Bijou de vuilnishamster heeft diaree !

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
bijou2008
Leeftijd: 46

Bijou de vuilnishamster heeft diaree !

Bericht door bijou2008 »

Hallo,

Ik ben 2 weken met vakantie geweest, en nu zijn Sandy en Bijou uitlogeren geweest bij een kennis. Nu is Bijou aan de Diarree, het klinkt misschien gek maar ze was ook blij toen ze me zag. Misschien verbeeld ik het me wel! Maar nu heeft ze last van diarree, ik had gezegd als er iets is gelijk mee naar DA, kennelijk heeft ze dit niet gedaan of niet gebeld :twisted: :twisted: , ze heeft het zelfde voer als thuis gekregen en ook de bodem bedekking is het zelfde gebleven want ik had alles ingepakt in meegenomen voor ze. ze eet en drinkt goed een spelen weet ik nog niet want ik heb haar zojuist opgehaald. Zou het door tocht komen of kan het iets anders zijn? Hoe kan ik proberen om de diarree te laten stoppen?

alvast bedankt

groetjes,
Irene
Bijou & Sandy
Gompie6
Leeftijd: 37

Bericht door Gompie6 »

De oorzaak van diaree is ongeschikt voer of voer dat is bespoten. Ook kan het liggen aan een te plotselinge verandering van het voer. Lichte vormen van diarree zullen vanzelf overgaan als je hamster tijdelijk geen groenvoer meer geeft en eventueel wat gekookte rijst geeft. Ernstige vormen van diarree moeten heel serieus genomen worden. Ga zo snel mogelijk naar de dierenarts en pas op dat je andere hamsters niet besmet (was je handen na contact met de hamster grondig). Diarree kan ook een symptoom van natstaart zijn (zie volgende vraag).
Bron: www.dehamster.nl
Stand up make some noise!
sybren13
Leeftijd: 32

Bericht door sybren13 »

Het zou kunnen dat je hamster TE erg is verwent met sla enzovoort..????????
Yan[nick]
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Yan[nick] »

Wat is een vuilnishamster :-+
[color=orange][size=84]Mr. Jingles & Mozart Are My Hamtaro's[/size][/color]
[color=indigo][size=84]† Spongebob, Patrick, Snoesje, Bliep, Minnie, Mickael †[/size][/color]
Echo
Leeftijd: 34

Bericht door Echo »

Ze heeft Bijou aan de vuilnisbakken gevonden ;)
Groetjes van Nina en Hannibal.
Dag José, Henna, Feline en Uuft...
Plaats reactie