hamster en konijn.

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

knoebel
Leeftijd: 66

hamster en konijn.

Bericht door knoebel »

hoi allemaal,ik heb er een syrische hamster en ik heb ook nog een konijn, ik heb die twee een kennis laten maken met elkaar, en wat blijkt dat deze het heel goed met mekaar kunnen vinden, dit had ik niet verwacht, denk niet dat het werkt op langere termijn,maar ze bijten elkaar niet.

ikkeislaura
Hamsters: Lilli
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door ikkeislaura »

Ze zitten toch niet bij elkaar in 1 hok he? :shock:
Groetjes Laura
Trotse mama van Jorben & Jaëlle en BIB042014
punk-girl

Bericht door punk-girl »

Een hamster en een konijn hebben een compleet ander ritme en voedselbehoefte, dus als het klopt dat je ze bij elkaar houdt, zou ik ze onmiddelijk weer uit elkaar halen en allebei in een apart hok zetten ;)
Nimfee
Hamsters: Lana en Félix
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door Nimfee »

Ik zou ze ook niet bij elkaar zetten of houden... Het zijn twee totaal verschillende dieren! En daarbij zou ik bang zijn dat het konijn je hamster plet...
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 43

Bericht door I »

Lijkt me niet zo'n slim idee, een konijn en een hamster bij elkaar. Volgens mij kunnen ze elkaar lelijk verwonden.

Als ik zie hoe fel mijn konijn Tinka reageert op de kat van de buren, dan wil ik niet weten wat ze met een hamster zou doen :shock:
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
knoebel
Leeftijd: 66

Bericht door knoebel »

ne ne wees maar gerust ze zittin niet permanent bij mekaar, maar ik had snorrewiets ( konijn) en vincent (hamster) toevallig samen op de bank en zo hebben ze kennis gemaakt, ik dacht dat deze mekaar zouden aanvallen,maar nee hoor, na een tijdje ging vincent gewoon op hem liggen, was heel erg geinig om te zien, ik ga binnenkort hyves aanmaken dan kunne jullie het zelf zien. maar voor alle duidelijkheid inder heeft hier z,n eigen stekkie, dus geen zorgen.
loca
Leeftijd: 47

Bericht door loca »

Als de konijn gaat stampen en jouw lieve hamster is in de buurt :oops: .
Nee, geen goed idee...
Jermain
Leeftijd: 30
Contacteer:

Bericht door Jermain »

Geen goed idee, maar zou wel leuk zijn om foto's te plaatsen ! Je hoeft geen hyves er voor te hebben, je kan ook op www.photobucket.com je foto's uploaden en dan op dehamster zetten. Over welke hamster gaat het een syr ?
Groetjes, Pluisje ''rip'', Knabbel, Dolce, Speedy en Jermain !
svdb
Hamsters: 1 Bolletje Kiki
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door svdb »

Een hamster en een konijn zijn twee heel verschillende beesten. Ze horen niet bij elkaar ;) Waarom willen mensen altijd dingen doen die helemaal niet logisch zijn en gevaarlijk zijn :roll:

Sander
Mijn syrische hamster: Joni en Bolletje Kiki
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:[url=http://www.freewebs.com/sandershamsters]Klik[/url]
Nicole94
Hamsters: Jip
Leeftijd: 31

Bericht door Nicole94 »

jermain-hamster schreef:Over welke hamster gaat het een syr ?
ik heb er een syrische hamster
Groetjes Nicole, pootje van Peanut en een pootje van Panda en Jip op de regenboogbrug!
Gill
Hamsters: Elmo, Diaantje, Billy

Bericht door Gill »

sorry hoor maar je verwacht al dt het fout gaat,waarom zouje ze dan bij elkaar zetten ( je verwacht het toch al ) vind je hetleuk om te zien dat 2 beestjes ruzie krijgen ofzo :roll:
Nimfee
Hamsters: Lana en Félix
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door Nimfee »

Ze maakte geen ruzie. Als het voor eventjes is zie ik er geen problemen in, als je allebei je dieren daarin vertrouwd. (ik zal bv dus nooit 1 van mijn konijnen kennis laten maken met mijn cavia's, die zou ze echt vermoorden. Terwijl mijn andere konijn juist heel lief is tegen alles en iedereen!)
svdb
Hamsters: 1 Bolletje Kiki
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door svdb »

Het gaat hier om een hamster en een konijn. Een konijn is heel veel groter dan een hamster ookal zouden ze niks doen. De kans is heel groot dat het konijn de hamster plet.

Sander
Mijn syrische hamster: Joni en Bolletje Kiki
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:[url=http://www.freewebs.com/sandershamsters]Klik[/url]
Christof
Leeftijd: 48

Bericht door Christof »

Ik snap sowieso niet waarom je het zou proberen...
Het is nog nooit bij me opgekomen om een hamster in mijn kat haar mand te zetten met de gedachte: misschien vinden ze elkaar leuk! :bloos:
Groetjes van Christof en een pootje van de katten Missy en Romeo! *hamsterloos na 7jr*
Jermain
Contacteer:

Bericht door Jermain »

Nimfee schreef:Ze maakte geen ruzie. Als het voor eventjes is zie ik er geen problemen in, als je allebei je dieren daarin vertrouwd. (ik zal bv dus nooit 1 van mijn konijnen kennis laten maken met mijn cavia's, die zou ze echt vermoorden. Terwijl mijn andere konijn juist heel lief is tegen alles en iedereen!)
Cavia's en konijnen kunnen wel bij elkaarga maar naar de dierenwinkel dan zie je ze ook vaak bij elkaar.
Groetjes, Pluisje ''rip'', Knabbel, Dolce, Speedy en Jermain !
Plaats reactie