FAQ (veelgestelde vragen) Voeding

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

morgantcm
Moderator
Leeftijd: 32

Re: FAQ (veel gestelde vragen) Voeding

Bericht door morgantcm » 05 sep 2010, 18:52

Wat mag een hamster écht niet?

De lijst met verboden producten ziet er als volgt uit: chocola, chips, zure augurk, rauwe bonen, en verder al het ‘menseneten’ met veel suiker, zout en kunstmatige toevoegingen of dat plakkerig is, groene delen van tomaat, aardappel en wortel.

De lijst wat betreft het verse voer: agave, aloë, alpenviooltje, amaryllis, anemoon, aronskelk, azalea, berenklauw, biksboom, bilzekruid, bingelkruid, bitterzoet, blauwe regen, bolgewassen (tulp, narcis, hyacint, krokus, etc.), bosanemoon, boterbloem, brem, cactus en vetplanten, champignon, christusdoorn, chrysant, clivia, coniferen, cyclaam, daslook, dieffenbachia, dolle kervel, dwergmispel, eikenblad, ficus, flamingobloem, geranium, gouden regen, haagwinde, hennep, herfsttijloos, hondsdraf, hondspeterselie, hortensia, hulst, ijzerhoed, jeneverbes, kamperfoelie, kardinaalsmuts, kerstroos, kerstster, klaproos, klaverzuring, klimop, klimopbessen, knoflook, kornoelje, kroton, laurierkers, lavendel, lelieachtigen, lelietje van dalen, liguster, lupine, maagdenpalm, mahonia, maretak, mirte, monnikskap, naaldbomen, oleander, paasklokje, passiebloem, pelargonium, peperboompje, porseleinbloempje, rabarber, rhisinus, rhododendron, ridderspoor, slangenwortel, sleutelbloem, sneeuwbes, sneeuwklokje, steekappel, taxus, ui, varens, vijgenboom, vingerhoedskruid, vlier, wikke, wolfsmelkachtigen, wonderboom, zevenboom, zwarte nachtschade.

Een aanvulling op deze lijst kun je hier vinden: Het grote “mag mijn hamster dit eten?”-topic

Onze dank gaat uit naar Irene (I) voor haar hulp bij het samenstellen van deze FAQ.

Naar beginpost

Rust zacht mijn lieve Snoopy (*08-2006 / 06-06-2008) en mijn lieve Bella (*04-2008 / 15-02-2010)

Gesloten