Hamsters en kwartelei?

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
denniss112
Hamsters: Gelly, Dikkie

Hamsters en kwartelei?

Bericht door denniss112 » 26 apr 2018, 23:54

Hey allemaal,

sommigen zijn misschien wel bekend met het experiment met de kwarteleieren van de Albert Heijn. Zo niet dan snel in het kort;

Het schijnt dat sommige kwarteleieren vruchtbaar kunnen zijn in een dozijn. Als je de eieren gaat broeden kan het dus maar zo zijn dat je een kuiken krijgt!

Nou wil ik dit experiment dus ook doen, en ik dacht, als ze eieren legt, kan ik deze dan ook gebruiken voor mijn hamsters?

Ik heb momenteel 2 russische dwergjes, 4 roborovski dwergjes en 2 campbelli's. Zouden ze ei mogen? Het gezien in een ander topic van wel, maar dat ging over hardgekookt ei. Mogen ze ook rauw (met eigeel)? En hoeveel zouden ze dan ongeveer mogen?

melson

Re: Hamsters en kwartelei?

Bericht door melson » 27 apr 2018, 11:21

voor mij is de eerste vraag: weet je hoe en kun je überhaupt kwartels houden? vooral weet je wat voor een soort je gaat krijgen (als het gaat lukken) en waar je dan soortgenoten vandaan krijgt, want kwartels zijn groepsdieren.

en wat het ei betreft: ei is ei, daar is niet zoveel verschil (behalve in de grootte ;) ). ik zal aan hamsters ook van een kwartelei maar het gekookte eiwit geven, nooit rauw en niet de dotter.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Anna-Elisa
Hamsters: Kapitein :)

Re: Hamsters en kwartelei?

Bericht door Anna-Elisa » 28 apr 2018, 22:43

Kwartelei mogen ze wel. Maar waarom een kwartel uitbroeden om eieren te laten leggen en die aan je hamster te geven?
Kun je goed voor het diertje zorgen, heeft het voldoende ruimte en krijgt hij/zij er ook maatjes bij? Ik weet ook niet hoe waarschijnlijk het is dat je kwartels zelf (op korte termijn) eieren gaan leggen.

Als je dit experiment wil doen zou ik het pas doen wanneer alle omstandigheden oke zijn, je goed voor het diertje wil zorgen. Die eitjes lijken me dan een bijzaak? Wanneer je je hamster ei wil voeren zou ik daar in eerste instantie gewoon een eitje voor kopen en koken.

Plaats reactie