knaagsteen

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

hamster_meid
Leeftijd: 25

Bericht door hamster_meid » 01 mei 2006, 08:01

oke dan ga ik maar voor een houten worteltje
want ze hout heel erg van knagen en een wc rolletje laat ze liggen en plast ze alleen maar onder :lol:

Mandy en hamster KIARA

Mijn hamham...

Bericht door Mandy en hamster KIARA » 01 mei 2006, 14:14

Mijnhamster heet Kiara en is lief en tam maar als ze bijt kietelt dat hihi :D

Lisaa
Leeftijd: 27

Re: Mijn hamham...

Bericht door Lisaa » 01 mei 2006, 20:34

Mandy en hamster KIARA schreef:Mijnhamster heet Kiara en is lief en tam maar als ze bijt kietelt dat hihi :D
Euhm... Leuk voor je maar dat heeft geen zak met dit onderwerp te maken...
Groetjes Lisa en de ratjes Feriy, Jonah, Riley en Kathryn.
Dag allerliefste Symi en Vianne

Mandy en hamster KIARA

Bericht door Mandy en hamster KIARA » 07 mei 2006, 12:25

ik heb een hamster en die doet 1keer aan de knaag steen knagen alleen op maandag da is raar

Mandy en hamster KIARA

Bericht door Mandy en hamster KIARA » 07 mei 2006, 12:30

ik heb een hamster en die knaagt bijna nooit aan de knaagsteen

judie
Leeftijd: 24

Bericht door judie » 07 mei 2006, 12:52

Mandy en hamster KIARA schreef:ik heb een hamster en die knaagt bijna nooit aan de knaagsteen
Je moet ook geen knaagsteen geven ..
Lees dit topic dan ook eens een keer door!!
XxX Judith

Mandy en hamster KIARA

Bericht door Mandy en hamster KIARA » 08 mei 2006, 19:03

ik kreeg 12 juni een hamster maar dat is 1 jaar gelden voor mijn hamster maar als ik mijn hamster en de knaagsteen pak en ik zet mijn op de tafel en de knaagsteen er vooren dan zeg ik tegen Kiara:kies de knaagsteen.
en dan loopt Kiara er naar toen dus zij knaagt vaak aan de knaagsteen!

judie
Leeftijd: 24

Bericht door judie » 08 mei 2006, 19:53

*Kijkt raar* Wel een rare hamster die naar zijn baasje luisterd.
Kan die jou verstaan of zoiets ..
En waarom doe je die knaagsteen niet weg, je weet toch dat dat niet goed is voor zijn gezondheid !!
XxX Judith

witch87

Bericht door witch87 » 27 mei 2006, 14:05

hej ik heb gister zo'n verwenpakket gekocht voor mijn hamster. een doosje snacks, een wat grotere doos met lekker aanvullend voer en er zat ook een knaagsteen bij. het is van het merk Vitakraft (een duits merk volgens mij :P) zal er even foto's bijplaatsen. kennen jullie dit en kan deze knaagsteen erbij of moet ik die bij mijn hamstertje uit de buurt houden?

het doosje
Afbeelding

plaatje van de knaagsteen op de verpakking (en de tekst dat er zeealgen inzitten)
Afbeelding

knaagblok uit de verpakking
Afbeelding

de ingrediënten volgens de verpakking
Afbeelding

martine
Leeftijd: 28

Bericht door martine » 27 mei 2006, 17:59

Ik heb die ook gehad voor ik wist dat knaagstenen slecht zijn, mijn hamster keek er niet eens naar om. En volgens mij is deze ook nog eens slecht voor je hamster.

witch87

Bericht door witch87 » 27 mei 2006, 19:11

nouja ik hoor van alles dus ik weet het niet meer :P de ene knaagsteen zo wel ok zijn, de ander niet of nouja ik volg het niet. vandaar mijn vraag over deze knaagsteen :) heb em dus niet zo los gekocht maar bij dat pakketje. wist niet dat die erbij zat want anders had ik em niet gekocht maar nu ik em toch heb wil ik wel weten van de forumleden wat jullie van deze denken.

bijoux=friend

Bericht door bijoux=friend » 05 jun 2006, 11:33

mijn hamster kijkt er niet eens naar om...die vindt de tralies lekkerder :P :D
baasje van syrische hamster bijoux...ze is zo cute!
R.I.P. wizzy, woppy, lady, ijsbeer of snowball, spotty..the family miss you all...

