Spoed hamster heeft iets verkeerds gegeten

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
boenbritt
Hamsters: Sherlock

Spoed hamster heeft iets verkeerds gegeten

Bericht door boenbritt » 14 jun 2018, 09:50

Hoi vanochtend was mijn hamster ontsnapt en heeft toen wat knoflook, aardappel schillen en hondenbrokken gegeten. Ik weet niet precies hoeveel maar ik weet dat knoflook schadelijk is. Wat moet ik doen?

Help me aub.

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Re: SPOED HAMSTER HEEFT IETS VERKEERDS GEGETEN

Bericht door Sylvia. » 14 jun 2018, 10:35

Knoflook is inderdaad schadelijk en kan tot vergiftiging leiden. Ik zou even met een dierenarts contact opnemen of er iets is wat hij aan medicatie kan geven of doen.

Een hond of kat moet je proberen te laten braken. Maar een hamster kan niet braken. Weet je hoeveel hij heeft gegeten? Knoflook is gelukkig iets minder erg dan ui, maar als hij veel binnen heeft gekregen, kan hij wel ziek worden en dat kan tot de dood leiden. Verschijnselen treden overigens pas later op. Dus hou je hamster de komende dagen even heel goed in de gaten.

Een hond of kat moet je proberen rustig te houden. Maar dat zal voor een hamster niet lukken, denk ik. Mocht je zien dat je hamster naar wordt, dan zou je hem wel direkt zo rustig mogelijk moeten zetten. Overleg even met de dierenarts. Het kan bv wel helpen om een hamster dan meer zuurstof te geven. Daar heeft een dierenarts gewoon een bak voor. Daar wordt de hamster ingezet en met een slangetje wordt zuurstof in de bak geblazen.

Wat de aardappelschillen betreft. Daar kan eventueel ook gif in zitten. De aardappelen zullen bespoten zijn geweest. Dus vertel dat ook aan de dierenarts. Hondenbrokken kunnen geen kwaad.

Laat ons nog even weten hoe het met je hamster gaat!
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

boenbritt
Hamsters: Sherlock

Re: SPOED HAMSTER HEEFT IETS VERKEERDS GEGETEN

Bericht door boenbritt » 14 jun 2018, 11:21

Hij heeft volgens mij niet zo super veel gegeten. Ik zou hem de volgende dagen goed in de gaten houden maar hij was net al lekker in zijn rad aan het rennen en heeft al gedronken.

Plaats reactie