hamster knaagt aan de drinkfles..?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

pringles
Leeftijd: 34

hamster knaagt aan de drinkfles..?

Bericht door pringles »

hoi,

mn hamster knaagt sinds kort aan de buis van het drinkflesje,
ik weet niet precies wat ik eraan moet doen, en of andere hamsters het ook doen?
doet hij dit omdat hij pijn heeft? of voor z'n tandjes?
enige idee iemand?

Hamstie =3
Pooh
Hamsters: Dirk & Saartje
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door Pooh »

't Zijn knaagdieren.. Het kan voor de tandjes zijn, lekker knagen. Maar bij mij doen ze dat soms als ik niet doorheb dat het flesje leeg is (bijvoorbeeld omdat het leeggelekt is omdat er zaagsel tegenaan lag). Ik kijk dus altijd even de inhoud van de fles na als ik een hamster extreem vaak aan het flesje bezig hoor..
Groetjes uit Hamsterdam
van Syr Harry en Rusjes Doortje & Malcolm
Jeroen-H
Leeftijd: 31

Bericht door Jeroen-H »

hmm, als je hamster vind dat het drinken niet snel genoeg gaat gaat hij/zij er ook aan knagen...

(althans.. dat is hier wel zo)
Christof
Leeftijd: 47

Bericht door Christof »

Erkan en Mauro doen dit iedere nacht rond half twee om rel te schoppen :lol:
Groetjes van Christof en een pootje van de katten Missy en Romeo! *hamsterloos na 7jr*
Haags Hopje
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door Haags Hopje »

mijn syrische hamster doet dat ook, waardoor na 2 dagen het flesje al leeggelopen is door het rommelen eraan.
ik heb geen idee wat ik er aan kan doen. ik vul maar gewoon weer het flesje :p
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
Louise

Bericht door Louise »

Ids deed het ook, de kooi werd er een zwembad van, erg vervelend. Maarja, ze zijn nou eenmaal eigenwijs... En ik had liever dat ze aan het flesje knaagde en trok dan aan de kooi, want die ging er kapot van en kreeg scherpe randjes.

Louise
Marian

Bericht door Marian »

Ik heb af entoe hamsters die aan de drinkflestuit knagen. Ik heb de drinkfles toen verplaatst van de zijkant van de traliekooi naar de voorkant. Sindsdien doen ze het niet meer. Aan de zijkant staan de tralies verticaal, aan de voorkant horizontaal. Misschien dat een flesje tussen verticale tralies makkelijker op en neer te trekken is door een hamster?
pringles

Bericht door pringles »

oke bedankt allemaal voor de reacties. ik was al bang dat mn hamster met iets raars bezig was omdat dit mn eerste hamster is, en ik niet precies weet wat ze allemaal doen.
Hamstie =3
Yan[nick]
Leeftijd: 30
Contacteer:

Bericht door Yan[nick] »

Pooh schreef:'t Zijn knaagdieren.. Het kan voor de tandjes zijn, lekker knagen. Maar bij mij doen ze dat soms als ik niet doorheb dat het flesje leeg is (bijvoorbeeld omdat het leeggelekt is omdat er zaagsel tegenaan lag). Ik kijk dus altijd even de inhoud van de fles na als ik een hamster extreem vaak aan het flesje bezig hoor..
Het zijn dus zoals Pooh zegt KNAAGdieren die graag KNAGEN, koop misschien een knaagsteen.
[color=orange][size=84]Mr. Jingles & Mozart Are My Hamtaro's[/size][/color]
[color=indigo][size=84]† Spongebob, Patrick, Snoesje, Bliep, Minnie, Mickael †[/size][/color]
Louise

Bericht door Louise »

Knaagsteen helpt niet, hoor. En is ook niet goed voor de gezondheid. Als een hamster z'n zinnen heeft gezet op knagen aan het flesje, kun je de hele kooi vol leggen met takken en doosjes en andere knaagdingen, maar dan blijft-ie toch echt gewoon aan het flesje knagen. Wat dat betreft zijn ze gewoon harstikke eigenwijs. Dit is net zoiets als tralieknagen: niet af te leren. Er zit niks anders op dan het accepteren óf de hele kooi omgooien in de hoop dat het helpt. Maar met een beetje pech wordt het dan alleen vervelender.

Lousie
Wynter
Hamsters: Hatter
Leeftijd: 38

Bericht door Wynter »

Of een kooi van 101x53x89 kopen... die van mij knaagt niet meer aan de tralies xD ze heeft wel wat beters te doen :P

Kan geen kwaad ofzo dat je hammie aan het flesje knaagt hoor... worden de tandjes lekker kort van ;)
Vlindchi
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door Vlindchi »

Buiten de kooi hangen?
xMelanie
Contacteer:

Bericht door xMelanie »

Als je het flesje buiten de kooi hangt heeft de hamster er vrij weinig aan natuurlijk, als het zo'n herrie maakt lijkt het mij dat de hamster op het ijzerwerk (tuutje) van de fles knaagt, en ja dat geeft herrie. Het kan duiden op verveling, maar ook op een eigenwijze hamster ;)
Liefs Melanie
- Time flies, seize the day. Let love lead the way.
Vlindchi
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door Vlindchi »

die knagers heb ik hier ook.. Vrij irritant als je probeert te slapen :P
Die van mij knaagde alleen onderaan het ijzertje dus heb ik de vles van binnen de kooi buiten de kooi naar binnen gehangen.. door de tralies.. nou doen ze het een stuk minder.
JessicaG
Hamsters: Myrte
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door JessicaG »

de mijne doen het ook ;-)
ik heb momenteel twee robbies en die zitten constant te knagen aan het flesje,
maar dat komt vooral omdat er ni echt veel water uit komt ( het is een vrij ingewikkelt systeem )
ik heb dus ook mar een kommetje water in hun kooitje gezet...
alleen, gaat Nano vaak IN het water zitten en soms.. plast die der dan ook in ;-)
Groetjes van Jessica en Myrte
RIP, Jikie en Tjikie, Speedy en Nano, Lyra en Kayla
Plaats reactie