Hallo!
Het hok van Puck maak ik altijd schoon met Dettol. Maar na de laatste keer zit er ineens witte aanslag op de buizen die er niet meer vanaf gaat.
Iemand hiermee bekend en toevallig ook een oplossing?
Groetjes, Saar
Aanslag op buizen door Dettol?
Moderator: Sylvia.
-
- Hamsters: Tess
- Leeftijd: 43
-
- Leeftijd: 39
- Contacteer:
Ik heb wel gemerkt dat doorzichtige buizen en doorzichtige kappen van dichte kooien zeer gevoelig zijn voor middeltjes, binnende kortste keren komt er een witte waas over en kan ruw aanvoelen. Daarom maak ik die dingen alleen met warm of heet water schoon 

Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
-
- Leeftijd: 37
-
- Leeftijd: 35
- Contacteer:
-
- Leeftijd: 41
Voor het schoonmaken van mijn volliere en hamsterkooi gebruik ik altijd soda en een witte azijn.
Het zijn natuurlijke middelen dus minder schadelijk voor de dieren en het milieu.
Dettol is volgens mij best wel een sterk middel, en soda iets milder maar wel ontsmettend.
Soda is ook nog eens vet goedkoop
Evenals een flesje azijn.
Een tip ;
- Gebruik niet meer dettol of soda dan nodig. Persoonlijk had ik er altijd een handje van er teveel in te doen waardoor ik een witte waas kreeg over mijn doorzichtige etensbakjes.
- Laat het niet te lang inweken en spoel het na het schoonmaken nog een paar keer goed af met heet water. Daarna goed afdrogen.
- De aanslag zou ik weg proberen te krijgen door het juist wel weer wat langer te laten weken in heet water met wat witte azijn en het sap van een citroen.
Chemische schoonmaakmiddelen raad ik af voor het schoonmaken van de kooien.
Het zijn natuurlijke middelen dus minder schadelijk voor de dieren en het milieu.
Dettol is volgens mij best wel een sterk middel, en soda iets milder maar wel ontsmettend.
Soda is ook nog eens vet goedkoop

Een tip ;
- Gebruik niet meer dettol of soda dan nodig. Persoonlijk had ik er altijd een handje van er teveel in te doen waardoor ik een witte waas kreeg over mijn doorzichtige etensbakjes.
- Laat het niet te lang inweken en spoel het na het schoonmaken nog een paar keer goed af met heet water. Daarna goed afdrogen.
- De aanslag zou ik weg proberen te krijgen door het juist wel weer wat langer te laten weken in heet water met wat witte azijn en het sap van een citroen.
Chemische schoonmaakmiddelen raad ik af voor het schoonmaken van de kooien.
[size=84] [color=purple] If you walk the footsteps of a stranger, you learn the things you never knew... [/color] [color=green] Groetjes van Diana, de Roborovski's Reggae & Dance de Valkparkietjes Frodo & Chiquita en de 2 Grasparkietjes Sky & Justice [/color] [/size]