syr

Bericht door Eva_syr » 03 okt 2016, 10:01

Inmiddels is ze zo'n 13 gram aangekomen in de periode dat ze hier is. Merk dat ze nu ook minder angstig is en goed gewend, dus ik denk dat het nu wel goed gaat komej:) ze eet als een bootwerker in elk geval en alle eiwitrijke dingen eet ze vlug op. Er blijft niets liggen en in haar voerbewaarplek ligt alleen droogvoer:)

Romy S

Bericht door Romy S » 05 okt 2016, 23:56

Wat een schatje heb je.
beetje lichtgewicht inderdaad, vraag me af of ze werkelijk 10 weken was toen ze bij je kwam, vindt het nog een piepjonge uk, zo op de foto.
Tips die hierboven staan om aan te komen zijn prima, maar Brinta met water zet niet aan, je kunt ipv water beter volle koffiemelk of kittenmelk geven, dit kun je mengen met havervlokken en evt wat eivoer. (te vinden op de vogelafdeling)
Hamsters en ukken krijgen hier inderdaad weinig fruit ivm suikergehalte maar af en toe kan echt geen kwaad.
Goed hamstervoer en voldoende groenten, af en toe inderdaad een stukje gekookte kip of kalkoenfilet, of zalm of ander vissoort, zijn ze dol op, maar wel onbewerkt.
Hamsters zijn omnivoren dus af en toe een stukje vlees, zie ze smullen.
Maar niet te veel zacht voer anders kun je weer tandproblemen krijgen.

Succes met je knappe vriendje, ik ben benieuwd ;)
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Eva_syr

Bericht door Eva_syr » 06 okt 2016, 21:28

Dankjewel Romy! Ik ga eens kijken naar dat eivoer! Klinkt goed:) ze krijgt sowieso brokken, en speciaal hout om op te bijten vindt ze geweldig. Met de tanden komt het denk ik wel goed dus:) ik hou dat sowieso in de gaten!

Plaats reactie