H&3K

Bericht door H&3K » 05 jun 2006, 11:41

witch87 schreef:hej ik heb gister zo'n verwenpakket gekocht voor mijn hamster. een doosje snacks, een wat grotere doos met lekker aanvullend voer en er zat ook een knaagsteen bij. het is van het merk Vitakraft (een duits merk volgens mij ) zal er even foto's bijplaatsen. kennen jullie dit en kan deze knaagsteen erbij of moet ik die bij mijn hamstertje uit de buurt houden?

Afbeelding
Leuke taalfout: plaantaardige...

Maar als ik het hele verhaal zo hoor: snacks, lekker aanvullend voer.. zou ik het niet gekocht hebben. Wat voor snacks zijn het? Waaruit bestaat het aanvullend voer? Heb je daar misschien ook foto's van?

Zijn de ingredienten die op het pak staan voor de hele inhoud van het pakket (en dus niet alleen voor de knaagsteen?)
Trotse mama van Eliza en Wilco! Baasje van hamster Cavia!
In herinnering: Sandy *06-'04-†14-07-'06, Pebbles *25-05-'05-†30-05-'07, Bamm-Bamm *30-05-'05-†10-06-'07, PiP *03-09-'05-†05-12-'07, Jip *03-09-'05-†22-01-'08, Harry †30-01-'09, Joep †04-11-'10

witch87

Bericht door witch87 » 05 jun 2006, 12:01

H&3K schreef:
witch87 schreef:hej ik heb gister zo'n verwenpakket gekocht voor mijn hamster. een doosje snacks, een wat grotere doos met lekker aanvullend voer en er zat ook een knaagsteen bij. het is van het merk Vitakraft (een duits merk volgens mij ) zal er even foto's bijplaatsen. kennen jullie dit en kan deze knaagsteen erbij of moet ik die bij mijn hamstertje uit de buurt houden?

Afbeelding
Leuke taalfout: plaantaardige...

Maar als ik het hele verhaal zo hoor: snacks, lekker aanvullend voer.. zou ik het niet gekocht hebben. Wat voor snacks zijn het? Waaruit bestaat het aanvullend voer? Heb je daar misschien ook foto's van?

Zijn de ingredienten die op het pak staan voor de hele inhoud van het pakket (en dus niet alleen voor de knaagsteen?)
van dat aanvullende voer zal ik nog foto's maken dan. de ingrediënten wat op die foto staat dat gaat alleen over die knaagsteen. nouja op zich om zo af en toe een snack te geven ofzo, dat lijkt me niet erg angezien ook bijna iedereen dat hier doet en die hamsters ook wel oud worden etc. en van dat aanvullende voer zeg maar, daar geef ik ook niet veel van hoor. alleen af en toe een paar.

witch87

Bericht door witch87 » 05 jun 2006, 12:27

Bij deze even foto's van de andere 2 producten uit dat verwenpakket. Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn. Nog even voor de duidelijkheid, snacks in z'n totaal krijgt mijn hamster maar 1 of 2 keer per week. en van die Rolls doe ik er af en toe een paar in dr kooi maar dus niet dagelijks ofzo.

De lekkere afwisseling die je aan het hoofdvoer kan toevoegen (niet teveel natuurlijk):

De voorkant van de verpakking
Afbeelding

Ingrediënten volgens de verpakking
Afbeelding

Informatie achterop de verpakking
Afbeelding

De voorkant van het doosje met snacks
Afbeelding

Ingrediënten volgens de verpakking
Afbeelding

Informatie achterop de verpakking
Afbeelding