Leeftijd hamsters uit dierenwinkel.
Moderator: Sylvia.
-
SylviaMambo
- Leeftijd: 30
Leeftijd hamsters uit dierenwinkel.
ik heb mijn rusje gekocht bij een dierenwinkel ( life&garden heette eerste europatuin). En nou vroeg ik me af of deze hamsters ook minder oud worden dan hamsters uit een nestje van een fokker die het als hobby doet en waar verder ook zeg maar geen foutjes in zitten langer leven. Want ik hoor van veel mensen op het forum dat in dierenwinkel hamsers foutjes zitten.
xxx van Sylvia en Mambo
Dierenwinkels kunnen minder ouder worden, maar ook ouder. Met een diertje uit de dierenwinkel heb je alleen méér kans dat ze minder oud worden, omdat je niet weet of er ziektes of erfelijke afwijkingen in de lijn kunnen zitten die een vroege dood veroorzaken.
Fokkers letten vaak op de leeftijden van de hamsters die ze inzetten en de ouders daarvan. Waardoor je meer kans hebt, dat de ukjes ook ouder worden.
Maar er blijven uitzonderingen. Ik heb nu een dwergje van een dierenwinkel, die 2 mei 2,5 jaar wordt!
Fokkers letten vaak op de leeftijden van de hamsters die ze inzetten en de ouders daarvan. Waardoor je meer kans hebt, dat de ukjes ook ouder worden.
Maar er blijven uitzonderingen. Ik heb nu een dwergje van een dierenwinkel, die 2 mei 2,5 jaar wordt!
Liefs Malu, en de hamsters Tequila en Frappy, en een pootje van Sokka!
♥ Slaap zacht liefjes.. † ♥
You always regret most what you don't say.
♥ Slaap zacht liefjes.. † ♥
You always regret most what you don't say.
-
punkie
- Leeftijd: 40
- Contacteer:
Dit is meestal het verschil.maluna schreef:Dierenwinkels kunnen minder ouder worden, maar ook ouder. Met een diertje uit de dierenwinkel heb je alleen méér kans dat ze minder oud worden, omdat je niet weet of er ziektes of erfelijke afwijkingen in de lijn kunnen zitten die een vroege dood veroorzaken.
Hier waren voor donderdag de 3 oudst geworden hamsters nog 2 van de dierenwinkel en 1 van de fokker. Maar donderdag is Bram het oudst geworden en hij is van een fokker
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
-
svdb
- Hamsters: 1 Bolletje Kiki
- Leeftijd: 34
- Contacteer:
Hier was mijn oudste hamsters ook uit een dierenwinkel. Maar wat Malu al zij is de kans kleiner dat ze oud worden dan hamsters van een fokker.
Sander
Sander
Mijn syrische hamster: Joni en Bolletje Kiki
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:[url=http://www.freewebs.com/sandershamsters]Klik[/url]
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:[url=http://www.freewebs.com/sandershamsters]Klik[/url]
1 van mijn dierenwinkel hamsters is met 4 maanden overleden terwijl andere dierenwinkel hamsters (ja meerdere
) bijna 3 jaar geworden zijn. Verschilt dus heel erg. Je kan met een dierenwinkel hamster eerder de mist in gaan omdat er op minder dingen gelet word dan bij fokker hamsters. Maar tegenwoordig zijn er ook vele fokkers die hun dieren aan dierenwinkels leveren. Zoals ik begrepen had doet Martin Braak dit ook bij sommige dierenwinkels in het land. Niet altijd slecht om een hamster uit de dierenwinkel te halen dus. 
Groetjes Mandy
-
SylviaMambo
- Leeftijd: 30
Nee, het ligt niet aan het gewicht.
Nu hoef je niet je hamster vet te mesten ofso(en ook niet uit te hongeren) het ligt aan de hamster zijn bouw of die dikker is of juist dunner. 
[i][size=75]Groetjes van Rosalie, Drew , en de cavia's
Rip Nimphi -- Hamtaro -- Hamtaro -- Hamtaro -- Vivit -- Jumper -- Pelle -- Wokkel -- Gina (kat&&hond .)[/size][/i]
Rip Nimphi -- Hamtaro -- Hamtaro -- Hamtaro -- Vivit -- Jumper -- Pelle -- Wokkel -- Gina (kat&&hond .)[/size][/i]
-
Angelyk Summers
- Leeftijd: 37
- Contacteer:
Hamsters uit de dierenwinkel zijn niet per definitie slechter dan van fokkers, beide geven geen zekerheid op de levensduur van je hamster of er nou op levensduur gefokt wordt of niet.
