Hamster zonder eetlust?

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
BrabantHamster
Hamsters: Billie, Speedy, Hermine

Hamster zonder eetlust?

Bericht door BrabantHamster » 22 feb 2018, 20:23

Mijn nieuwe dwerghamster (Billie, wit)wiegt maar 48g - mét enkelen zaden en pitten in de wangzakken. Hij ziet er ook niet heel "rond" uit.
Het is een rescue dus is er weinig bekend over zijn achtergrond. Hij is +/- 1 jaar, blijkbaar geen diabetes. Hij is dol op zonnenbloemenpitten, maar die worden alleen verstopt. Normaal voer ook: of hij eet er helemaal niets van of hij stopt er bijna alles in de wangzakken en ik vind het ergens anders terug.
Ik heb hem nu zo'n week of 4, en nu dat ik hem eens kon wiegen, baart zijn gewicht me zorgen. Heeft iemand een idee? Of is dit normaal?
Speedy, mijn andere rus (wildkleur), woog eerst 62g en nu, met een grotere kooi, 56g. Hij eet bijna alles wat ik hem aanbied en verstopt heel weinig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Re: Hamster zonder eetlust?

Bericht door Sylvia. » 22 feb 2018, 21:48

Je kunt het beste zo snel mogelijk zijn tandjes (laten) controleren! Dol op zonnepitjes zijn, maar ze niet eten, dat is geen goed teken. Doorgroeiende tandjes kunnen tot grote problemen leiden, als ze niet op tijd worden ingekort. Zijn de tandjes goed, dan uiteraard verder kijken naar een andere mogelijke oorzaak.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

BrabantHamster

Bericht door BrabantHamster » 22 feb 2018, 21:56

Bedankt. Ik zal zsm proberen een kijkje te nemen

Mirkku
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 23 feb 2018, 10:57

Heel normaal gewicht hoor, mijn volwassen rusje haalt net de 40 gram, ook een rescue, geen goede achtergrond. Krijgt natuurlijk nu goed te eten!

Maar inderdaad even tandjes checken is wel een goed idee.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Bericht door Sylvia. » 23 feb 2018, 11:14

Mirkku schreef:
23 feb 2018, 10:57
Heel normaal gewicht hoor, mijn volwassen rusje haalt net de 40 gram, ook een rescue, geen goede achtergrond. Krijgt natuurlijk nu goed te eten!

Maar inderdaad even tandjes checken is wel een goed idee.
@Mirkku:
Het gewicht hoeft inderdaad geen probleem te zijn, de ene rus is zwaarder dan de andere. Maar de TS schrijft dat de hamster dol is op zonnebloempitten, maar ze niet eet en alleen verstopt. En dat is waar ik me zorgen over maak, want dat is iets wat kan wijzen op tandproblemen.

@Brabanthamster:
Ik raad je verder aan je hamstertje zeer regelmatig te wegen om het gewicht goed in de gaten te houden.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

BrabantHamster

Bericht door BrabantHamster » 24 feb 2018, 13:58

Billie laat me helaas niet zijn tandjes checken. Maar gisteren heeft hij 1/2 cashew en stukjes aardbei gegeten. Ik ga hem zeker in de gaten houden, iedere week wegen, en als het buiten iets warmer is gaan we misschien eens naar de DA.

Plaats reactie