Harrison's voor hamsters?

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
BrabantHamster
Hamsters: Paddy, Polly

Harrison's voor hamsters?

Bericht door BrabantHamster » 18 sep 2020, 14:32

Hoi :zwaai:
Mijn rusje Ari heeft al zijn hele leven last van zijn tanden en eet niet heel veel. Zijn tanden worden regelmatig geknipt, dus dat is geen probleem.
Hij is nu 2+ jaar oud. Ik geef hem mengvoer zonder pellets, groente, fruit, plus - sinds een week of twee - 1 keer per dag de Ari Special: 1 lepeltje Hüttenkäse (of ricotta, quark,....) met geraaspde noten en havervlokken. Omdat hij voor der Ari Special gewicht had verloren kreeg ik van de DA een klein bakje met groene poeder mee. Het heet blijkbaar "Harrison's". Ari is er gek op, dus bevat de Special nu ook een vleugje Harrison's.
Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met dit voer bij dwerghamsters? Ik weet dat Ari redelijk veel van zijn Special en de groenten/fruit eet, bij het gewone voer heb ik het niet zo goed in de gaten. Is er dus iets wat ik hem nog zou kunnen geven, vitaminedruppels of zo? Het gaat me vooral om zijn weerstand en gewicht 35-38g.
Brinta pap lust hij trouwens niet.

Kaela1

Re: Harrison's voor hamsters?

Bericht door Kaela1 » 18 sep 2020, 17:17

Ik ken harrisons alleen als papegaaienvoeding. Daar staat het wel bekend als een van de betere merken, maar ik heb het zelf nooit gevoerd dus geen ervaring mee.

Ik heb even gezocht en als je poeder mee hebt gekregen is dat denk ik de recovery handfeeding. Bedoeld voor vogels die voor herstel met de hand bijgevoerd moeten worden. Als ik daar gelijk in heb, snap ik de gedachtengang wel. Het is een makkelijk verteerbaar voer met hoge energiewaarde. Maar in hoeverre het handig is een vogelvoeding aan een hamster te geven weet ik niet. Al denk ik dan ook weer gezien zijn leeftijd, dat alles wat helpt prima is. En zo vreselijk verschillend is de voeding van vogels en hamsters in bepaalde opzichten nou ook weer niet.

Overigens denk ik dat als ie genoeg eet en stabiel is met zijn gewicht, dat bijvoeren niet echt nodig is. Weerstand bereik je met een totaalplaatje van goede voeding, goede huisvesting, niet teveel stress. Niet door vitaminedruppels. En zijn gewicht lijkt me prima, mijn hybride weegt 29 gram.

Plaats reactie