Alles wat leeft gaat dood en dit is niet geheel te beïnvloeden met selectie. Zelfs in hele goeie lijnen waarin iedereen 2 jaar en ouder wordt zitten er hamstertjes tussen die met een paar maanden al dood in de kooi liggen.
Oorzaak is niet altijd duidelijk.
Hamsters uit de dierenwinkel zijn vaak prima als huisdier, maar minder om mee te fokken door die onzekerheid.
Wil je iets meer zekerheid hebben over de levensduur van je huisdiertje kun je het beste bij een fokker kopen, alhoewel er dus geen garantie is dat die dan ook echt ouder gaat worden enkel meer kans.
Alles wat leeft gaat dood en dit is niet geheel te beïnvloeden met selectie. Zelfs in hele goeie lijnen waarin iedereen 2 jaar en ouder wordt zitten er hamstertjes tussen die met een paar maanden al dood in de kooi liggen.
Oorzaak is niet altijd duidelijk.
Hamsters uit de dierenwinkel zijn vaak prima als huisdier, maar minder om mee te fokken door die onzekerheid.
Wil je iets meer zekerheid hebben over de levensduur van je huisdiertje kun je het beste bij een fokker kopen, alhoewel er dus geen garantie is dat die dan ook echt ouder gaat worden enkel meer kans.
Fokster van syrische hamsters & russische dwerghamstertjes.
Bij interesse in een hamster of informatie, graag e-mailen.
Bij interesse in een hamster of informatie, graag e-mailen.
- Michellee.
- Leeftijd: 29
- Contacteer:
-
Louise
- Leeftijd: 60
In mijn ervaring is er geen peil op te trekken. Ik heb een dierenwinkelhamster gehad die over de 2 is geworden en een 'fokkers-hamster' die na een jaar zomaar dood in haar kooi lag. Nu heb ik er twee van net twee jaar, waarvan één uit een opvang, dus ook een twijfelachtige herkomst.
'Een fokker' zegt sowieso niks, je moet er dan wel eentje kiezen die nadrukkelijk op levensduurt fokt en daar ook echt moeilijke keuzes in durft te maken. Dat zijn er niet veel (en het geeft ook nog zeker geen garantie en levensduur is maar ten dele erfelijk bepaald). Het kan bijvoorbeeld strijdig zijn met hoog scoren bij shows of bijzondere kleurtjes fokken.
Louise
'Een fokker' zegt sowieso niks, je moet er dan wel eentje kiezen die nadrukkelijk op levensduurt fokt en daar ook echt moeilijke keuzes in durft te maken. Dat zijn er niet veel (en het geeft ook nog zeker geen garantie en levensduur is maar ten dele erfelijk bepaald). Het kan bijvoorbeeld strijdig zijn met hoog scoren bij shows of bijzondere kleurtjes fokken.
Louise
-
oktoknopie
- Leeftijd: 38
Hier zijn ook 3 dierenwinkel hamsters in huis geweest. De eerste was rond om het jaar dat ik hem heb gekocht en heeft 2,5 jaar bij ons vertoeft. Daarna hebben we 2 zussen gekocht waarvan de leeftijd niet bekend is maar mijn schatting was rond om de 10 weken. Hoe oud die zullen worden dat is maar afwachten 
En met t gewicht vanuit 1 nestje.. je moet t maar zo zien dat als wij mensen bevallen van een tweeling is er eentje ook altijd ietjes dikker dan de andere. Vaak kun je dat herleiden uit wie bij de geboorte iets sterker en dominanter is geweest dan anderen uit het nestje. Verder niets mis mee hoor
Ik heb dat hier ook.. een echte dikke hamster en een hele dunne.
En met t gewicht vanuit 1 nestje.. je moet t maar zo zien dat als wij mensen bevallen van een tweeling is er eentje ook altijd ietjes dikker dan de andere. Vaak kun je dat herleiden uit wie bij de geboorte iets sterker en dominanter is geweest dan anderen uit het nestje. Verder niets mis mee hoor
Ik vind dierenwinkel dieren niet slecht. Ik bedoel ze zijn ook gewoon dieren. De meeste dieren heb ik uit de dierenwinkel en die werden gewoon heel tam. En ook oud. Alleen ik zou er niet mee fokken ivm de achtergrond ect.
[i][size=75]Groetjes van Rosalie, Drew , en de cavia's