Kieskeurige hamster

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
Karolienx
Leeftijd: 25

Kieskeurige hamster

Bericht door Karolienx » 21 mar 2018, 10:44

Ik ben al een tijde op zoek naar een snack voor mijn hamster, maar tot nu toe valt niets in de smaak.

Deze heb ik al geprobeerd:
- Puur pauze knabbelhoutjes appel (hier ging hij eerst meteen naartoe, hij heeft er misschien 5minuutjes aan gegeten en nu ligt het al dagen onaangeroerd)
- Puur pauze hooistick bloemen (dit heeft hij nog niet eens aangeraakt)
- Fruithout knaagstick kiwi (twee knabbeltjes en toen was hij er klaar mee)
- Gedroogde kruidenblok (nooit aangeraakt)
- Gedroogd fruit (van niets neemt hij meer dan enkele hapjes)

Wat ik nu nog ga proberen is een noten knaagstick van Puur.

In zijn eten (Witte Molen Puur mini-hamster & friends) zitten gedroogde meelwormen waarvan hij ook vaak de helft laat liggen. Het enige waar hij echt zot van is zijn witte zonnebloempitjes (die eet hij nog liever dan de gestreepte of zwarte)

Welke snacks vallen bij jullie hamster heel goed in de smaak? Dan kan ik eens uittesten of Guus ze ook graag eet :-)

yunansia
Hamsters: Hoodie & Xillia & Noctis

Re: Kieskeurige hamster

Bericht door yunansia » 21 mar 2018, 15:14

Af en toe een pinda wordt hier zeer gewaardeerd. Soms zelfs met dop zodat ze wat te slopen hebben.
Ik heb op exoknaag ook een keer een zakje grote pompoenpitten gekocht. Vinden ze ook lekker. Geen idee of je dat makkelijk ergens kan bestellen.

melson

Bericht door melson » 21 mar 2018, 15:46

ik heb hier vaak verschillende natuurlijke snacks. dit is ook gewoon als deko te gebruiken. dus verschillende soorten gierst/ planten bv. zoiets: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... arm/462218

verder geef ik (stukjes) van verschillende noten of verse dingen. dit is alles minder een 'snack' , maar meer onderdeel van de gehele voeding.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Karolienx
Leeftijd: 25

Bericht door Karolienx » 21 mar 2018, 16:08

Bedankt voor jullie reacties! Mijn opa heeft een heleboel vogels, dus daar zal ik wel een hoopje pompoenpitten kunnen krijgen.

Die trosjes zien er ook heel leuk uit! Ik ga het eens uitproberen en hopelijk vindt hij het lekker.

Weemism
Hamsters: Wim
Leeftijd: 41

Bericht door Weemism » 21 mar 2018, 19:31

Niet heel natuurlijk misschien, maar mijn Rus eet in ieder geval graag Versela Laga Complete als hoofdvoer, en als snack (eenmaal daags) is ie gek op Complete Crock Apple van hetzelfde merk.

Daarnaast lijkt ie uit een andere snoepmix de gedroogde banaan het meeste te waarderen, en eet ie verder ook met veel plezier (en inspanning) van een snackstick die we bij de Action hadden gehaald. Laatste is ook goed voor het slijten van z'n tanden, en het feit dat ie er ook wat werk voor moet verrichten.

Maar als ik zo kijk is er een weelde aan snackvarianten, dus dit is maar hoe het bij ons toevallig uitkwam, en ook deze Rus laat sommige snacks inderdaad gewoon links liggen. Kwestie van uitproberen denk ik toch uiteindelijk.

Plaats reactie