Is een waterfles verplicht?

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
denniss112
Hamsters: Gelly, Dikkie

Is een waterfles verplicht?

Bericht door denniss112 » 02 apr 2018, 00:13

Hey hamster liefhebbers,

ik ben in de planning om een nieuw hok te maken voor mijn hamsters Ezio en Doornroosje. Nou heb ik hele
leuke ideeen in mijn hoofd, maar weet ik niet of een van die ideeen mogelijk is.

Om water aan je hamster te geven is de waterfles een populair item, maar ik vroeg me af;
Hoe doen hamsters dit in het wild? Mensen hangen niet even duizenden waterflesjes overal op.

Mijn vraag dus: Is het mogelijk om een waterbakje te gebruiken i.p.v. een waterfles? En is het misschien zelfs mogelijk om een miniatuur riviertje te maken waar ze uit kunnen drinken?

_mona_
Hamsters: 4
Leeftijd: 26

Re: Is een waterfles verplicht?

Bericht door _mona_ » 02 apr 2018, 07:58

Natuurlijk is een waterfles niet verplicht. :)
Het wordt zo vaak gebruikt omdat het gewoon gemakkelijk is. Ik gebruik zelf geen waterflesjes maar waterbakjes. Daar kunnen ze beter en natuurlijker uit drinken vind ik. Je moet het wel vaak verversen want water in een bakje verdampt ook, waardoor ze snel leeg zijn. Je zet waterbakjes ook best op een verdieping of huis ofzo, anders worden ze zo ondergegraven of liggen ze vol met bodembedekking ^^
Kies ook bakjes die niet te groot/diep zijn zodat de hamster er zeker niet in kan verdrinken!
Groetjes van Mona
En van de syrtjes Jingle en Taran, rusje Amberle enn robo'tje Dot ♥

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 41

Bericht door Sicos » 02 apr 2018, 08:12

Ik gebruik zelf bakjes. Kosten rond de 2 euro dus voor de prijs hoef je het niet te laten.

Afbeelding

melson

Bericht door melson » 02 apr 2018, 09:56

ik heb ook nog nooit een fles gebruikt, ben voorstander van waterbakken. veel natuurlijker en makkelijker schoon te houden. ik gebruik meestal gewone theelichthouders van de ikea (glimma), maar heb hier ook alleen maar dwergen gehad.

hoe je een riviertje om wilt zetten is mij miet geheel duidelijk. je moet er wel opletten dat de hamster er niet doorloopt. Niet alleen dat de hamster nat wordt (risico op verkoudheid en meer), door de de vochtigheid kunnen ook schimmels ontstaan.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Elliottt

Bericht door Elliottt » 02 apr 2018, 15:26

Gebruik ook een waterbak voor mijn syrtje. Ik had wel geprobeerd om eerst een waterfles te gebruiken, maar zijn voorkeur ging uit naar waterbakken. Vind het persoonlijk ook makkelijker om het water te verschonen.

xDenies
Hamsters: 15
Leeftijd: 25

Bericht door xDenies » 03 apr 2018, 10:09

Hier komt geen fles in huis hoor :) Er zijn zelfs onderzoeken naar gedaan dat dieren te weinig vocht uit een fles kunnen krijgen en doordat ze te weinig drinken kunnen er makkelijker problemen rondom de nieren en urineweg ontstaan.

Hier blijf ik absoluut voorstander van een bakje. En ook ik wil ooit eens iets met een rivier proberen. Waar de hamster gewoon door heen kan/mag lopen :') Doet ie in het wild ook hoor.
Hamstery Pure Colour, hobby fokkerij omgeving Rotterdam.
https://www.facebook.com/HamsteryPureColour.nl
http://hamsterypurecolour.nl/

Plaats reactie