hamster knaagt aan de drinkfles..?
Moderator: Sylvia.
hamster knaagt aan de drinkfles..?
hoi,
mn hamster knaagt sinds kort aan de buis van het drinkflesje,
ik weet niet precies wat ik eraan moet doen, en of andere hamsters het ook doen?
doet hij dit omdat hij pijn heeft? of voor z'n tandjes?
enige idee iemand?
mn hamster knaagt sinds kort aan de buis van het drinkflesje,
ik weet niet precies wat ik eraan moet doen, en of andere hamsters het ook doen?
doet hij dit omdat hij pijn heeft? of voor z'n tandjes?
enige idee iemand?
Hamstie =3
- Pooh
- Hamsters: Dirk & Saartje
- Leeftijd: 59
- Contacteer:
't Zijn knaagdieren.. Het kan voor de tandjes zijn, lekker knagen. Maar bij mij doen ze dat soms als ik niet doorheb dat het flesje leeg is (bijvoorbeeld omdat het leeggelekt is omdat er zaagsel tegenaan lag). Ik kijk dus altijd even de inhoud van de fles na als ik een hamster extreem vaak aan het flesje bezig hoor..
Groetjes uit Hamsterdam
van Syr Harry en Rusjes Doortje & Malcolm
van Syr Harry en Rusjes Doortje & Malcolm
- Haags Hopje
- Leeftijd: 45
- Contacteer:
Ik heb af entoe hamsters die aan de drinkflestuit knagen. Ik heb de drinkfles toen verplaatst van de zijkant van de traliekooi naar de voorkant. Sindsdien doen ze het niet meer. Aan de zijkant staan de tralies verticaal, aan de voorkant horizontaal. Misschien dat een flesje tussen verticale tralies makkelijker op en neer te trekken is door een hamster?
-
Yan[nick]
- Leeftijd: 30
- Contacteer:
Het zijn dus zoals Pooh zegt KNAAGdieren die graag KNAGEN, koop misschien een knaagsteen.Pooh schreef:'t Zijn knaagdieren.. Het kan voor de tandjes zijn, lekker knagen. Maar bij mij doen ze dat soms als ik niet doorheb dat het flesje leeg is (bijvoorbeeld omdat het leeggelekt is omdat er zaagsel tegenaan lag). Ik kijk dus altijd even de inhoud van de fles na als ik een hamster extreem vaak aan het flesje bezig hoor..
[color=orange][size=84]Mr. Jingles & Mozart Are My Hamtaro's[/size][/color]
[color=indigo][size=84]† Spongebob, Patrick, Snoesje, Bliep, Minnie, Mickael †[/size][/color]
[color=indigo][size=84]† Spongebob, Patrick, Snoesje, Bliep, Minnie, Mickael †[/size][/color]
-
Louise
- Leeftijd: 59
Knaagsteen helpt niet, hoor. En is ook niet goed voor de gezondheid. Als een hamster z'n zinnen heeft gezet op knagen aan het flesje, kun je de hele kooi vol leggen met takken en doosjes en andere knaagdingen, maar dan blijft-ie toch echt gewoon aan het flesje knagen. Wat dat betreft zijn ze gewoon harstikke eigenwijs. Dit is net zoiets als tralieknagen: niet af te leren. Er zit niks anders op dan het accepteren óf de hele kooi omgooien in de hoop dat het helpt. Maar met een beetje pech wordt het dan alleen vervelender.
Lousie
Lousie
- xMelanie
- Leeftijd: 34
- Contacteer:
Als je het flesje buiten de kooi hangt heeft de hamster er vrij weinig aan natuurlijk, als het zo'n herrie maakt lijkt het mij dat de hamster op het ijzerwerk (tuutje) van de fles knaagt, en ja dat geeft herrie. Het kan duiden op verveling, maar ook op een eigenwijze hamster 
Liefs Melanie
- Time flies, seize the day. Let love lead the way.
- Time flies, seize the day. Let love lead the way.
- JessicaG
- Hamsters: Myrte
- Leeftijd: 31
- Contacteer:
de mijne doen het ook 
ik heb momenteel twee robbies en die zitten constant te knagen aan het flesje,
maar dat komt vooral omdat er ni echt veel water uit komt ( het is een vrij ingewikkelt systeem )
ik heb dus ook mar een kommetje water in hun kooitje gezet...
alleen, gaat Nano vaak IN het water zitten en soms.. plast die der dan ook in
ik heb momenteel twee robbies en die zitten constant te knagen aan het flesje,
maar dat komt vooral omdat er ni echt veel water uit komt ( het is een vrij ingewikkelt systeem )
ik heb dus ook mar een kommetje water in hun kooitje gezet...
alleen, gaat Nano vaak IN het water zitten en soms.. plast die der dan ook in
Groetjes van Jessica en Myrte
RIP, Jikie en Tjikie, Speedy en Nano, Lyra en Kayla
RIP, Jikie en Tjikie, Speedy en Nano, Lyra en Kayla