Hamster slaapt?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

M_ichiel
Leeftijd: 31

Bericht door M_ichiel »

Ik maak me alleen zorgen omdat hij voor het eerst in wc-papier slaapt. :d

svdb
Hamsters: 1 Bolletje Kiki
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door svdb »

Waarom maak je je zorgen? Het is logisch dat die overdag niet eruit komt want dan slaapt die en wil die in ieder geval niet gestoort worden ;) Dat heeft helemaal niks te maken met dat die je niet aardig vind ofzo :roll: Gewoon laten liggen en dan zie je hem vanavond gewoon weer lopen.

Sander
Mijn syrische hamster: Joni en Bolletje Kiki
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:[url=http://www.freewebs.com/sandershamsters]Klik[/url]
nietzijweer
Leeftijd: 38

Bericht door nietzijweer »

Ik ben het eens met de anderen, laat gewoon je hamster lekker liggen.
Het zou hetzelfde zijn als iemand op slaapkamerdeur gaat staan bonzen om te zien of je slaapt of dat je wakker bent..
Niet echt een feestje lijkt me?
Als je hamster zich nu een periode niet heeft laten zien kun je gaan kijken, maar je hebt hem nog maar net dus lijkt het me niet erg nodig.
coskun
Leeftijd: 35

Bericht door coskun »

Je bent niet de enige hoor.
Ik heb ook een robbie, als die slaapt zie ik hem ook niet in zijn huisje. En bij geluid komt hij ook niet naar buiten. Ook als ik inderdaad tik:)
RobinV
Leeftijd: 39

Bericht door RobinV »

misschien slaapt hij gewoon heel erg diep? ik bedoel ik wordt ook van haast niks wakker. Ik zou niet al teveel zorgen maken, kijk vanavond nog of hij naar buiten komt
groetjes van Syrtje Jables en Rusjes Ozzy, Slash en Izzy
Lynn
Hamsters: Sasha en Levin
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door Lynn »

Nou mag je ook niet vergeten dat robbies best schuwe diertjes zijn, vooral als ze nog niet gewend zijn aan hun kooi en de nieuwe omgeving. Ik heb er hier 2, en ben ik er zeker van dat als ik op een huisje tik, één van de twee zich ook niet laat zien en zich voor dood houdt in het huisje. De ander zal wel zoiets hebben van "hé, wat mot dat" :lol:
Groetjes van Lynn en de ratjes.
-Annelies-
Leeftijd: 33

Bericht door -Annelies- »

Lynn schreef:Ja, ik snap ook niet goed waarom jullie nu met z'n allen op hamsterhuisjes zitten te tikken :? Ik ga me echt geen zorgen maken als ik om 12u 's middags m'n hamsters niet zie, en al helemaal niet beginnen denken dat ze ziek, dood of in winterslaap zijn? Waar halen jullie het? Laat ze lekker slapen :)

Helemaal mee eens! En op de hamsters hun huisje tik ik helemaal nooit, net zoals mijn kamer heiligdom is, is hun huisje dat. Ik wil niet dat ze mij ongevraagd storen (zeker niet in mijn slaap) dus doe ik dat bij mijn hamstertjes ook niet. Ja, dan vermenselijk ik ze een beetje, maar dan nog, het is toch belangrijk dat ze gewoon ongestoord een plekje voor zichzelf hebben?

En ik denk niet meteen van 'ow, misschien is die wel ziek, of misschien gaat ie dood, of is ie dat al'. Ik denk van tjongejonge, hij is in een luilakjesbui vandaag, of hij heeft vannacht veel gespeeld, of misschien is hij daarnet al tevoorschijn gekomen en heb ik het toevallig even niet gezien. Als ik me zorgen maak ga ik gewoon tegen ze zitten praten, vrtellen dat ik me zorgen maak, en dan zie je snel die hoofdjes verschijnen hoor! Waarvoor ze natuurlijk uitgebreid beloond worden..

Dus meid, maak je geen zorgen.

Aan Jessie(L)Pino, zijn dakje haal ik er niet af, zou ik zelf ook niet fijn vinden, dat dakje dient om eraf te halen bij het kuisen..

Aan Coskun: Waarom je hamstertje wakker maken omdat jij hem toevallig niet ziet? Jij word toch ook niet graag wakker gemaakt, gewoon omdat ze je niet zien als je slaapt?

Ik maak mijn beestjes echt nooit wakker door te tikken ofzo, hoogstens door zachtjes tegen ze te praten, dan komen ze vanzelf wel naar me toe als ze zin hebben (in een hapje of een aai). Zelfs als ik hun kooi wil verschonen doe ik dat niet, dan wacht ik gewoon tot ze wakkerzijn..
Nieske
Moderator
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door Nieske »

-Annelies- schreef:Ik maak mijn beestjes echt nooit wakker door te tikken ofzo, hoogstens door zachtjes tegen ze te praten, dan komen ze vanzelf wel naar me toe als ze zin hebben (in een hapje of een aai). Zelfs als ik hun kooi wil verschonen doe ik dat niet, dan wacht ik gewoon tot ze wakkerzijn..
hier sluit ik me volledig bij aan.
Een hamster heeft z'n slaap nodig, dus lakker laten slapen. Mijn hamstertje is meestal 's ochtends even wakker en 's avonds. Dus ik ga echt niet overdag lopen kijken of ze nog leeft, want ik weet dat ze overdag alleen maar slaapt.
Ik zou als hamster trouwens helemaal gestressed worden als iemand op mijn huisje ging lopen rammen (volgens mij klinkt het voor een hamster namelijk niet als tikken) en een andere slaapplaats gaan zoeken
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
Platypus

Bericht door Platypus »

Nou, ik moet zeggen dat als ik ze s'avonds laat nog niet zie ik altijd wel een beetje rommel in de kooi om te kijken of ik iets in het nestje zie bewegen. Ik ben gewoon zo bang geworden om een van de hamsters opeens dood aan te treffen, ik heb dat al te vaak meegemaakt. :bloos: Dat ik dacht "he, ze worden toch wel erg laat wakker vandaag" en dan ga ik kijken en dan tref je je hamster daar zo aan...
Jeroen-H
Leeftijd: 32

Bericht door Jeroen-H »

mijn ervaring met mijn robjes is dat ze vaak erg diep slapen, ze komen er ook bijna nooit overdag uit.
iris(L)hamsters
Leeftijd: 32

Bericht door iris(L)hamsters »

Ik dacht ooit een keer dat Chanel ontsnapt was en heb toen de hele kooi op zijn kop gezet, veel kabaal gemaakt en na een halfuur komt er een zeer slaperig koppie onder het zaagsel vandaan, dus ik zou me als ik jou was niet al te veel zorgen maken. Hamsters zijn volgens mij gewoon slaapkoppen haha
[color=#CC3333]Liefs van Iris, Chanel en Balenciaga[/color]
Plaats reactie