Hamstert mijn hamster te veel?

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
xxadvxx

Hamstert mijn hamster te veel?

Bericht door xxadvxx » 23 mei 2019, 22:46

Hoi hoi,

Ik heb twee weken terug mijn tweede Russische dwerghamster gekocht. Nu weet ik niet wat ik met haar aan moet wat eten betreft. In 1 week tijd had ze een volledige knaag-snack stick en twee volle voerbakken gehamstert in haar huisje. Mijn vorige hamster nam wel wat mee naar zijn huisje, maar niet alles. Ik weet nu dus niet goed hoeveel ik mijn huidige hamster moet voeren, omdat ze zoveel verstopt. Hoe doen jullie dit? En wat is jullie advies?

Groetjes Anne

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie
Leeftijd: 42

Re: Hamstert mijn hamster te veel?

Bericht door Sicos » 24 mei 2019, 06:51

Hoi Anne,

Een knaagstick zou ik je hamster niet te vaak geven, daar zit vaak veel zout in en dat is niet goed voor de nieren. Wat betreft het voer is het gangbaar om tussen de 6 tot 10 gram voer per dag te geven. Dit hangt er een beetje vanaf hoeveel eten je hamster nodig heeft.

melson

Bericht door melson » 24 mei 2019, 10:20

mijn vorige hamster heeft ook graag gehamstert. bij mijn nieuwe hamster heb ik in het begin extra veel voer gegeven zodat die een lekker voorraad kon opbouwen.
ik voer hier onregelmatig, soms heel veel , soms enkele dagen niet. Als je ziet dat je hamster veel heeft gehamstert kun je ook even het voeren uitzetten, zodat hij uit zijn voorraad eet. belangrijk is alleen dat de voorraad niet gaat schimmelen.
Als je de kooi schoonmaakt ken je het gehamsterte voer ook weer terug geven.

bij de knaagsticks vooral op letten dat er geen honing bij zit en ook geen/weinig granen omdat je een rusje hebt.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

layla
Hamsters: Mozart
Leeftijd: 31

Bericht door layla » 12 jun 2019, 20:22

Een hamster hamstert nu éénmaal dus laat haar maar lekker doen. Alleen die knaagsticks zou ik zo laten. Die zijn dikwijls nogal plakkerig en dat is niet goed voor de wangzakken en ook niet zo gezond. Ik zou misschien eens proberen met trosgierst of zo... Zo kan ze lekker veel hamsteren en dat kan geen kwaad.
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.

Plaats reactie