Vraagjes omtrent voeding

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Septimus
Hamsters: 2 rusje, 3 syren
Leeftijd: 25

Vraagjes omtrent voeding

Bericht door Septimus » 25 okt 2018, 14:59

Hoi hoi,

Ik heb gisteren weer via Marktplaats een hamstertje binnengekregen wat echt beter verdiende. Mede hamstergek M heeft haar voor mij opgehaald en bevestigde mijn vermoedens al: ze heeft dus alleen maar op zonnebloempitten gezeten! Ze heet Maia en is een jaar oud. Ze staat op de foto. We hebben haar gewogen en ze zit rond de 50 gram. Is dit nou goed? En wat is nou het beste om haar te geven? Zou ze veel tekort zijn gekomen?

Ze krijgt nu wel Bunny Traum expert en een restant Mixerama. Witlof heeft ze ook al een beetje gehad. In gedrag was ze echt gefixeerd op de voerbak en heeft heel de avond met propvolle wangzakken rondgelopen en in wiel gerend. Hamsteren begon ze al wel te snappen.

Afbeelding

Dan heb ik nog een vraag omtrent een van M's eigen hamsters, Taco. Hij is een dwerg die in Augustus nog rond de 77 gram woog en bij de laatste weging deze maand zat hij ineens rond de 45 gram. Een dierenarts vermoed nierproblemen, de tandjes zijn nagekeken en verder in orde. Hij drinkt schijnbaar ook redelijk veel. Zijn kleur is geloof ik camel. Wat kunnen we voor Taco nog doen aan voeding?

Plaats reactie