Extra hamster voer

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
KeanoTHeHamster
Hamsters: keano

Extra hamster voer

Bericht door KeanoTHeHamster » 16 jul 2019, 23:51

Hallo,

Ik had een vraagje over voer. Ik voer mijn hamster Keano op het moment britta en care+. Het care+ is zijn basis voer en het britta merk is voor in zijn speeltjes ( de care+ ligt namelijk gewoon in zijn bakje en hoeft hij niet veel moeite voor te doen.)

Ik ben aardig te vreden over het care+ en merk ook dat hij dit erg lekker vindt. Ik vroeg mij af of er nog een ander goed merk is wat ik hem in mate bij kan voeren voor in zijn speeltjes. zaden en noten enzo (voornamelijk zonnebloempitjes en pompoen pitjes) hoeft niet echt want dit krijgt hij namelijk hier nog los van.

Ook vroeg ik mij af of er veel verschil zit tussen gedroogd fruit en groenten en verse groeten en fruit.

Vriendelijke groeten,

Baasje van Keano.
Afbeelding

Gabriëlle
Leeftijd: 36

Re: Extra hamster voer

Bericht door Gabriëlle » 17 jul 2019, 00:55

Verse groente en fruit is altijd beter dan gedroogd zeker voor een hamster. Gedroogde groente en fruit onttrekken vocht aan het lichaam wat een hamster maar moeilijk terug aan kan vullen doordat ze maar weinig drinken. En in geval van fruit is de hoeveelheid suiker per gram bij gedroogd veel hoger, bij vers zou de hamster ook allang vol zitten terwijl ze bij gedroogd misschien wel het dubbele eten. Sterk gedroogde producten zou ik met mate geven.

Care+ zou ik zelf niet aan mijn hamsters geven, ik geef liever zo gevarieerd mogelijk te eten omdat ik merk dat dat veel gezonder is voor hamsters.
Op dit moment geef ik Versele laga hamster crispy muesli, en dat vul ik aan met diverse zaden noten granen etc. en natuurlijk verse groente en fruit.

Plaats reactie